dvd +R branden

Ron-Wissink schreef op 06.02.2021 om 14:03 uur

Ik heb een video band gecaptured in Video de Luxe 2021.

Ik kan deze ook branden op een DVD +r 4,7 Gb. Deze is ook afspeelbaar via een portable dvd en mijn PC, echter niet op mijn Sony HD/dvd Recorder. Als ik de gecaptured videoband brand op een DVD +RW dan speelt gebrande DVS =RW deze wel af op mij Sony

Reacties

mi-bo schreef op 06.02.2021 om 14:31 uur

@Ron-Wissink

Beste Ron.

Laat ik de discussie opstarten.

Ik herken dit probleem.

Heeft U al gekeken wat is het resultaat als U een Dvd- gebruikt.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 06.02.2021 om 14:50 uur

Hallo Ron, heb je de video die als mp4 op je HD staat en ook in de tijdlijn van MvL en je gaat niet naar de DVD gedeelte van Mvdl dan zit er ook geen besturing voor een DVD player bij.
Elke DVD player vraagt om een besturing
Als je die dvd in het laatje van je PC stopt kan je wel het mp4 bestand zien en door dubbel klikken speelt hij wel af
Conclusie is om via het DVD gedeelte van VDL 2021 een dvd te maken en op te slaan als een zogenaamd .iso bestand en dat d.m.v. een programma zoals Anyburn op een DVD schijf te branden, en dan kan de DVD in een Player werken.
Mvg Kees

Bol schreef op 06.02.2021 om 15:17 uur

@Ron-Wissink

Hallo Ron,

Misschien een opendeur, maar hoe brandt u uw DVD+R 4,7GB? Doet u dit met het brandprogramma van Magix

of kopieert u alleen het gecaptured (mp4) videoband naar een DVD+R 4,7GB. Als dat zo is, dan kunt deze afspelen via één Media Player op uw PC, maar niet via een DVD speler, die aangesloten is aan uw TV.

U hebt het over een Sony HD / DVD recorder, het kan zijn, dat deze de DVD+RW's kunnen afspelen, waarop uw alleen het gecaptured MP4 videobestand heeft gekopieerd.

Ik verneem wel van u.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ron-Wissink schreef op 06.02.2021 om 15:48 uur

ROB EN KEES

Ik heb de videoband gecaptured met VDL in een project. Vervolgens als Mpeg2 opgeslagen. Daarna gebrand met VDL op DVD +RW en ook op DVD +R ver 1.3 /1x-16x van Sony. Deze DVD +R speelt dus niet af op mijn SONY-HD/DVD recorder. Met de foutmelding kan niet formateren of finaliseren. AFSPELEN LUKT WEL op de PC en een veel oudere LG DVD speler.

Ik snap het niet want de Sony speelt wel andere gebrande DVD +R af.

Bol schreef op 06.02.2021 om 18:14 uur

@Ron-Wissink

Hallo Ron,

Het kan zijn, dat het brandprogramma van Magix de gebrande DVD's aan einde niet goed finaliseert voor uw Sony HD / DVD recorder, volgens mij, hoeft een DVD+RW voor u recorder niet gefinaliseerd te worden. Althans, dit was zo bij mijn Panasonic recorder uit 2001.

Wat kan proberen is het volgende:

• Zet Mpeg-2 bestand op de tijdlijn
  • klik rechtsboven op:
  • nu kunt u een DVD menu maken naar keuze.
  • Klik op: Branden
  • Zet de Brander op Image Recorder
  • klik op: Branden
  • Er wordt nu een ISO bestand aangemaakt.
  • Download bv. AnyBurn te downloaden en te installeren vanaf: klik hier
  • Start AnyBurn
  • Brand nu het image-bestand op een DVD+R
  • Zet een vinkje bij Finalize disc
  • probeer het nu nog eens.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.02.2021, 18:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-