Fade out gaat schokkend en beeldverhouding is 1.7799359

marcat schreef op 28.02.2017 om 16:00 uur

Als ik een fade out maak bij een foto dan gaat dit vanaf versie 2017 schokkend en niet meer vloeiend, doordat ik op zoek ging naar de oorzaak zag ik dat de foto beeldverhouding niet ingelezen wordt op 16:9 maar op 1.779359.

De fotos worden gemaakt op 16:9 ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar zou graag hulp willen bij het oplossen van de fade en misschien uitleg waarom de foto's op zo een vreemd formaat worden ingelezen.

Alvast dank

Marcat

Reacties

RiViS schreef op 01.03.2017 om 11:58 uur

Hallo Marcat,

Ik heb geprobeerd het effect te reproduceren, maar bij mij speelt de fade out vloeiend af. Wil je wat meer gegevens verstrekken, zoals:

1) Hoe heb je de fade out gemaakt?

2) Werk je in de tijdlijn modus of in de storyboard modus?

3) Welke Windows versie heb je?

4) Wat gegevens over je computerconfiguratie, zoals processor, geheugen

Wat betreft de beeldverhouding: 16:9 heeft een verhouding 1920:1080 pixels, oftewel1,7778, dat ligt wel heel dicht bij de verhouding die jij opgeeft. Lijkt me verder geen bezwaar.

groet,

Rijk

marcat schreef op 01.03.2017 om 13:33 uur

Dank je wel voor je reactie, ik heb de fade out gemaakt daar waar je ook de muziek ziet staan en de teksten. ( hier staan meerderde lijnen die je kunt vullen) Ik ben gestart met een leeg project en daar de foto's op binnengehaald.

Ik denk dat ik in de tijdlijn modus werk, dezelfde plek als waar ik de fade out gemaakt heb. Als ik vanavond thuis ben dan kan ik kijken hoe dit heet.

Windows 10 , computer figuratie enzv moet ik vanavond ook nakijken.

Voor wat betreft de beeldverhouding - weet jij misschien waarom Magix nu 1.7778 weergeeft voorheen was dit

gewoon 16:9.

 

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2017 om 16:47 uur

Hallo Marcat,

Waar kan ik zien het getal wat jij opgeeft? Als Magix dit in decimale getallen weergeeft is het een keuze van de programmeurs. Wanneer je 16 deelt door 9 dan krijg je het tal 1,7778. Als dit ook doet met 1920 delen door 1080 kom je op het zelfde getal uit. Ik zou me daar niet verder in verdiepen. Dit heeft geen invloed op al dan niet vloeiend afspelen.

Wat je zou kunnen proberen is, om het programma naar de standaardwaarde terug te zetten.

Ga naar: Bestand / instellingen / Programma terugzetten......

Succes,

Rob

marcat schreef op 01.03.2017 om 17:24 uur

Je ziet dit getal als je in je storyboard op een foto klikt met de rechtermuisknop en dan staat het bij object eigenschappen.

Mvgr

Cathy

marcat schreef op 01.03.2017 om 17:33 uur

Hallo RiVis,

Hierbij de extra info:

vlgs mij werk ik inderdaad in de tijdlijn,

Processor Intel (R) core TM156 6400 CPU @2.7GHz

Computer  ACPI x 64

Alvast bedankt,

Cathy

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2017 om 18:11 uur

Hallo Cathy,

Bij mij staat er gewoon 16:9

Groet,

Rob

Ps. Heb je de instellingen op de standaardwaarde terug gezet, zoals ik heb aangegeven 

marcat schreef op 01.03.2017 om 20:05 uur

Hallo Rob,

ik heb de instellingen op de standaardwaarden teruggezet en inmiddels ook de update van vandaag opgehaald.

Hij blijft op 1.779.... staan . Ik heb in mijn oudere versies gekeken en het blijkt dat dit er ook al stond in de serie 15 en 16 🙂. Ik zal daar dan ooit het vinkje hebben aangezet dat ik de tekst niet meer wil zien als ik de foto binnenhaal.    Dank je wel voor je hulp.   mvrgr. Cathy

Hallo Rivis,

Ook na de standaardwaarden terugzetten en de update blijft de fade out schokkerigt.  De fade out heb ik gemaakt door in de foto een schuine streep te trekken  maar ook via rechtermuisknop fade in en fade out blijft het schokken.

Mvrgr,

Cathy

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2017 om 21:23 uur

Hallo Cathy,

Volgens mij verander je de foto's met een extern programma, groter of kleiner, voordat je deze naar de tijdlijn van Photostory sleept? Dan kan je namelijk de decimale getallen zien in de objecteigenschappen. Ik heb een foto bewerkt en deze op de tijdlijn gezet zie afbeelding. Dit kan geen schokkerige beelden veroorzaken.

Groet,

Rob

RiViS schreef op 01.03.2017 om 21:24 uur

Hallo Cathy,

Het begint er op te lijken dat het iets met je systeem (computer) te maken kan hebben. Je processor is van het type i5 met 4 kernen, 2,7 GHZ. Als we naar de systeemeisen kijken op de MAgix site, dan voldoet dit weliswaar ruim aan de minimum eisen, maar nèt niet aan de aanbevolen eisen (aanbevolen quad core 2,8 GHz of meer). Nou is het misschien wat ver gezocht om daar het schokkend afspelen mee te verklaren bij alleen maar een fade out van een foto.

Ik denk overigens wel dat dit schokken niet in je geëxporteerde film te zien is. Om dat te checken kun je een piepkleine show (met niet meer dan een paar foto's) maken, met de fade out aan het eind, en die vervolgens exporteren, b.v. als mpeg film. Als je die dan op je Pc afspeelt zou dat zonder schokken moeten zijn.

Wat je nog zou kunnen proberen is om wat te experimenteren met de programma instellingen (sneltoets Y). In het tabblad Beeld staat onder het deel "Weergave in de Arranger" de standaardmodus (hardwareversnelling Direct 3D) ingesteld, probeer eens een andere instelling en kijk of dat scheelt bij de fade out.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2017 om 21:39 uur

Hallo Cathy,

Wat je nog zou kunnen proberen is om het Fotos_dlx.ini bestand te verwijderen Uit ervaring weet ik dat er persoonlijke instellingen niet in zijn geheel verwijderd worden bij het terugzetten naar de standaardwaarde

Ga naar C:\gebruikers \ gebruikersnaam \AppData (verborgenmap) \ Roaming \ MAGIX\Fotostory_2017_Deluxe \ Fotos_dlx.ini

Dit bestand wordt weer automatisch weer aangemaakt.

Om de verborgen mappen zichtbaar te maken zet een vinkje bij verborgen items.

Succes,

Rob

marcat schreef op 01.03.2017 om 21:45 uur

Voor vanavond wil ik iedereen bedanken, vrijdag ben ik vrij en ga ik alle suggesties proberen en zal laten weten hoe het is gegaan.

Nogmaals dank voor alle assistentie.

Met vriendelijke groeten,

Cathy

 

marcat schreef op 03.03.2017 om 16:24 uur

Hallo RiVis en Robvroe1,

Het klopt inderdaad dat ik sommige foto's bewerk voordat ik ze inlees of soms later dan verander ik ze in Adobe en lees ze dan weer opnieuw in.  De ini heb ik verwijderd maar er veranderd niets. Zolang het geen invloed heeft op de kwaliteit van mijn presentatie vind ik het prima dat er geen 16:9 maar 1.77... staat. Door de uitleg snap ik nu dat het een omrekenfactor is.   Hiervoor dank.

Voor wat betreft het schokken  van de fade out, alle voorgestelde acties gedaan maar er veranderd niets.

De fade out in de gebrande fotoshow ziet er op de tv inderdaad beter uit als op de computer.

Allebei nogmaals bedankt voor jullie hulp en uitleg, ik ben elke keer toch weer heel blij met het forum en de hulp die daar op geboden wordt.  Top !!

 

Voormalige gebruiker schreef op 03.03.2017 om 16:52 uur

Hallo Cathy,

Jammer dat wij je het gewenste resultaat niet heb kunnen aanbieden. Wat je nog eens zou kunnen proberen is om een paar vinkjes weg te halen op het tabblad "Opties" Druk op "Y"

Succes,

Rob