encoderen avchd

banneman schreef op 25.03.2015 om 15:59 uur

Als ik de bestanden avchd (.mts) van mijn sony hdr 410ve in video pro X6 bewerk en later brandt voor gebruik op tv/bue ray worden al de mts bestanden opnieuw geencodeerd. Dat vraagt veel tijd. Ik heb een HP Pavilion dv8, I7 en 8gb. Een half uurtje ca 4 uur. 

Als ik aan de bewerking nog wat wil veranderen wordt hoe gering de bewerking ook is de mts bestanden helemaal opnieuw geencodeerd. Als ik smart copy gebruik is de encodering snel klaar, maar zijn de wijzigingen niet meegenomen.

Klopt dit of moet ik wat wijzigen aan de instellingen van Magix? Ik vind het raar dat als de invoer al avchd is en ik gelijk uitvoer wil Magix dan alle bestanden opnieuw gaat encoderen.

Wie kan mij helpen en/of het uitleggen dat het niet anders kan?

Reacties

mi-bo schreef op 26.03.2015 om 12:43 uur

Beste,

 de laptop is het probleem niet, 

maar wel de grafischekaart het is een gt type i.p.v. gtx speciaal voor video bewerken,

is de grafischekaart wel up to date.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 26.03.2015 om 17:52 uur

Beste,

Een aanvulling op Mi-Bo.

Hebt u het mainconcept al geactiveerd?. Zo niet, ga naar: hulp / aanvullende programma's instaleren / mainconcept mpeg-4-Codec. Druk daarna op "Y" en klik op het tabblad Systeem en zet het favoriete codec voor import en export van Mpeg-4 op mainconcept. (zie afbeelding).

Een antwoord op uw tweede vraag is.

Wanneer je wijzigingen in uw project hebt aangebracht, moet je aangeven dat het opnieuw moet worden geëncodeerd moet worden. Doet u dat niet, dan worden de wijzigingen niet overgenomen. Echter als u project uit meerdere films bestaan dan hoeft u alleen de film te encoderen, waarin u de wijzigingen hebt gedaan. 

Succes,

Rob

banneman schreef op 26.03.2015 om 21:18 uur

Hartelijk dank voor het meedenken Mi-Bo en Robvroe1. Idd de mainconcept niet geactiveerd. Dit heb ik gedaan. Van het weekend ga ik het opnieuw proberen of het daarmee beter gaat. Verder weet ik niet of ik mijn videokaart kan vervangen. Het is de Nvidia 230GT met 1gb dedicated. Dat ga ik ook uitzoeken en zou upgraden een goede optie kunnen zijn.