film te groot voor een DVD

KristofD schreef op 02.06.2010 om 16:22 uur
Hallo,
Dagenlang ben ik bezig geweest om videocassettes om te zetten met Film op DVD 8 naar digitaal formaat. Nu wil ik deze branden op enkele DVD's. De omvang van het beeldmateriaal is echter veel te groot : 9 Gb met de laagste bitrate, terwijl een DVD max 4.7 Gb toelaat.
Als ik van de 1u45min film het meeste weg knip en enkel de eerste 10 minuten overhoud, dan vereist ie nog altijd 8 Gb. 
Iemand een tip wat ik nog kan proberen ?
Alvast bedankt !
Kristof.

Reacties

mi-bo schreef op 03.06.2010 om 16:47 uur
Beste, het kan zijn dat u in het opslag medium, meer heeft staan dan dat u ziet.
een uur film is 13gb, omgezet naar dvd is dit een uur film in zeer goede kwaliteit.
kijk eens na het woord  film, op de grijze balk, daar ziet u een scherm als u deze aanklik ziet u film voor bewerking selecteren, als u dit open klik zal er wel verschillende projecten instaan, deze worden als u gaat branden allemaal neen genomen, wilt u dit verwijdern, klik dan storyboard modus aan links een vierkantje, en dan kunt u de projecten die u niet wilt branden veraijderen,
succes,
KristofD schreef op 07.06.2010 om 11:38 uur
Dank je wel voor je antwoord, mi-bo.
Jouw tips hebben er echter niet toe geleid dat ik de bestandsgrootte kon verkleinen. Ik ben ondertussen opnieuw begonnen aan het knip- en plakwerk, in een leeg project. Hetgeen me direct opviel was hoe zeer het bestand toenam als je een overgang tussen twee scenes toevoegt, zoals een "flexibele kruisovergang".
In het vorige project had ik meer dan 230 scenes met telkens een overgang. Waarschijnlijk lag dat mede aan de basis van die enorm grote bestanden.
Ik ga nu slechts een beperkt aantal overgangen gebruiken, en voor de rest de standaard "harde las".
Heb jij daar ook ervaring mee ? Worden jouw bestanden ook "te" groot met veel overgangen ?
Groetjes