film-dvd opnieuw branden

kamphof schreef op 20.02.2022 om 09:50 uur

Ik gebruik Video deluxe Plus en ik zou graag een eerder gemaakte dvd opnieuw branden. Het liefst zelfs opnieuw laden (en eventueel bewerken) vanuit de eerdere dvd want de oorspronkelijke takes zijn niet meer beschikbaar. Kan dat en zo ja natuurlijk hoe? Veel dank voor suggesties. Gert Kamphof

Reacties

mi-bo schreef op 20.02.2022 om 10:28 uur

@kamphof

Beste Geert.

Start MVDL op,

Doe de dvd in de dvd driver ,

Ga naar verkenner zoek de dvd schijf op open het, hier staan VOB bestanden, sleep dit geheel naar de tijdlijn, als dit op de tijdlijn staat, klik hrt aan optie, scenedetectie maken, en alle start en stop worden apart aan gegeven.

Dan kunt U alles er tussen uithalen wat U wilt, opslaan en later gebruiken.

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 20.02.2022 om 11:18 uur

@kamphof

Beste geert,

Aanvulling op gegeven antwoord een kleine promo gemaakt

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7526869/

M.vr.gr

Michael

kamphof schreef op 20.02.2022 om 12:34 uur

Beste Michael, veel dank voor deze geweldige beantwoording. Volgens mij moet het helemaal gaan lukken

mi-bo schreef op 20.02.2022 om 13:01 uur

@kamphof

Beste Geert.

Fijn te lezen, dat U iets heeft aan de gemaakte film uitleg.

Veel montage plezier met het bewerken van de projecten.

M.vr.gr

Michael

kamphof schreef op 21.02.2022 om 14:48 uur

Beste Michael, Nogmaals dank voor de info, maar helaas lukt het niet helemaal om de dvd te laden en vervolgens te bewerken (of opnieuw branden of als videobestand uit te voeren) zoals je laat zien in jouw filmpje. Ook na klikken blijft alleen het ene bestand zichtbaar zoals op de foto. Dit kan ik dan vervolgens inderdaad wel laden, maar dan blijkt het maar een deel van de film te zijn. Als je daarvoor een oplossing hebt hoor ik het graag

mi-bo schreef op 21.02.2022 om 15:24 uur

@kamphof

Beste Geert..

Dank voor uw feedback.

In mijn kleine promo filmpje zat een menu en( 1 )VOB 1 bestand, het kan zijn dat er bij U meer zijn VOB1,VOB3,VOB4, dan allemaal naar de tijdlijn slepen, of stuk voor stuk binnen halen, wel copieeren(importeren)naar de tijdlijn, want als de dvd uit de driver word gehaald zijn de beelden weg

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.02.2022 om 15:55 uur

@kamphof

Hallo Geert,

Om een van uw films vanaf een DVD op de tijdlijn van VDL te zetten, ga dan als volgt te werk:

  • leg de DVD in DVD station
  • start VDL op en klik op Import / Computer / letter van de DVD station
  • klik rechtsboven op de driestreepje en zet deze op DVD-mediaweergaven
  • hier ziet u nu uw films staan
  • sleep de gewenste film naar de tijdlijn
  • klik op "Film kopiëren"
  • Geef aan in welke map je deze wilt kopiëren of maak een nieuwe map aan en klik op OK
  • Nu wordt de film naar deze map gekopieerd. Dit kan je zien
  • Maak nu een keuze
  • als op aanpassen of niet aanpassen klikt wordt de gewenste film op de tijdlijn gezet.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen met geactualiseerde afbeeldingen

Laatst gewijzigd door Bol op 21.02.2022, 18:34, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

kamphof schreef op 21.02.2022 om 21:08 uur

Helaas nog steeds niet gelukt. Bijgaand een foto van de delen waaruit de film bestaat. Vraag 1: als ik deze naar de tijdlijn sleep krijg ik de mededeling dat er geen ruimte is; hoe op te lossen? Vraag 2. moeten al deze 6 VOB-bestanden worden gekopieerd of slechts een deel? Alvast dank en groet, Gert

mi-bo schreef op 21.02.2022 om 21:16 uur

@kamphof

Beste Geert

VTS _01_1 , 2,3,4.

Inladen daar staan de bestanden, bij mij was het Vob bestand.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 21.02.2022 om 21:17 uur

@kamphof,

Hallo Geert,

U moet rechtsboven op het hamburgertje ( 4 streepjes) klikken en dan op DVD-mediaweergaven zetten, dan ziet u geen VOB bestanden staan, maar naam film 01 etc...

Met vriendelijke Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.02.2022 om 21:28 uur

@kamphof

Hallo Geert ,

Vraag 1: als ik deze naar de tijdlijn sleep krijg ik de mededeling dat er geen ruimte is; hoe op te lossen?

Waarschijnlijk hebt u onvoldoende schijfruimte.

Vraag 2. moeten al deze 6 VOB-bestanden worden gekopieerd of slechts een deel? 

Als u een naam film 01 naar de tijdlijn sleept, dan wordt alle benodigde filmgegevens achterelkaar op de tijdlijn gezet.

Even snel een filmpje gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.02.2022, 21:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.02.2022 om 21:43 uur

@kamphof

Beste Geert

Wat U laat zien is

als U op Grote Symbolen klik Ctrl+Shift+I dan krijgt U plaatjes te zien

net zoals in http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7526869/

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 21.02.2022 om 21:49 uur

@kamphof

Hallo Geert,

Hier een filmpje hoe ik het altijd doe.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-