eigen gemaakte titelsjabloon

plagge schreef op 25.09.2021 om 12:26 uur

Ik heb een poging ondernomen om zelf een titelsjabloon te maken en op een of andere manier is het nog gelukt ook. Als ik deze echter opsla als titelsjabloon en hem daarna wil gebruiken kan ik er weinig mee, zeg maar niets. . Dus heb ik waarschijnlijk iets niet goed gedaan. Heeft iemand de " gebruiksaanwijzing" hoe je zoiets dergelijks (met de effecten) kunt maken? Ik hou me aanbevolen. Groet,

Geertjan

Ik kan helaas het door mij gemaakte filmpje van 320 KB niet bijvoegen. Waarom niet is mij niet duidelijk.

Reacties

mi-bo schreef op 25.09.2021 om 12:41 uur

@plagge

Beste Geertjan,

Als U een mp4 filmpje maakt is deze via op het Forum zetten

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 25.09.2021 om 12:54 uur

Beste Michael, Ik heb dat uiteraard gedaan maar zoals gezegd het lukt niet. Er draait wel een kwart rondje in een grijs vlakje in het rond maar dat is het dan ook. Ook een mpeg file lukt niet.

Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 25.09.2021 om 14:03 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Dit is zeer vreemd.

Mpeg2 is niet mogelijk,maar mp4 moet gewoon lukken, voorbeeld opslaan in een map als mp4 1920:1080 en dan vanuit de map uploaden zoals eerder is omschreven.

Dit doe ik zo al sinds hrt Forum bestaat,om iets uit te leggen ,of te laten zien

Sc6

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 25.09.2021 om 14:10 uur

plagge schreef op 25.09.2021 om 14:11 uur

Lukt blijkbaar wel, ondanks het feit dat het rondje blijft draaien en er geen signaal komt dat het downloaden klaar is. Maar goed dit is wat ik graag zou willen laten werken. Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 25.09.2021 om 14:33 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Als U een title sjabloon maakt en dit opslaat komt dit automatisch in my Own te staan.onder sjablonen ,Titelsjablonen

Als U op My Own klik gaat een scherm open waar de gemaakte sjabloon, sjablonen staan

voorbeeld

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht door toevoeging PNG

mi-bo schreef op 25.09.2021 om 14:50 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Als volgt, u maakt een titel die vaker gebruikt moet worden,als deze laar is,klik er op dat het is geactiveerd, ga naar Opslaan als Titelsjabloon.

Sluit evt. af open MVDL2022,activeer waar de tekst sjabloon moet komen, ga naar My Own en vandaar uit kan de gemaakte tekst worden geladen en gebruikt.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.09.2021 om 15:22 uur

@plagge

Hallo GeertJan,

Ben even in mijn archief gedoken en kwam dit nog tegen.

Het maken van een sjabloon

  1. maak een titelsjabloon met speciale effecten
  2. selecteer de sporen, die u wenst te gebruiken in de titelsjabloon
  3. groepeer deze door het schakeltje (ketting) te klikken of gebruikt de Sneltoets G
  4. sla titelsjabloon op als special effect

De gemaakte sjabloon weer op de tijdlijn zetten

  1. ga naar: C:\gebruikers\openbaar\openbare Documenten\MAGIX\Common\Videocontent\Video deluxe Premium\Titles\Standard
  2. sleep titelsjabloon met effecten (naam.TFX) naar de tijdlijn
  3. Zelf heb ik een snelkoppeling gemaakt van Standaardmap, zodat ik heel snel naar deze map kan komen

De snelkoppeling heb ik aangemaakt, omdat de Titelsjabloon na het opslaan pas zichtbaar wordt in Titelsjablonen - My Own nadat Video Deluxe opnieuw is opgestart.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2021, 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 25.09.2021 om 18:52 uur

Ja Rob die wat bewaart heeft wat!😊 Als de voorgestelde oplossing dan ook nog werkt is hier sprake van gedegen kennis van zaken. Dank je wel. Het probleem was eigenlijk heel simpel: niet opslaan als Titelsjabloon maar als  Special effect. Je moet het maar weten.

Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 25.09.2021 om 19:08 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Goed bericht,dat door de aangedragen opties Uw probleem is opgelost .

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 25.09.2021 om 19:10 uur

Dank je wel Michael. Groet, Geertjan

Bol schreef op 25.09.2021 om 20:06 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat als u uw titelsjabloon als Special effect opslaat uw probleem is opgelost.

Fijn weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 05.02.2022 om 17:38 uur

@plagge

Hallo GeertJan,

Ben even in mijn archief gedoken en kwam dit nog tegen.

Het maken van een sjabloon

  1. maak een titelsjabloon met speciale effecten
  2. selecteer de sporen, die u wenst te gebruiken in de titelsjabloon
  3. groepeer deze door het schakeltje (ketting) te klikken of gebruikt de Sneltoets G
  4. sla titelsjabloon op als special effect

De gemaakte sjabloon weer op de tijdlijn zetten

  1. ga naar: C:\gebruikers\openbaar\openbare Documenten\MAGIX\Common\Videocontent\Video deluxe Premium\Titles\Standard
  2. sleep titelsjabloon met effecten (naam.TFX) naar de tijdlijn
  3. Zelf heb ik een snelkoppeling gemaakt van Standaardmap, zodat ik heel snel naar deze map kan komen

De snelkoppeling heb ik aangemaakt, omdat de Titelsjabloon na het opslaan pas zichtbaar wordt in Titelsjablonen - My Own nadat Video Deluxe opnieuw is opgestart.

Succes, Rob

Op deze manier kun je ook animaties maken. De fragmenten die je gebruikt blijven los van elkaar maar je voegt ze wel als geheel in. Kun je ze ook in een andere map opslaan dan in sjablonen-my own?

plagge schreef op 06.02.2022 om 09:23 uur

@Sipke. Om op jouw vraag een gedegen antwoord te krijgen zou ik toch Moderator Rob willen vragen om hier eens naar te kijken. Groet, Geertjan

Bol schreef op 06.02.2022 om 14:50 uur

@sipke @plagge

Hallo Sipke en Geertjan,

Op dit moment zijn er serverproblemen bij Magix Duitsland. Ik kan nu geen filmpje en afbeelding uploaden. Maar zodra dit weer mogelijk is kom ik hier op terug.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 06.02.2022 om 15:41 uur

Hallo Rob.

Ik heb er meteen een vervolgvraag bij. Kun je animaties die niet voldoen verwijderen of is de beste mogelijkheid ze over te schrijven door een betere? En kun je de hele map kopieren of opslaan voor het geval je VDL opnieuw moet installeren?

Bol schreef op 08.02.2022 om 21:41 uur

@sipke, @plagge

Hallo Sipke en Geertjan,

Het maken van een sjabloon

  • maak een titelsjabloon met speciale effecten
  • selecteer de sporen, die u wenst te gebruiken in de titelsjabloon
  • groepeer deze door het gesloten schakeltje (ketting) te klikken of gebruikt de Sneltoets G
  • sla titelsjabloon op als special effect

De gemaakte sjabloon weer op de tijdlijn zetten

  • ga naar het Tabblad Sjablonen
  • sleep het titelsjabloon met effecten (naam.TFX) naar de tijdlijn

Hier twee titelsjablonen.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.02.2022 om 21:54 uur

@sipke

Hallo Sipke,

....Kan je animaties, die niet voldoen verwijderen of is de beste mogelijkheid ze over te schrijven door een betere?...

U kunt de sjablonen, als ze niet aan uw verwachtingen voldoen, gewoon verwijderen of overschrijven.

...Kan je de gehele map kopiëren of opslaan voor het geval je VDL opnieuw moet installeren...

Ja dat kan. Ga hiervoor naar:

C:\gebruikers\openbaar\openbare\ Documenten\MAGIX\Common\Videocontent\Video deluxe Premium\Titles\Standard

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2022, 22:27, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.02.2022 om 22:56 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Even heel snel een filmpje gemaakt.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 09.02.2022 om 13:21 uur

Hallo Rob, Zoals gebruikelijk weer een duidelijke en zeer bruikbare uitleg. Dank je wel. Groet, Geertjan