Foto op CD en DVD 7 de Luxe (scherpte)

Dwaalgast schreef op 30.12.2008 om 13:25 uur
Bij het voorvertonen van mijn fotoshow op mijn beeldscherm zag ik dat de foto's veel onscherper zijn dan de originelen. Ik heb de originele bestanden gebruikt (3504 x 2336 pixels) en ook een keer verkleinde bestanden (verkleind naar 1280 x 1920 pixels tbv HDbreedbeeld). In het laatste geval werd de foto kleiner weergegeven dan mijn volledige laptopscherm.
Ik wil een diashow maken met de bedoeling deze via een beamer op scherm te vertonen en dan heb ik scherpe beelden nodig. Ik heb ook geprobeerd de fotos met het in Magix ingebouwde fotobewerkingsprogramma na te verscherpen maar dat gaf geen goed resultaat.

Vraag: hoe kan ik het scherpte verlies voorkomen?

Tweede vraag:
Is er een mogelijkheid om met een (afstand bedienbare muis-)klik de show tijdelijk te onderbreken zodat ik mijn verhaaltje bij de betreffende foto kan vertellen?

Reacties

mi-bo schreef op 30.12.2008 om 16:54 uur
Beste, wat voor een beamer heeft U de meeste hebben een analoge uitgang, met andere woorden een resolutie van 720:576 moet genoeg zijn.
En wat betreft de foto stoppen heeft geen enkele probleem, want het programma of power DVD of Windows movie maker hebben bijde een pauze functie, succes.