Hallo, wie kan me helpen?
Na heel veel montagewerk van ruim 9 uur (bruiloft) filmmateriaal, heb ik 3 dvd's weten samen te stellen. Ieder dvd beslaat ongeveer 1:15 aan mooi montagewerk. Negen uur is heel wat, maar dat komt omdat er van 3 verschillende mensen videomateriaal is gebruikt. De beelden die gelijktijdig zijn opgenomen heb ik bewerkt met Multicam. Twee van de aangeleverde beelden zijn 16:9 opgenomen. De overige 4:3, maar dat heb ik naar 16:9 bewerkt in VDL. Alles ziet er in VDL gewoon keurig uit, dus waar het probleem in zit..??
Dvd's zijn gebrand en tot mijn grote verbazing zie ik bij het afspelen in verschillende dvd-spelers een vertekend beeld. Alles wordt breed getoond alsof alles en iedereen dikker is. Met de beeld-instellingen van mijn Samsung plasma tv, kan ik het beeld aanpassen naar 'breedbeeldzoom'. Met deze instelling ben ik van het vertekend beeld af, maar zoals het al aangeeft wordt er wel ingezoomd, waardoor het beeld kleiner is en nog steeds niet origineel is.
Ik doe iets niet goed met VDL waardoor ik niet meteen goed beeld krijg, zodra ik een dvd in de dvd-speler stop. Komt dat omdat ik VDL fout heb ingesteld of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt!
VDL 16