Film van een uur in verschillende delen maken voor bewerken.

Bofido schreef op 10.12.2020 om 12:53 uur

De film wil niet via Scene dedectie delen.

Hoe kan je hem dan in delen krijgen zodat elk deel apart kan worden behandeld.

Gecorrigeerd en slechte stukken er uit, andere stukken beter maken.

Ik zit te denken aan 10 stukken bijvoorbeeld.

Is even beter mee te werken dan.

Reacties

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 13:09 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Even meedenken.

.waar komen de beelden dan vandaan, gezien het niet mogelijk is om scène detectie uit te voeren.

Sc6

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator.

Bofido schreef op 10.12.2020 om 13:26 uur

Hallo Michael.

Die komen van een oude carmera waarschijnlijk en staan nu op een Video band.

Maar als ik hem aansluit op de computer zeg maar. dan wordt het een groot geheel.

Wil ik dan via het programma delen dan komt er een groot bestand uit.

Maar hij wil niet delen ook al zet je hem hoog of laag hij doet een bestand.

Dus daarom mijn vraag kan je hem ook een andere manier delen.

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 14:04 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Dank boor Uw Feedback.

U schrijft komt van een oude camera waarschijnlijk en staat nu op een videoband als dit in het verleden door een bedrijf is gedigitaliseerd, kan hrt zijn dat hun een code hebben gebruikt dat er niets meer mee gedaan kan worden (zij hebben er een geheel van gemaakt ).

Nu de vraag:u schrijft over videoband op welke manier wilt U de beelden op de Pc zetten.

M. Vr.gr

Michael

Bofido schreef op 10.12.2020 om 14:35 uur

Beste Michael.

Dit doe ik via het Programma Magix Pro X.

Via deze weg zet ik het er op..

En daarna wil ik hem via Scene dedectie in delen hebben maar dat doet hij juist niet.

En dit vind ik nu juist zo vreemd omdat ik vorige week juist nog een keer gedaan heb.

Wel met een groter bestand maar dat wilde juist wel die zette hem in zeg maar stukken van tien minuten

Dus daarom de vraag kan het ook anders.

Bijvoorbeeld met knippen en zo in tien stukken bijvoorbeeld.

M.v.gr,

Bofido.

.

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 14:46 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Wat gebruikt U tussen de recorder en de Pc.

Dit is nog steeds mijn vraag.

Gebruikt U een dvd recorder waar videoband in kan,of een analoge videorecorder.

Sc6

Michael

Bofido schreef op 10.12.2020 om 15:30 uur

Beste Michael.

Dat heb ik via Magix besteld tegelijk met Magix video Easy..

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 15:35 uur

@Bofido

Beste Bofido,

Dit is de juiste manier om scenedetectie uit te voeren voor o.a MAGIX video Pro X.

opname via USB omzetter gaat zo, klik Analoog aan,

Dan gaat U naar deze optie klik aan "Bewerking na opname "

hier geeft U aan dat de videoband direct Scenedetectie moet uitvoeren tijdens het digitaliseren.

Als dit klaar is zullen alle start en stop netjes achter elkaar op de tijdlijn staan

Sc6

Michael

Bol schreef op 10.12.2020 om 18:20 uur

@Bofido

Hallo Bofido,

Hebt u het al eens geprobeerd op uw film in eerst in zijn geheel op de tijdlijn van Pro X over te zetten en dan later pas de Scènedetectie te doen.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.12.2020, 18:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 10.12.2020 om 20:43 uur

Hallo Michael en trouwens ook Rob.

Eerst Michael ik doe het precies op dezelfde manier zoals jij omschreef maar de vorige keer ging het goed en nu wil het niet.

Maar ik denk dat ik er al achter ben.

Ik had het geluid los gekoppeld er onder op een apart spoor.

Misschien is dat de oorzaak maar dat test ik nu nog even uit.

En Rob ja zo deed ik het allereerst maar dat wou helemaal niet.

Darna ben ik zo gegaan als Michael al schreef. en dat ging dus niet.

Dus nu testen met geluid apart en samen kijken of er verschil in zit.

Anders probeer ik het nog op die andre manier via dat ander programma wat ik eerder al schreef naar Michael.

En dan later in Magix Pro X invoeren als een bestand.

M.v.g.

Bofido.

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 21:00 uur

@Bofido

Beste Bofido,

Dank voor Uw uitgebreide Feedback,

kijk eens naar deze kleine compilatie

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7509227/

SC6

Michael

Bofido schreef op 10.12.2020 om 21:19 uur

Michael.

Ja zo hoort hij te gaan maar zoals ik reeds al zei doet hij dit op dit moment niet bij mij.

Helaas nopperts.

Ben nog even aan het uit testen een paar mogelijk heden.

We zijn hier er druk mee aan de gang.

M.v.gr.

Bofido.

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 21:28 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Dank voor Uw Feedback.

We zien het wel op het Forum op welke manier het is gelukt.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 10.12.2020 om 21:44 uur

Hallo Bofido,

Vraagje, doet u de scène in VDL 2021 of in Pro X12? Wat Mi-bo laat zien, is gemaakt in VDL 2021 en dan worden inderdaad de takes in de take map opgeslagen.

In Pro X12 gaat het net iets anders. Bij Pro X12 worden de takes niet in de take map opgeslagen maar rechts in het Projectarchief gezet.

U moet moet deze dan opslaan in een Projectarchief map.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 10.12.2020 om 21:53 uur

Hallo Rob.

Nee ik heb Pro X 12 en nog wat.

De aller nieuwste althans hier in Nederland.

M.v.gr,

Bofido

Bol schreef op 10.12.2020 om 21:55 uur

Hallo Bofido,

Hier een filmpje hoe ik takes maakt in Pro X12.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.12.2020 om 22:43 uur

Hallo Bofido,

Ik ondervind geen enkel probleem met het maken van Takes in Pro X 12 versie 18.01.89. Ik heb nog een filmpje gemaakt, maar dan met een willekeurige VOB bestand

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 10.12.2020 om 23:10 uur

Hallo Rob en Michael.

Ik denk dat ik het heb opgelost alleen wel via een omweg maar helaas nog niet zo als Rob dat ik boven ook de scennes heb.

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 23:21 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Fijn te lezen dat U via een omweg toch tot een resultaat bent gekomen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product ProX 12 (dit is de laatste nieuwe versie ook in het Engels & Duits ).

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bofido schreef op 10.12.2020 om 23:44 uur

Hallo Michael.

Dan krijgen de Duitsers hem zeker later aangezien ik daar zag dat zij hem 08-12-2020 hebben gekregen..

Trouwens wel vreemd een Duits talig programma en zij hem laatst ?

M.v.gr

Bofido

Bofido schreef op 11.12.2020 om 08:45 uur

Hallo Michael en Rob.

Goedemorgen trouwens.

Alles is weer opgelost.

Na een hele nacht zwoegen..

Naar eerder problemen met NewBlue en nu dit heb ik het probleem gevonden.

Het was het Programma Bitdefender.

Deze heeft waarschijnlijk iets weg gedaan en in de Quarantaine gedaan.

Die heb ik weer terug gezet en alle problemen zijn opgelost.

Je moet wel zo programma hebben maar ze kunnen ook te goed zijn, zoals je dan langzamer hand merkt.

M.v.gr,

Bofido

mi-bo schreef op 11.12.2020 om 09:40 uur

@Bofido

Beste Bofido,

Dit is een positief bericht dat Uw probleem is opgelost.

De compilatie die ik om 10.12.2020 om 21.00 uur heb gepoost was met MAGIX vdl 2021 gemaakt ," met uitleg " als er een TAKE van gemaakt is en dan op de tijdlijn wordt gezet dat het geluid weg is, hier heb ik laten zien hoe het geluid weer terug gezet kan worden.

Dan heb ik ook nog een kleine compilatie gemaakt , hoe het werkt in MAGIX Video Pro X een analoge film digitaliseren, het gaat over Salamanca en is professioneel opgenomen, en toch mogelijk om Scenedetectie te ( doen )maken

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7510248/

Maar U heeft de boosdoener (het Programma Bitdefender Deze heeft waarschijnlijk iets weg gedaan en in de Quarantaine gedaan..) gevonden.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden

Blijf gezond

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 11.12.2020 om 10:28 uur

@Bofido

Hallo Bofido,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u na een nacht doorhalen er zelf bent achter gekomen waar het fout is gegaan. Dat het programma Bitdefender e.a. in quarantaine had gezet en het daarom voor u onmogelijk was om een scène detectie uit te voeren, konden wij als moderators / forumleden hiervandaan niet zien c.q. beoordelen. Voor mij maakt het niet uit of u uw probleem nu linksom of rechtsom is opgelost.

Succes 👍👍👍 met het samenstellen van uw filmprojecten. Rob

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 15.12.2020 om 23:29 uur

Ik begrijp eigenlijk überhaupt niet waarom - gemiddelde - pc gebruikers nog van de ingebouwde tools van Windows/Microsoft afwijken; deze tools zijn méér dan voldoende om het besturingssysteem gezond te houden. Al het andere externe, wo. ook cleantools, doen vaak meer kwaad dan goed: niet omdat de software niet goed zou zijn, maar juist omdat de gemiddelde pc gebruiker er niet mee om kan gaan.

Betaald of gratis, elk antivirusprogramma heeft zo zijn voor -en nadelen. En ook Windows Defender heeft zo zijn nadelen. Maar ook een aantal niet te onderschatten voordelen. En dan met name voor de gemiddelde computergebruiker die zijn/haar computer hoofdzakelijk gebruikt voor huis, tuin en keuken toepassingen. Zoals e-mailen, internetten, eens een briefje schrijven, eens wat berekenen en wat muziek en foto's verzamelen en wellicht bewerken.

Kortom, geen bezigheden die direct een bedreiging vormen voor de veiligheid van uw pc.

En precies voor deze thuisgebruiker lijkt Windows Defender bedoeld. De support is zeker voor een gratis antivirusprogramma voldoende. Ook komt Microsoft doorgaans snel met oplossingen voor veel voorkomende problemen. Maar het is vooral de gebruikersvriendelijkheid die er sterk aan bijdraagt dat uw pc afdoende beveiligd is met Windows Defender.

Bofido schreef op 16.12.2020 om 00:16 uur

Hallo Jan Heijnis

In wezen heb je helemaal gelijk als je de computer alleen daar voor gebruikt, maar deze compuer gebruik ik ook voor Interneten en mijn bank relatie`s en die adviseren toch een beschermde internet verbinding.

Op mijn Hoofcomputer waar ik op monteer heb ik eens in de zoveel tijd even contact met Internet omdat er ook wel eens update`s zijn.

Daar zit niets anders op dan alleen maar de programma`s die ik gebruik voor het bewerken van films en alle andere programma`s die daar mee te maken hebben.

Wat ik hier zoal op internet vraag staat niet op mijn Hoofcomputer.

Alles wat ik hier vraag probeer ik eest op deze compuer en als het okee is dan gaat het naar de andere computer.

Van Windows Defender weet ik niet zoveel vanaf, dus daar kan ik ook geen oordeel over geven.

Maar in ieder geval bedankt voor de reactie