Reacties

Bol schreef op 16.02.2021 om 00:06 uur

@jos-s

Hallo Jos,

Misschien is dit voor u de oplossing:

• klik op: branden
  • kies bij 1. Brander uw DVD brander.

Zelf brand ik mijn DVD's altijd via de instelling Image Recorder als een ISO bestand en brand dan dit ISO bestand met het freewareprogramma AnyBurn op een DVD. Op deze manier voorkomt u verspilling van DVD's, als er tijdens het branden fouten zijn opgetreden.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jos-s schreef op 16.02.2021 om 17:28 uur

Hallo Rob,

Dankjewel voor uw reactie.

Bij het kiezen van een brander in Magix zie ik alleen de image recorder staan. Ik kan verder geen keuze maken.

In de verkenner van de computer staat wel de brander. Bij het brandprogramma Nero niet. Ik heb het programma Anyburn gedownload en bij de eerste keer opstarten kon het programma wel de brander zien maar bij de tweede keer opstarten niet.

Gebruik ik mijn laptop dan kan de verkenner, Nero en Magix de brander zien en kan ik vanuit Magix ook rechtstreeks de brander gebruiken.

Ik wil echter alles met de computer doen, omdat hij nieuw is, een betere videokaart heeft, meer opslagruimte enz.

Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem. De laatste drivers van de brander heb ik geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Jos

Bol schreef op 16.02.2021 om 18:10 uur

@jos-s

Hallo Jos,

....Gebruik ik mijn laptop dan kan de verkenner, Nero en Magix de brander zien en kan ik vanuit Magix ook rechtstreeks de brander gebruiken.....

Uit het bovenstaande, mag ik opmaken, dat u nu geen problemen meer ondervindt met uw portable Brander.

Zelf heb ik ook nog even mijn portable Samsung Blu-Ray disc Model SE-506 aangesloten op een van mijn USB poorten. Bij het aansluiten heb ik geen enkel probleem ondervonden. Nero heb ik niet op mijn PC staan, omdat dit programma bij mij, in het verleden diverse conflicten opleverde met Magix programma's.

....Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem...

Wat voor probleem bedoelt u nu nog. Ik kan mij nog herinneren, dat ik als mijn portable Samsung Blu-Ray disc Model SE-506 op een laptop aansloot, twee USB poorten moest gebruiken d.m.v. USB2.0 Y-kabel USB Mini 5p naar 2x USB-A - 0,60 meter. omdat ik te weinig stroomvoeding had.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. verbeteringen

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2021, 19:00, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jos-s schreef op 16.02.2021 om 20:15 uur

Beste Rob,

Misschien niet duidelijk uitgelegd. Het probleem is dat ik met mijn nieuwe computer niet kan branden, maar met mijn laptop wel. Het is de bedoeling dat ik alles met mijn computer kan doen, omdat die een betere videokaart, meer schijfruimte enz heeft. Ook werkt Magix hier goed op.

Met mijn laptop kan ik Magix ook niet meer goed draaien, omdat die al verouderd is en te weinig schijfruimte heeft.

Ik wilde alleen de vergelijking computer versus laptop aantonen en dat het dan waarschijnlijk niet aan de externe brander ligt. In de verkenner van de computer staat wel de brander. Bij het brandprogramma Nero niet. Ik heb het programma Anyburn gedownload en bij de eerste keer opstarten kon het programma wel de brander zien maar bij de tweede keer opstarten niet.

Is er een oplossing, zodat ik de externe brander ook op mijn computer kan gebruiken en dat hij in Magix herkend wordt?

MVG

Jos

Bol schreef op 16.02.2021 om 22:22 uur

@jos-s

Hallo Jos,

Misschien staat er op uw nieuwe PC niet de juiste brandroutine. Mijn advies, download en installeer eens een van deze Brandroutine (klik hier)

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2021, 22:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

jos-s schreef op 16.02.2021 om 22:37 uur

Beste Rob,

Dat had ik al gedaan en nu nogmaals gedownload en geïnstalleerd, maar helaas het lukt nog steeds niet.

MVG

Jos