Filmpje werkt niet op website via Magix online album / youtube-widget

manonbrasser schreef op 06.07.2014 om 10:33 uur

Ik heb een probleem met het werkend krijgen van een filmpje op mijn website.

Ik heb dit probleem zowel bij filmpjes die ik insluit via de youtube-widget als de Magix online album-widget.

Bij beide widgets lukt het in Magix Web Designer 9 om het filmpje op mijn pagina te krijgen en ook als ik een preview pagina open dan werkt alles zoals het zou moeten werken (filmpje op de juiste plaats en afspeelbaar).

Zodra ik de pagina echter publiceer en naar de wekelijke internetpagina ga, dan zie ik wel het startscherm van het filmpje maar het filmpje is niet interactief. Als ik met mijn muis overheen ga, gebeurd er niets, ik kan niet op play klikken, ik kan niet op full-screen klikken etc. Het is alsof het film-frame gewoon een foto is.

Wie kan mij helpen? Zoals ik al zei: ik heb hetzelfde probleem bij youtube als bij Magix online album en ik heb géén idee waarom het filmpje in de preview pagina goed werkt, maar op de werkelijke pagina niet.

Ik hoor héél graag hoe ik dit kan oplossen.

MvG Manon Brasser

Reacties

mi-bo schreef op 06.07.2014 om 10:46 uur

graag wil ik U helpen, maar ik werk alleen maar met MAGIX producten.
Waar komt het filmpje vandaan en met welk videoberwerking programma is het gemaakt
gr
mido

manonbrasser schreef op 06.07.2014 om 10:53 uur

Fijn dat je me wilt helpen en bedankt dat je zo snel reageert.

Het filmpje hebben wij door een professional laten maken en ik heb hem zelf op youtube en het Magix Online album gezet.

Op mijn website heb ik een testpagina aangemaakt waarop je kunt zien wat het probleem is:

http://www.blush-parfumerie.nl/filmpje.htm

Dit is mijn Magix Online Album waar het filmpje op staat zoals ik hem op mijn site zou willen:

http://manon-lacht.magix.net/alle-albums/!/oa/7030350/

En dit zijn de filmpjes op youtube (drie varianten):

https://www.youtube.com/channel/UCe2rQtyhxNQaFSEDxY2vx5Q

Heb je daar iets aan of heb je nog meer informatie nodig?

MvG Manon

mi-bo schreef op 06.07.2014 om 11:34 uur

Hallo Manon,

Ik heb gezien dat alles perfect werkt,

succes met het mooie Bedrijf en Website uiteraard

gr mido

RiViS schreef op 06.07.2014 om 18:10 uur

Hallo Manon,

Even ter aanvuling aan mido: Ik heb je filmpjes ook afgespeeld, dat ging bij sommige de eerste keer met wat haperingen. Het zijn filmpjes van hoge kwaliteit (resolutie) en dat zijn nu eenmaal grote bestanden. Afhankelijk van de snelheid van je netwerk en de drukte op de site wil dat wel eens haperen, of soms zelfs een poosje stilvallen. De remedie: laat de pc/laptop het filmpje rustig binnenhalen en speel het daarna alsnog af, zonder haperingen.

Leuk filmpje, al is het einde wel wat abrupt, of was dit alleen een test? Mooie zaak ook, succes er mee!

groet,

Rijk

manonbrasser schreef op 06.07.2014 om 18:16 uur

Bedankt voor de reacties, het probleem is gelukkig verholpen.

Het frame van het filmpje bleek in een verkeerde laag te staan waardoor er niets gebeurde als je er met je muis overheen ging. Laag aangepast en nu werkt het perfect.

Het einde van het filmpje is wel een beetje abrupt, maar wij waren afhankelijk van een proffessioneel bedrijf die dit filmpje (gratis) voor ons gemaakt heeft (ook weer vanwege promotiedoeleinden).

We zijn echter erg blij met het resultaat en ook met het feit dat hij nu eindelijk online staat :)

PS. ik had hem in eerste instantie via Magix Online Album online gezet maar dit was niet afspeelbaar op Android en IOS. Nu filmpje via youtube-widget toegevoegd en werkt perfect.