Foto Manager 15 Deluxe denkt dat mappen met Arabische namen niet beschikbaar zijn

AbdulRahiem schreef op 14.03.2016 om 19:44 uur

Goedenavond dames en heren,

Mappen met Arabische namen geven de melding 'Station of directory is niet gereed, niet beschikbaar of beveiligd!' Maar dat is allemaal niet waar. Het is net alsof Unicode niet wordt ondersteund. Dat kan toch niet waar zijn? Is er ergens een instelling? Ik kan moeilijk tientallen mapnamen veranderen. Weet iemand van u een antwoord, aub?

Windows 10 Pro 64 bits, Foto Manager 15 Deluxe, versie 11.0.3.44, Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20GHz, 16 GB RAM.

مشكور (Dank u.)

Reacties

RiViS schreef op 14.03.2016 om 21:45 uur

Tsja, Abdul, we zijn hier in NL/Europa, ik kan me voorstellen dat die arabische karakters het in Magix programma's niet (goed) doen. Ik zou ze toch maar even veranderen. Zo ontzettend veel werk kan dat toch niet zijn...

Je ondertekening kan ik ook geen chocola van maken, staat daar "dank u" ?

groet,

Rijk

AbdulRahiem schreef op 15.03.2016 om 07:21 uur

Tja, er staat nergens geschreven, dat het programma niet buiten Nederland/Europa mag worden gebruikt.  Wat er eigenlijk moet staan, is dat het programma ernstig is verouderd. Al sinds jaar en dag kunnen Windows en Office en alle Linux distro's, die ik ken, uitstekende met niet-Latijnse lettertekens omgaan (Arabisch, Chinees, Japans, Hebreeuws, Cyrillisch, Grieks, enz.). Terwijl Video deluxe, toch ook uit de Magix-stal, het probleem niet heeft (maar Video Sound Cleaning lab weer wel). Bovendien is veranderen van de namen is waarschijnlijk niet eens voldoende, de namen van de foto's zelf en onderschriften moeten dan waarschijnlijk ook worden verandered. Dat is niet alleen bijzonder veel werk, maar veel familieleden hier, die alleen Arabisch spreken, kunnen de onderschriften in bv. slideshows dan niet meer lezen.

Ja, daar stond inderdaad 'dank u', keurig met de vertaling tussen haakjes erbij.

Laatst gewijzigd door AbdulRahiem op 15.03.2016, 07:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

Windows 10 Pro 64 bits, Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20GHz, 16 GB RAM.

Laat het denken maar aan de paarden over, die hebben grotere hoofden!