films van Samsung S10, hevc, h.265

Fred-Hofman schreef op 02.07.2021 om 17:03 uur

Ik gebruik Magix Movie Edit Pro 2016, Version 15.0.0.71 (UDP3) met Windows 10, Intel(R) Core(TM) i7-5930K CPU @ 3.50GHz.

Filmbestanden van mij Samsung S10 worden in de monitor niet getoond. De film heeft extensie mp4. Magix vertelt mij niets over het type film, ik vermoed dat het HEVC, H.265 is.

Ik vermoed dat ik een HEVC codec mis. De VCL-player meldt zoiets en die kan ik dan kopen bij Windows voor $99. Dat loopt weer vast omdat ik niet in de US woon.

Wat moet ik doen?

Fred H

 

Reacties

mi-bo schreef op 02.07.2021 om 17:12 uur

@Fred-Hofman

Beste Fred.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Misschien een optie daar U schrijft over opname H.265.

Denk erover na om MAGIX vdl 2021 Plus te kopen,en HEVC Codex is te koop daarna voor €4.99.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Fred-Hofman schreef op 02.07.2021 om 17:14 uur

Op de Magix site vind ik wel iets, maar de link naar Microsoft geeft:

HEVC-video-extensies van fabrikant van apparaat is momenteel niet beschikbaar.

"Een code inwisselen"

Fred-Hofman schreef op 02.07.2021 om 17:16 uur

Goede tip, Michael. Dank daarvoor. Mijn 2016 is ook al wat oud. Ga ik proberen.

Bol schreef op 02.07.2021 om 18:22 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Het is zeer vreemd, dat u de MP4 bestanden van een Samsung S10 niet op de tijdlijn van VDL 2016 kan plaatsen en afspelen. Ik zie dat u VDL versie 15.0.0.71 op uw PC hebt staan. U kunt / moet deze eerst via Hulp / Online actualiseren updaten naar de laatste versie 15.0.0.114

  • Ga naar de programma-instelling - Import/Export
  • Haal het vinkje weg bij: Hardwareversnelling bij de de weergave, indien mogelijk

Probeer het nu nog eens,

Keep It Safe

Succes, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.07.2021 om 18:28 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Kunt u de MP4 bestanden van een Samsung S10 afspelen met media player VLC of Films en TV van Windows? Als dat zo is, dan hebt u de HEVC Codex helemaal niet nodig.

Laat het mij weten.

Keep It Safe

Groet, Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 02.07.2021, 18:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.07.2021 om 18:40 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Als u toch HEVC Codex wilt aanschaffen, doe dan het volgende:

  • ga naar: Microsoft Store
  • geeft de zoekopdracht: Uitbreiding voor HEVC-video.
  • de kosten zijn: € 0,99
  • Klik op: Kopen en geef aan hoe wilt betalen

Keep It Safe

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.07.2021, 18:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.07.2021 om 19:28 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Nog een aanvulling op al mijn eerder gegeven antwoorden. In VDL 2016 is de mogelijkheid ook al aanwezig om HEVC-materiaal te importeren en te exporteren. Als u dit voor eerste keer doet, dan moet u de HEVC Codex eerst tegen betaling ad. € 4,99 aanschaffen en activeren.

Keep It Safe

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.07.2021, 20:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-Hofman schreef op 04.07.2021 om 19:46 uur

Hallo Rob,

Hartelijk dank voor de reeks antwoorden.

Sorry dat het even duurde, ben als 72-jarige niet zo snel op de PC en ook nog soms buiten de deur vrijwilliger.

Ik heb zojuist met succes ge-update naar VdL 15.0.0.114 (UDP3). Dat staat nu in de "About MAGIX.." info, links boven. Het vinkje Hardwareversnelling import inschakelen stond al uit, dat laat ik dus zo. Helaas doet hij nog hetzelfde: Het bestand, mp4, 1920x1080, 29.97 fps staat op de timeline, het geluid is afspeelbaar, maar het beeld is zwart, zowel op de monitor als in de timeline, linker deel, waar de cursor staat.

Ik begrijp wel dat mp4, 1920x1080, 29.97 fps niet zoveel zegt. Kan ik ergens anders (in VdL?) nog karakteristieken van dit bestand bekijken? Is het soms iets heel anders dan HEVC?

(De 2e in de timeline, geel, geselecteerd, is een sterk gereduceerde mp4, 848x480, 30fps via WhatsApp van een ander gekregen, natuurlijk slechte kwaliteit.)

Alvast weer dank, Groeten, Fred

Bol schreef op 04.07.2021 om 20:07 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Zet de Videomodus eens op de Compatibiliteitsmodus(VideoForWindows).

Dit doet u zo:

  • start VDL 2016 op
  • druk op "Y"
  • u komt nu in het Programma-instellingen menu
  • klik op het tabblad: Weergave-opties
  • zet de videomodus op: Compatibiliteitsmodus....
  • klik op: OK
  • Probeer het nu nog eens.
  • Wat is het resultaat nu?

Kunt u aangeven welke Videokaart in uw PC / Laptop zit?

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.07.2021, 20:08, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.07.2021 om 20:10 uur

@Fred-Hofman

Beste Fred.

Als alle instellingen goed staan en download update is bij gewerkt.

Zou het mogelijk zijn dat de oplaad kabel die U ook gebruikt voor het overzetten van de beelden via usb poort,dat hier iets niet goed gaat.

Heeft U al een andere kabel geprobeerd, en evt een andere usb poort.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 04.07.2021 om 20:51 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Uw  Intel i7-5930K processor dateert uit eind 2014 en bezit zelf geen geïntegreerde Videokaart. U moet dus een externe video kaart hebben. Waarschijnlijk wordt voor deze videokaart de broodnodige drivers niet meer geüpdatet. Hier kan ik pas een definitief antwoord opgeven als ik het type van uw kaart weet.

Als u uw MP4 rechtstreeks vanaf u harde schijf de MP4 bestanden op de tijdlijn van VDL 2016 zet, dan lig het zeker niet aan uw USB kabels of uw USB poorten.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 04.07.2021, 20:57, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.07.2021 om 21:16 uur

@Fred-Hofman

Beste Fred.

Als U de bestanden wel rechtstreeks vanaf Samsung S10 direct inlaad en op de tijdlijn zet kan het best mogelijk zijn dat het in de kabel (insteek in de Samsung S 10)of usb poort iets niet goed is.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Fred-Hofman schreef op 06.07.2021 om 14:03 uur

Ter info nog:

Ik heb het bestand van mijn S10 eerst op de harddisk gezet. Het speelt daarna gewoon af met VCL media player.

Mijn video card is NVIDIA Geforce GTX 690. (heb ik daar het goede apparaat te pakken ...?)

Alvast dank.

mi-bo schreef op 06.07.2021 om 15:12 uur

@Fred-Hofman

Beste Fred,

Dank voor Uw Feedback,

heeft U al gekeken of er nog een update voor Uw grafischekaart is.

Via instellingen van Uw Samsung S10, video instellingen

Misschien een stukje filmen niet in 1920:1080 maar iets lager,1440: 1080 of 1280: 720, misschien gaat het dan wel goed

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 07.07.2021 om 00:25 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Bedankt👍 voor het doormailen van uw Samsung S10 MP4 bestand.

Na wat geëxperimenteerd te hebben, kwam ik er achter, dat uw MP4 bestand een HEVC 1920x1080 30fps met een kleurdiepte:10 bit is. Ook kwam ik er achter, dat uw HEVC (MP4) bestand is opgenomen met de Samsung S10 functie HDR10+. Zie de afbeeldingen.

De kleurdiepte 10 bit en de functie HDR10+ worden niet ondersteund door de VDL 2016. Vanaf VDL 2020 kan een HEVC (MP4) bestand met een kleurdiepte 10 bit op de tijdlijn gezet worden, maar wordt dan wel als een HEVC (MP4) met een kleurdiepte van 8 bit geëxporteerd. Voor zover ik het nu kan beoordelen wordt de HDR10+ functie (nog) niet ondersteund door VDL 2020 en later

De oplossing voor uw probleem is:

Download Handbrake [klik hier] en converteer het MP4 bestand als een H.264 (x264)

U hebt mij via een persoonlijk bericht laten weten, dat u Samsung S10 HDR10+ hebt uitgezet (gedeactiveerd), maar het is mij nog niet duidelijk geworden of u het MP4 bestand zonder het te converteren op de tijdlijn van VDL 2016 gezet kan worden. Kunt mij daar nog een antwoord opgeven. Bij voorbaat dank.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.07.2021, 00:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-Hofman schreef op 08.07.2021 om 15:19 uur

Hallo Rob,

Zover was ik inderdaad nog niet.

Ik heb net een film opgenomen met mjn S10, met HDR (rijke toon) in de uit-stand. Deze wordt helaas niet gelezen door VdL 2016, 15.0.0.114. Ik heb er zelf geen probleem mee, omdat ik niet intersief aan het filmen en editen ben. Ik kan met Handbrake nu goed vooruit.

Bol schreef op 08.07.2021 om 17:54 uur

@Fred-Hofman

Hallo Fred,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Ik heb zo'n vermoeden, dat u nog steeds met een kleurdiepte 10 bit filmt. De kleurdiepte 10 bit wordt door VDL 2016 niet ondersteund, maar wel vanaf VDL 2020.

Conclusie: als u VDL 2016 wilt blijven gebruiken met uw mp4 bestanden, dan moet u uw deze mp4 bestanden met Handbrake blijven converteren.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-