film 90gr gedraaid

JOS-HONIG schreef op 18.11.2020 om 14:10 uur

gisteren een film gemaakt waarbij alle ingeladen scenes goed stonden. vandaag film ingeladen om verder te bewerken en enkele ingeladen scenes staan plots 90 gr gedraaid. Wat ik ook doe, ze blijven verticaal staan. Ook al lees ik die scene opnieuw in. Wanneer ik een nieuw project aanmaak en deze scene inlaad heeft hij de normale (horizontale)beeld verhouding. ik zoek de gouden tip hoe ik die scenes in 1 keer weer goed krijg. (en ja, via effecten kan ik beeld roteren maar dan klopt beeldverhouding niet meer en moet ik beeld vergroten/verkleinen, maar dan klopt de hele beeldverhouding niet meer.)😓

Reacties

mi-bo schreef op 18.11.2020 om 14:28 uur

@JOS-HONIG

Beste Jos.

Misschien beelden van een mobile (telefoon)erbij gezet (dit zou een verklaarbaar idee zijn)

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

JOS-HONIG schreef op 18.11.2020 om 14:36 uur

ja klopt, een van de scenes die daar voor staan was idd een scene van een phone. die scene heb ik vervolgens gedraaid en bewerkt. maar de daarna opvolgende scenes zijn allemaal met een cam gemaakt. dus ik ben op zoek naar hoe ik alle scenes na die phone scene weer normaal krijg?

mi-bo schreef op 18.11.2020 om 14:40 uur

@JOS-HONIG

Beste Jos.

Dit is niet mogelijk,alleen via positie grote is het wat uit te rekken de optie als opname vertikaal zijn opgenomen net zoals met de Mobile dit te draaien is heeft men nog geen oplossing gevonden

Sc6

M.vr.gr

Michael

JOS-HONIG schreef op 18.11.2020 om 14:42 uur

Hoi Michel,

heb de 2 phone scenes eens verwijderd en daarna de verkeerd gedraaide cam scenes opnieuw ingeladen. dan staan ze weer normaal. Gewetensvraag..... wat gebeurt er nu in VDL op de achtergrond, wanneer ik een bepaalde scene in doe laden van een phone? ik krijg normaal de vraag, dat dit een andere resolutie is en moet dan aangeven aanpassen of niet.. dus zou je veronderstellen dat hij mijn gehele filmspoor niet doet wijzigen.... maar na opslaan van project en weer openen blijkt dat alle cam scenes na die phone scene plots 90gr gedraaid zijn en de resolutie hebben van de phone opname...????

mi-bo schreef op 18.11.2020 om 14:55 uur

@JOS-HONIG

Beste Jos,

het is niet aanpassen, dan blijft alles gewoon staan, activeer de Mobile project en via positie grootte is dit dan beeld vullend te maken wat U precies wilt laten zien

U werkt volgens mij niet met MAGIX vdl 2021,

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht ivm woord verbeterd

JOS-HONIG schreef op 18.11.2020 om 15:28 uur

jawel, ik werk met VDL2021. Maar ik heb het gevonden. Ik heb de phone scenes verwijderd en in een nieuw project eerst gedraaid en bewerkt met positie grootte en dit als een apart bestand opgeslagen en in mijn film ingeladen. Daarmee ben ik weer geholpen en kan ik mijn film verder afmaken.

mi-bo schreef op 18.11.2020 om 15:37 uur

@JOS-HONIG

Beste Jos.

Dit is een positief bericht dat U voor U zelf een oplossing heeft gevonden en dit op het Forum heeft gezet.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.