Film verschuiven op tijdlijn

knientje2002 schreef op 03.06.2023 om 15:09 uur

Vandaag heb ik geüpgraded van Magix Video DeLuxe Downloadversie naar Magix Video Deluxe 2023 Premium, maar helaas zijn de sneltoetsen niet het zelfde en lukt het me ook niet, nadat ik de eerste drie minuten eruit geknipt heb, de film te verschuiven naar het nulpunt, waardoor als ik zou exporteren met drie minuten zwart beeld zit in het begin..
Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Hoe verschuif ik de film op de tijdlijn?

Versie 22.0.3.172 (UDP3)
Windows 10 Home Edition

Reacties

Bol schreef op 04.06.2023 om 15:12 uur

@knientje2002

Hallo Knientje,

...Het lukt me ook niet, nadat ik de eerste drie minuten eruit geknipt heb, de film te verschuiven naar het nulpunt, waardoor als ik zou exporteren met drie minuten zwart beeld zit in het begin.....

Voor zover ik het kan beoordelen, hebt u Video Deluxe MX uit 2012 geüpgraded naar VDL 2023 versie 22.0.3.172. Het klopt dat de sneltoetsen iets anders werken dan u gewend bent. Maar alle mogelijkheden die in VDL MX zaten zitten weldegelijk ook in VDL2023.

Probeer eens het volgende:

  • klik op Muismodus voor een spoor of de sneltoets (8)
  • zet afspeelmarker op de plek waar u wilt knippen
  • klik op "Z" en het voorste gedeelte wordt verwijder en wordt dan naar links verschoven. Dit kan zijn helemaal naar voren of wordt aangesloten tegen een filmfragment.
  • zie onderstaande afbeelding voor de mogelijkheden

Mag ik u een advies geven: Ga naar: Hulp / Gebruiksaanwijzing (PDF) downloaden

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

knientje2002 schreef op 10.06.2023 om 13:38 uur

OK, dat lukt.
En als ik nu "in between" wil knippen, zodat ik dát gedeelte alleen kan selecteren?
In dit geval gaat het om face blurring tussen 03:00:00 en 05:00:00 (minuut 3 tot 5)
En waar is dat grote tandwiel gebleven, waarmee je heel nauwkeurig kon schuiven op de tijdlijn?

Bol schreef op 10.06.2023 om 15:02 uur

@knientje2002

Hallo Knientje,

....En waar is dat grote tandwiel (jogwheel/shuttle) gebleven, waarmee je heel nauwkeurig kon schuiven op de tijdlijn?.....

Dit is zeer eenvoudig op te lossen. Klik op het de drie streepjes linksboven en vink Zichtbaar jogwheel/shuttle aan.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.06.2023 om 16:02 uur

@knientje2002

Hallo Knientje,

....En als ik nu "in between" wil knippen, zodat ik dát gedeelte alleen kan selecteren?
In dit geval gaat het om face blurring tussen 03:00:00 en 05:00:00 (minuut 3 tot 5)....

Zet de afspeelmarker op 3 minuten en klik op het schaartje of sneltoets "T". Verplaats de afspeelmarker op 5 minuten en klik nu wederom op het schaartje of de sneltoets "T". KLik nu met de linkermuisknop op het geknipte gedeelte.

U kunt nu naar hartenlust uw face blurring toepassen.

Als u iets anders bedoelt, dan verneem ik dat wel van u.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.06.2023, 16:06, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-