Eveneens geluidsproblemen met MTS video's in Photostory 2016 DeLuxe

mvliegent schreef op 10.11.2016 om 16:58 uur

Mijn problemen en de verschijnselen daarbij zijn gelijk aan wat Picolosenior met zijn vraag op 3-11-2016 heeft gemeld. Ook ik krijg geen geluidspoor bij het importeren van MTS videobestanden. Wel de vraag het audio expansion package for free te installeren waarbij ik download selecteer. Ook ik zie niet veel gebeuren. Als ik binnen mijn windows 7 systeem naar het bestand zoek blijkt dat er een internet referentie file is gedownload. Activeer ik die dan wordt de file MagixAudioExtPackage64.dat gedownload in de standaard download folder. Natuurlijk lost dit het probleem (nog) niet op. Weet iemand wat ik met het DAT bestand moet doen, misschien naar een sub-folder ergens in de PhotoStory directory verplaatsen? Voor windows is deze file niet uitvoerbaar.

Mijn Photostory programma is voorzien van de laatste update (15.0.5.119 (upd3) en zijn alle free downloads geinstalleerd (overigens alleen movie templates). Ik heb alle tips welke eerder omtrent dit probleem zijn gegeven uitgevoerd behalve een nieuwe installatie van Photostory. De uitgevoerde tips hebben geen resultaat gegeven. Ik hoor graag van Picolosenior of het uiterste redmiddel herinstallatie bij hem wel de oplossing was. De MTS files hebben geluid wanneer ik ze via de Windows Media player afspeel, niet meer na import binnen Photostory. Het geluidspool is ook niet verborgen, het commando om het op een apart spoort te krijgen geeft geen resultaat. 

Kan iemand mij ten aanzien van het voorgaande helpen? Bij voorbaat dank voor een reactie. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 10.11.2016 om 19:30 uur

Beste,

Is dit misschien de oplossing: https://support2.magix.com/customer/nl/download/audiopack2016

Succes,

Rob

 

mvliegent schreef op 12.11.2016 om 11:24 uur

Rob,

 

Ik heb de audiopack2016 geinstalleerd. Ik kreeg daarbij wel een message van windows die twijfelde of het pack wel goed was geinstalleerd, ik heb daar bevestigend op geantwoord. Photostory gestart en een MTS file geladen. Ik kreeg geen message meer dat er nog een audiopack ontbreekt. Ik zie gelijk dat er nu wel een audiospoor bij de MTS video is. Afgespeeld en inderdaad, probleem opgelost!

Hartelijk dank voor je super snelle hulp!!!!

Vraag / probleem afgesloten.

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2016 om 11:55 uur

Beste,

Fijn om te horen dat je probleem hiermee is opgelost en dat je dit op het forum hebt gezet.

Groet,

Rob

picolosenior schreef op 04.01.2017 om 10:45 uur

Door een PC crash heb ik een nieuwe desktop moeten aanschaffen met OS Windows 10. Nu heb ik hetzelfde probleem als hiervoor , geen audio spoor in een MTS file . De laatste update van Fotostory 2016 + audiopack2016 is geinstalleerd. Iemand een suggestie mvg Picolosenior

mi-bo schreef op 04.01.2017 om 15:31 uur

sleep project naar de tijdlijn,aan de rechterzijde op icoon klikken voor tijdlijnmodus, klik rechts op muis op de beelden, scherm gaat open audio & golfweergave aanmaken, en audiospoor staat onder de beelden.

gr

Michael

picolosenior schreef op 04.01.2017 om 17:50 uur

probleem opgelost. Perfecte tip. Probleem opgelost. Bedankt. Mvg picolosenior