Film kwijt

12543GUN0 schreef op 24.09.2009 om 22:01 uur
Met het bewerken is een project van 9 GB vastgelopen. Magix heeft deze opgeslagen als VRO movie op de C schijf. Ook de veilgheidscopie die ik gemaakt had staat op die manier onder een andere naam op de C schijf.
Ik heb een Demo-versie van Magix video deluxe 15 plus en ben dus nog niet bekend ermee en wil wel de versie na de proefperiode kopen.
Heb ik iets fout gedaan of kan ik een ruwe film van 9 GB niet laden in de software?
Zoals het er nu voorstaat krijg ik de film niet meer geladen en is hij dus waardeloos, da,s ff goed balen, ruim 2 uur film van de vakantie weg?
Voor uw antwoord/oplossing alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet:

Een wanhopige Geert.

Reacties

mi-bo schreef op 25.09.2009 om 09:14 uur
Beste, Magix gebruikt geen VRO voor zijn opslag, dus wij weten ook niet wat u heeft gedaan, ga eens naar google, tikt VRO Movie in en u vind uw antwoord, gr mi-bo
12543GUN0 schreef op 27.09.2009 om 23:07 uur
Beste mi-bo, bedankt voor je antwoord. Ik heb via google e.e.a. opgezocht en het blijkt dat mijn Hitachi videocamera de bestanden op de computer wegschrijft als VRO bestand. Nu is denk ik het probleem dat mijn film dus al op de harde schijf stond als VRO bestand en deze waarschijnlijk niet goed geladen wordt door Magix. De film had denk ik via Magix van de camera afgehaald moeten worden en zo opgeslagen en dan was het denk ik wel goed gegaan. Ik neem aan dat Magix het filmpje dan op een juiste manier wegzet om hem later te bewerken.
Het probleem zou zijn opgelost als de originel;e opname nog op de camera zou staan maar die is al opgeschoond omdat we dit weekend naar Egypte gaan waar ik alle ruimte op de camera weer nodig heb.
De film was trouwens 9 Gb groot, is dit een probleem voor Magix?
Volgens het boek van Magix behoort een film die van een harde schijf afkomt al onderverdeeld te zijn in scenes maar dit was bij mijun film ook niet zo, hij stond als 1 grote film onder in het storyboard.
Dit was waarschijnlijk ook al een teken dat er het e.e.a. niet goed zat.
Kan ik dit VRO bestand nog terugkrijgen op een andere b.v. MPEG of iets dergelijks zodat Magix deze wel kan bewerken of zou ik de film gewoon kwijt zijn?
Als iemand mij kan helpen heel graag en alvast hartelijk dank daarvoor.
Met vriendelijke groet:

Geert.