Exporteren naar MP3

Davy-Claes schreef op 12.04.2020 om 15:25 uur

Ik kocht onlangs MMM 2020 Premium versie en gebruik die op Windows 10. In het menu Export, heb ik geen mogelijkheid om MP3 te selecteren, het staat er simpelweg niet tussen, ook niet bij Common Export Options. Hoe krijg ik MP3 daar tussen?

Ik heb de 2020 versie trouwens aangeschaft, omdat ik al lang met versie 2014 werk, die vorige week nog perfect MP3's exporteerde, maar deze week MP3 gewoon in het grijs, niet-selecteerbaar weergeeft. Ik dacht, weet je wat, het is tijd om over te schakelen naar een recentere versie, maar nu staat het er niet eens meer tussen. Bij iedere raad die ik daarvoor opzoek op internet krijg ik te lezen: dan moet je de Plus of Premium versie aanschaffen, maar die heb ik...

THX!

Reacties

Bol schreef op 12.04.2020 om 16:03 uur

Hallo Davy,

Welkom op het forum.

Alle versies Music Maker maken gebruik van dezelfde interface. Als het goed is het versienummer bij u hetzelfde als die van mij.

Zie de afbeelding, ik kan wel als MP3 exporteren.

Wat erbij u aan is kan ik hiervandaan niet beoordelen. Omdat dit het forum van en door Magix gebruikers is en geheel losstaat van Magix Support. Mijn advies leg uw probleem voor aan Magix Support: https://support2.magix.com/customer/nl

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2020, 16:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Davy-Claes schreef op 12.04.2020 om 16:18 uur

Dank je wel voor je snelle reactie Rob! Ik heb inderdaad dezelfde versie, nieuw geïnstalleerd. Ik stel de vraag aan support. THX!

Bol schreef op 12.04.2020 om 16:28 uur

Hallo Davy,

Als u het nog niet gedaan hebt, zou ook nog even kunnen proberen om de standaard instellingen terug te zetten.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Davy-Claes schreef op 12.04.2020 om 16:57 uur

Wel Rob, dat had ik nog niet geprobeerd, stom eigenlijk, maar het heeft ook geen oplossing kunnen bieden. Je antwoord heeft me wel verder doen zoeken en nadenken, en ik ben er dan bij uit gekomen dat de geluidsinstelling op Low Latence stonden. Van zodra ik Direct Sound selecteerde, was alles terug in orde. Wel, dit was eigenlijk de oplossing voor mijn andere vraag... mp3 selectie is er niet mee tevoorschijn gekomen...

Dank je wel dus toch, om mijn ander vraag op te lossen!

Bol schreef op 12.04.2020 om 17:57 uur

Hallo Davy,

Als het een AVI-audio bestand is, dan is de MP3-encoder niet bruikbaar als codec!

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.04.2020 om 18:22 uur

Hi Davy,

Bij mij staat in het menu Project exporteren de optie Als MP3 exporteren. Als deze bij u niet aanwezig is, zou het kunnen zijn, dat niet alle componenten zijn geïnstalleerd? Kijk eens rechts bovenin staat daar een tabblad "Installeren". Want om MP3 te kunnen exporteren moet More Tracks & Formats op de PC geïnstalleerd zijn.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2020, 18:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Davy-Claes schreef op 12.04.2020 om 18:31 uur

Ah oké, dat is dus waarschijnlijk niet het geval... dat moet dan nog eens afzonderlijk aangekocht worden?

Bol schreef op 12.04.2020 om 23:18 uur

Hallo Davy,

Volgens mij heb ik More Tracks & Formats niet aangekocht, maar via een ander geactiveerd / gekocht MMM programma kunnen installeren. Misschien is dit bij u mogelijk.

Als ik het goed heb, hebt u MMM 2014. Als dat zo is kunt deze activeren in MMM versie 28.0.2.47.

Dit doe je dan zo.

Waarschijnlijk kunt na activeren More Tracks & Formats download en installeren.

Ga naar: Hulp / uw activeringen.

In onderstaande lijst kunt u zien wat ik in MMM geactiveerd heb staan..

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Davy-Claes schreef op 13.04.2020 om 09:37 uur

Wel Rob, dat heeft het 'm inderdaad gedaan. Ik heb mijn 2014 editie geactiveerd, en het was in orde.
Niettegenstaande ik dus heel tevreden ben, vraag ik me wel af hoe nieuwe MMM gebuirkers het dan geactiveerd zouden hebben... als ze geen vorige versie hadden.
Maar... bij mij werkt het. Super bedankt voor je schitterende hulp!

Bol schreef op 13.04.2020 om 10:57 uur

Hi Davy,

Het is zeker een heel goed bericht, dat bij u het MP3 probleem is opgelost door de activatie van MMM 2014.

Ik heb het vermoeden, dat u uw MMM 2014 geüpgraded hebt naar MMM 2020 voor een prijs van € 49,99. Magix gaat er dan waarschijnlijk vanuit, dat More Tracks & Formats is aangekocht. Bij nieuwe aankoop voor de prijs van € 69,99 wordt deze dan wel meegeleverd.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Davy-Claes schreef op 13.04.2020 om 11:26 uur

Oké, dat verheldert het een en ander... ik heb inderdaad een upgrade gedaan!