Fim op DVD: Waar vind ik wat terug? doel van *.MFI , *.MXV , enz

Stefanus schreef op 28.12.2009 om 22:14 uur
Ik heb een video opgenomen (Project: memories1.MFI) en (film memories1.MXV).
Deze bleek TE groot (14GB) en heb die dus opgesplitst in diverse delen.
Een deel van de film heb ik gewist en nadien het project opgeslagen als Herinneringen 1.MFI
Toch blijft de film Memories1.mxv bestaan in z'n volle lengte?
Hoe houd Magix bij dat in project 'Herinneringen1' maar een deel zit van Memories1 ??
Als ik project Herinneringen1 open blijft die verwijzen naar Memories1 niet tegen staande de helft ervan is verdwenen??
Bij branden DVD komt trouwens de titel van de film op beeld (Memories) en die is niet te wijzigen.

Wat bevind zich in de diverse file types?

Graag woordje uitleg.




Reacties

RiViS schreef op 30.12.2009 om 20:32 uur
Hallo Stefanus,
Je moet 3 soorten bestanden onderscheiden:
1. Het uitgangsmateriaal, oftewel de onbewerkte, geïmporteerde film. Dat kan zijn dv-avi, mpeg, vob, etc
2. Het projectbestand. Hierin staat wat er met het uitgangsmateriaal moet gebeuren: correcties, toevoegingen (b.v. muziek), etc. Het bevat zelf geen film- of muziekbestanden, maar verwijst er naar. Dit is het .MFI bestand.
3. De geëxporteerde film, je eindproduct, dat kan naar een dvd of als filmbestand op de harde schijf (in jouw geval de .MXV film)

Zolang de film niet definitief klaar is, moet je zeker het uitgangsmateriaal niet wegdoen, want daar verwijst het project steeds naar. Dat geldt ook voor togevoegde muziek.

Projecten verwijzen niet naar elkaar, zoals je nu wellicht zult begrijpen, ze verwijzen naar het uitgangsmateriaal en er staat in wat er mee moet gebeuren, cq aan moet worden toegevoegd. Als je een project wijzigt/knipt etc en opslaat onder een nieuwe naam, dan zou je het oude project eventueel kunnen verwijderen. Omdat projectbestanden klein zijn, heeft dat niet erg veel voordeel.

groet,
Rijk