Reacties

mi-bo schreef op 11.10.2012 om 11:35 uur

Gezien ik nooit geen DVD+r gebruikt, weet ik wel dat de schijf eerst moet worden geformatteerd,
gr

paulaencor schreef op 11.10.2012 om 11:39 uur

Schijf is geformatteerd! Heb ook andere gebruikt, werken ook niet!

bobbiaan schreef op 11.10.2012 om 12:11 uur

Beste....,

Je moet de schijf zo uit de verpakking in de PC doen. Het programma formateert de schijf dan.Als je de schijf door een ander programma formateert werkt hij niet meer als lege schijf voor Magix.

 

Bobbiaan

lucky_me schreef op 11.10.2012 om 12:17 uur

Gezien ik nooit geen DVD+r gebruikt, weet ik wel dat de schijf eerst moet worden geformatteerd,
gr

dvd+r kan je toch niet zelf formateren?deze schijf is enkel lezen! kan de fout bij je brander liggen? doe misschien wat tests met een r-w schijf, dan heb je geen verloren schijven.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2012 om 22:24 uur

Hallo Paul,

Wanneer je een DVD+R reeds geformateerd is kan je wel bestanden net als bij een USB-stick er opzetten. Wat Bobbiaan beschrijft is juist. Geef opdracht tot branden van een schijf. Hij gaat nu je filmproject encoderen, als hij daarmee klaar is, komt er een scherm met de tekst " Plaats aub een lege disk" Druk op ok. Nu wordt het filmproject op de DVD gebrand.

Succes,

Rob   

paulaencor schreef op 12.10.2012 om 16:07 uur

Rob,

Heb alles gedaan, gaat encoderen, daarna gaat hij disc gegevens laden, daarna een tijdje niets en danwerpt hij de  (lege) CD weer uit en kan ik opnieuw beginnen. Heb ook nog nieuwe DVD geprobeerd.

Groet, Cor.

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2012 om 16:17 uur

Rob,

Heb alles gedaan, gaat encoderen, daarna gaat hij disc gegevens laden, daarna een tijdje niets en danwerpt hij de  (lege) CD weer uit en kan ik opnieuw beginnen. Heb ook nog nieuwe DVD geprobeerd.

Groet, Cor.

Heb je een hele nieuwe schijf gebuik, die nog niet geformateerd is?

lucky_me schreef op 12.10.2012 om 18:53 uur

Beste....,

Je moet de schijf zo uit de verpakking in de PC doen. Het programma formateert de schijf dan.Als je de schijf door een ander programma formateert werkt hij niet meer als lege schijf voor Magix.

 

Bobbiaan

 

Dag Bobbiaan

Mag ik vragen waar je deze wijsheid ergens vond? Mij hebben ze geleerd dat dvd+r en dvd-r reeds geformatteerd zijn in de fabriek. Zolang ze nog niet beschreven zijn kan je dat uiteraard nog eens overdoen maar wat is de zin daarvan?

mvg

Luc

bobbiaan schreef op 12.10.2012 om 20:20 uur

Beste allemaal,

CD's en DVD's om daar muziek of welke andere data op te branden komen blanco af fabriek.Het programma waarmee je de schijven gaat branden formatteert en plaatst de data volgens afgesproken standaards voor uit wisselbaar gebruik. Met Nero kan je de schijf zelfs formatteren om te gebruiken als extra data schijf.

Uit de vraag stelling heb ik begrepen( en ik niet alleen) dat er een geformatteerde schijf wordt gebruikt. Daarom ziet het programma geen lege schijf wat wel gevraagd wordt.

Dus beste Cor gaat er een DVD vanaf de fabriek in de brander?

Ik zie ook een keer CD staan, dan komt die er ook uit!!!

Mvg

Bobbiaan

 

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2012 om 21:05 uur

Beste allemaal,

Ik wil aan het betoog van Bobbiaan het volgende aan toe voegen. Als je een CD of DVD in de brander doet en automatisch afspelen staat aan dan wordt er gevraag bestanden op schijf branden? zie foto's in volgorde:

Dat er type CD station staat vermeld is een bug in windows.

Wanneer je een ISO-bestand ga branden op een schijf moet het ook een ongeformateerde schijf zijn. Je moet de schijf pas plaatsen als het programma er om vraagt.

groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2012 om 21:19 uur

Gezien ik nooit geen DVD+r gebruikt, weet ik wel dat de schijf eerst moet worden geformatteerd,
gr

dvd+r kan je toch niet zelf formateren?deze schijf is enkel lezen! kan de fout bij je brander liggen? doe misschien wat tests met een r-w schijf, dan heb je geen verloren schijven.

mvg

Luc

Hallo luc,

Alle CD's en DVD's worden ongeformateerd verkocht. Vroeger kon je diskettes van 1,44mb kopen  zowel geformateerd als ongeformateerd. DVD+R  wil zeggen dat je een keer kan beschrijven terwijl je DVD+RW opnieuw geformateerd kan worden en weer opnieuw kan worden beschreven.

Groet,

Rob

paulaencor schreef op 16.10.2012 om 11:58 uur

Ik wil een ieder die mij heeft geholpen, bedanken!

Maar nu weer iets: als ik een project heb opgeslagen , kan ik dan nieuw materiaal erachter zetten?

Zoja, hoe gaat dat dan?

Groet, Cor.