Reacties

mi-bo schreef op 16.05.2022 om 10:24 uur

@HND

Welkom HND als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers forum.

als er in een project muziek, tekst, voice-over wordt gezet , en overgangen vraagt dit geheugen,

De 42 GB zal niet gecomprimeerd zijn, maak van het bestand via exporteren er een mpeg2 720:576 van hoe groot is het dan

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Bol schreef op 16.05.2022 om 10:33 uur

Hallo @HND,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

...Als ik deze bewerk en het project weer omzet naar AVI formaat is het bestand 42 GB....

AVI bestanden zijn ongecomprimeerde Audio/Video bestanden, die in hun volle omvang worden verwerkt of opgeslagen. Om dergelijke bestanden toch leesbaar en klein te houden, kunt u uw filmprojecten het beste converteren naar een ander bestandsformaat zoals bv. Mp4, dan worden uw bestanden kleiner, doordat ze worden gecomprimeerd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 16-05-2022 om 10:46uur

Zie ook deze link: Welke Videoformaat te Gebruiken en Het verschil tussen elk van hen

Laatst gewijzigd door Bol op 16.05.2022, 10:47, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.05.2022 om 11:05 uur

Hallo @HND,

Hier nog een aanvulling.

Om u het verschil in bestandsgrootte van een AVI vs. MP4 bestand te laten zien, heb ik een MVP projectbestand van 1 min.33 sec. als een AVI en MP4 bestand geëxporteerd.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.05.2022, 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

HND schreef op 16.05.2022 om 14:45 uur

Hai, Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb behoorlijk wat dingen er tussen uit geknipt en daardoor zal het aantal GB dus zo fors zijn toegenomen. Omdat mijn filmpjes van vroeger in AVI zijn, dacht ik dat het het beste was om deze na bewerking ook weer als AVI op te slaan. Zie nu dat ik dat beter in MP4 of mpeg2 kan doen. Nogmaals mijn dank en groeten, Han

Bol schreef op 16.05.2022 om 15:06 uur

@HND

Hallo Han,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat wij door onze reacties u meer inzicht hebben kunnen verschaffen in het verschil tussen AVI | Mp4 en mpeg2. Succes met het opnieuw samenstellen en exporteren van u filmpjes

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 16.05.2022, 15:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.05.2022 om 15:22 uur

@HND

Beste Han.

Dit is een positief bericht, dat U verder kunt met Uw hobby na gegeven reacties die tot een oplossing hebben geleid voor U.

Véél montage plezier met het mooie MAGIX product videoDeluxe MX.

Vriendelijke groet

Michael (FM)