encoderen mislukt

annemiekderidder schreef op 27.02.2015 om 19:34 uur

27-2-2015 19:28:24.163:   Step 1 of 5, Encodeer film 1 ...
27-2-2015 19:28:24.311:   Step 1 done
27-2-2015 19:28:24.313:   ERROR: PrepareDVDVideoFiles() failed with errNo 5 - encoding failed
27-2-2015 19:28:24.313:   !!! DBK error in BurnProject: 10 - movie encoding failed !!!

Nadat ik de slideshow heb gemaakt en een menu heb gekozen ga ik naar "branden" , Geef aan dat ik wil branden op DVD, daarna komt al gelijk de melding. encoderen mislukt. Wat vergeet ik of wat doe ik fout.

Windows 8 , 64-bits besturingssysteem. x-64 processor

software Magix fotostory 2015 de luxe

Reacties

mi-bo schreef op 28.02.2015 om 16:53 uur

Beste Annemiek, misschien heeft u iets aan dit antwoord.

Ik heb een probleem dat mijn opgeslagen bestanden niet goed worden weer gegeven in Foto 2015 Plus

reactie. MP4 is goed, en AVCHD is feitelijk een gestandaardiseerde vorm van MP4, en dus is dat feitelijk ook prima (u krijgt dan een .m2ts of .mts bestand ipv een .mp4 bestand, maar dit is wel een standaard die gewoon bekend en herkend wordt).

Bij problemen, schakelt u de Hardwareversnelling uit. Ga naar de Programmainstellingen via toets Y, tabblad Video/audio. Daar haalt u vinkjes weg bij "Hardwareversnelling bij de Mpeg4/AVCHD export, indien mogelijk", en tevens bij "GPU versnelling voor standaardovergangen".
Hierna probeert u de export opnieuw. Kies voor de export bij voorkeur niet via de optie rechtsboven in Video Deluxe, maar in het Bewerken-deel van het programma kiest u menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-video... of MPEG-4; hier heeft u meer instel-mogelijkheden. In het export-venster kiest u een gewenste Preset (bovenin, eventueel zet u nog een vinkje bij "Alle weergeven", om alle beschikbare presets zichtbaar te maken), en daarna klikt u voor de zekerheid nog op Geavanceerd aldaar en kijkt of er GEEN vinkje staat bij Hardwareversnelling... Zet bij problemen in het export-venster ook GEEN vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen".

gr

Michael