Reacties

RiViS schreef op 17.10.2010 om 21:40 uur

Hallo Ramona,

 

Wil je ons aub vertellen over welk programma je vraag gaat?

 

groet,

Rijk

RiViS schreef op 17.10.2010 om 23:18 uur

Bedankt, in Video Premium werkt het zo: Ga naar de modus Tijdlijn.

Selecteer het object (stukje film) met een muisklik.

Ga naar het effect wat je wilt toepassen (masker) en dubbelklik er op.

Nu staat het effect onder het object in de tijdlijn.

 

Als dit je niet helpt, beschrijf dan even in detail welk effect je precies wilt toepassen en waar ik het kan vinden (onder welk effect-hoofdstuk/groep) dat scheelt me veel zoekwerk.

 

groet,

Rijk

RiViS schreef op 18.10.2010 om 12:21 uur

Na het openen van een effect kun je via het kleine driehoekje rechtsboven de effectenmaskers laden. Eerst kies je tussen HD en SD, dan kies je een masker (muisklik), de bestandsnaam er van verschijnt links onder, daarna klik je op Openen (rechtsonder) en dan staat het masker in de tijdlijn onder het object. Nu moet je het effect zelf nog instellen en zul je zien dat het alleen in het witte deel van het masker werkt.

 

groet,

Rijk

RiViS schreef op 18.10.2010 om 21:12 uur

tsja, wat kunnen we nu nog doen, misschien even een paar dingen checken:

 

- als je een masker hebt gekozen (aangeklikt) verschijnt de Bestandsnaam dan links onder in de balk?

 

- om het masker te kunnen zien moet je wel in de modus Tijdlijn werken, dus niet in de Storyboard modus! Als je film op spoor 1 en 2 staat komt het masker op spoor 3.

 

- heb je de laatste patch van VdL gedownload (via Hulp/Actualiseren)? Ik heb nu programma versie 10.0.1.15, kijk onder Hulp/ Over Magix Video deLuxe, en dan linksboven.

 

groet,

Rijk

RiViS schreef op 19.10.2010 om 17:14 uur

ok, het masker staat dus onder de clip. Om het effect er van te zien moet je nu het video-effect gaan toepassen. Stel, je hebt als Effect gekozen: Video-effecten/Helderheid_contrast. Als je nu de schuifregelaar achter b.v. Helderheid verschuift, naar links of naar rechts, dan zie je de helderheid resp af- en toe-nemen, maar alleen op de plek waar het masker wit is. Probeer dat maar eens (of had je dat ook al gedaan?)

 

groet,

Rijk

RiViS schreef op 19.10.2010 om 19:38 uur

Ik zat nog even wat in de Helpfunctie te grasduinen en zag dat effectmaskers alleen in de Plus- of Premiumversie gebruikt kunnen worden, dus niet in de standaard versie, welke versie heb jij?

Als je Plus- of Premium hebt, is het misschien ook nog zinvol om de Helpfunctie nog eens goed door te lezen, kijk onder Hulp/Inhoud/Effecten/Effectmaskers. Wie weet gaat er een licht op...

 

groet,

Rijk

RiViS schreef op 20.10.2010 om 10:07 uur

Hallo Ramona,

 

Nog een laatste poging van mijn kant: Als je een programma dvd hebt: Overweeg om het programma opnieuw te installeren, dan wel eerst goed de-installeren. Je projecten etc zullen blijven behouden, als VdL om registratie vraagt vink je aan: is al geregistreerd.

Je weet maar nooit.

 

Het zou ook nog kunnen dat de fout in de dvd zit, dan zou Magix een andere moeten leveren.

 

Ben wel benieuwd naar je bevindingen en hoe het afloopt, succes er mee,

 

groet,
rijk