Reacties

mi-bo schreef op 29.05.2021 om 15:20 uur

@fboukamp

Beste F.Boukamp.

Laten we een discussie opstarten

U heeft een dvd gebrand,is dit een normale dvd of een Rw herschrijfbare dvd.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bushflyer schreef op 29.05.2021 om 21:14 uur

@fboukamp

Zo te zien probeert u m.b.v. de Windows verkenner een videobestand op een DVD te openen. Indien u in de Windows verkenner kiest voor "openen met" zal de verkenner in dit geval alleen een lijstje met mediaspelers zoals 'Films en tv' of 'Fotos' tonen (standaard programma's). Video DeLuxe is géén mediaspeler en zal dus in dit lijstje niet voorkomen. Indien u kiest voor één van de getoonde mediaspelers zal de video wel worden afgespeeld.
Als u met de Windows verkenner een Video DeLuxe projectbestand (met een bestandsnaam-extentie van '.MVP') wilt openen via "openen met", zal Video DeLuxe wel worden getoond.

Gr., Jaap

Bol schreef op 29.05.2021 om 23:47 uur

@fboukamp

Hallo F. Boukamp,

Als ik u vraagstelling goed lees, hebt u een DVD gebrand via VDL 2021 en u wilt deze gebrande DVD afspelen op uw PC of Laptop? Als dat zo is, dan hebt u hiervoor een Media Player nodig, zoals VLC Media Player (freeware). U kunt deze downloaden vanaf http://www.videolan.org/vlc/

  • leg uw DVD in de lade van de diskstation
  • als uw DVD niet automatisch afspeelt, doe dan het volgende:
  • klik met de rechtermuisknop op de DVD station
  • kies voor VLC Media Player - afspelen

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.05.2021, 23:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fboukamp schreef op 30.05.2021 om 11:06 uur

Beste Michael,

1. Hartelijk dank voor de aangeboden assistentie op de eerste plaats.

2. In 2009 heb ik diverse dvd's gebrand met Magix Video de Luxe 2020 *), op zowel dvd-rw als dvd-r. Over de periode 1971-2015 heb ik van 12 dvd's - r korte stukjes op een stick gezet. Daar staan ze nu, maar ontsluiten lukt niet. Dat ging altijd goed met VLC Media Player (circa een half jaar heb ik niets aan dvd-bewerking gedaan) maar nu laat VLC niets anders zien dan zijn logo (een oranje pilon). Ik las dat er een update van uit is, heb die gedownload: er komt nog steeds minutenlang niets! Wat te doen? VLC er afgooien en de laatste uitgave downloaden?

Mvg, Fred B.

*) Thans heb ik Magix Video de Luxe Plus 2021.

Bol schreef op 30.05.2021 om 12:36 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Groet,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 30.05.2021, 12:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 30.05.2021 om 12:55 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Hier nog een aanvulling.

  • steek uw USB stick in een USB poort
  • start VLC op
  • klik op Media / Bestand openen.....
  • open de map op uw USB stick

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fboukamp schreef op 31.05.2021 om 16:26 uur

Hallo Michael,,

Mijn probleem is er nog steeds. Voor een oudere dame heb ik een aantal dvd's op een stick gezet. Ze zijn te openen met mijn bewerkngsprgramma Magix Video de Luxe Plus 2021. Maar altijd ging het eenvoudiger, met VLC Media Player. Dat gaat bij mij ineens niet meer, alleen. het pylon laat zich zien en na een minuut wachten heb ik afgebroken. Betrokken dame vertel ik hoe ze gratis VLC kan downloaden, maar niet hoe dat moet met het dure Magix.

Mvg Fred B.

 

.

Bol schreef op 31.05.2021 om 16:37 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Als Moderator van dit forum, kan ik u helaas niet volgen. @Bushflyer (Jaap) en ik (Rob) hebben u ook antwoorden gegeven op het openbare forum waarop u helaas niet reageert. Maar goed, wat is nu eigenlijk uw probleem?

Groet,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 31.05.2021, 16:39, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.05.2021 om 16:42 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Zie mijn antwoord, die ik geven heb op 30.05.2021 om 12:55 uur.

Succes,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.05.2021 om 16:52 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Magix Video Deluxe is een programma waarmee u films kunt samenstellen, maar u kunt hiermee geen films afspelen. Hiervoor hebt u toch echt een Media Player nodig,

Groet,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 31.05.2021, 16:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fboukamp schreef op 01.06.2021 om 11:27 uur

@fboukamp

Hallo F. Boukamp,

Als ik u vraagstelling goed lees, hebt u een DVD gebrand via VDL 2021 en u wilt deze gebrande DVD afspelen op uw PC of Laptop? Als dat zo is, dan hebt u hiervoor een Media Player nodig, zoals VLC Media Player (freeware). U kunt deze downloaden vanaf http://www.videolan.org/vlc/

  • leg uw DVD in de lade van de diskstation
  • als uw DVD niet automatisch afspeelt, doe dan het volgende:
  • klik met de rechtermuisknop op de DVD station
  • kies voor VLC Media Player - afspelen

Succes, Rob

 

fboukamp schreef op 01.06.2021 om 11:39 uur

Beste Rob,

Ik was gewend dat VLC Media Player mijn video's opende, maar dat lukt mij ineens niet meer, ook met andere getoonde players evenmin. Ikzelf kan een video wel openen met Magix Video de Luxe Plus 2021, Maar dat is niet de bedoeling. Na speurwerk op de pc vond ik 'Blu Ray-player' waarmee het wel lijkt te lukken.

In ieder geval dank voor het meedenken, Fred.

 

Bol schreef op 01.06.2021 om 11:49 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Fijn dat u na speurwerk een Blu-Ray speler hebt gevonden waar het nu wel mee lukt. Maar VLC moet dit ook kunnen. Ik heb nog een vraagje aan u, zijn het VOB bestanden die u met VLC wilt opstarten?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.06.2021 om 12:55 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Voor zover ik het nu heb begrepen, wilt u VOB-standen laten opstarten met VLC Media Player.

Doe dan het volgende:

  • klik met de rechtermuisknop op een van uw VOB bestanden
  • kies nu voor Openen met.
  • klik op: kies een andere app
  • Maak uw keuze waarmee u de VOB bestanden wilt opstarten.
  • Vergeet niet een vinkje te zetten bij Altijd deze app gebruiken voor het openen van .VOB-bestanden
  • Klik op op Oké
  • Als VLC hier niet bij staat. klik dan op Meer apps.
  • maak uw keuze
  • Vergeet nu ook niet een vinkje te zetten bij Altijd deze app gebruiken voor het openen van .VOB-bestanden
  • Klik wederom op Oké
  • Als VLC hier ook niet bij staat, klik dan op Een andere app zoeken op deze PC
  • Ga naar: zie afbeelding en kies voor VLC.exe en klik op Openen

Het is een heel verhaal geworden, maar hoop, dat u er wijs uit kan worden.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2021, 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fboukamp schreef op 01.06.2021 om 15:45 uur

Beste Bol,

Ik kan het helemaal volgen, de route is mij bekend. Bij alle filmpjes staat het symbool van VLC Media Player er ook. Alleen: als ik dan op 'openen met' klik komt alléén het symbool (oranje/gele pylon) te voorschijn, daarna stilte (heb meer dan een minuut zo laten staan). Mvg, Fred.

Van de 11 films zijn er twee als VOB-bestand (die zijn met een paar klikken door mij te openen), de andere negen kennen een MVP bestand, en dat zijn de dwarsliggers! Moet ik soms de MVP' converteren naar VOB? Ga het proberen.

Bol schreef op 01.06.2021 om 15:51 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Magix Video Project-bestanden (MVP-bestanden) bestaan alleen maar uit verwijzingen. Om deze via VLC te kunnen afpelen, moet u deze eerst converteren naar bv. MP4 bestanden of er VOB bestanden van maken.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2021, 15:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fboukamp schreef op 01.06.2021 om 22:39 uur

Weer dank je wel. Morgen ga ik MVP proberen te converteren naar bijv. MP4 of VOB. Nog even uitzoeken of ik dat kan vinden in het programma Videodeluxe Plus 2021 zelf of dat dat moet met een link op het Web. Mvg, Fred.

Bol schreef op 01.06.2021 om 23:17 uur

@fboukamp

Hallo Fred,

Zoals ik al eerder beschreef, bestaat een MVP-projectbestand alleen maar uit verwijzingen. Als u alleen het MVP-projectbestand hebt bewaard c.q. hebt opgeslagen, maar niet de bijbehorende filmfragmenten, dan moet ik u teleurstellen, dan zal u het MVP-projectbestand niet kunnen exporteren als een MP4 bestand. U kunt dit zelf controleren door het MVP-projectbestand te openen met VDL 2021. Als het MVP-projectbestand geen filmfragmenten kan vinden, zal er gevraagd worden waar de filmfragmenten opgeslagen zijn.

Wanneer het MVP-projectbestand goed wordt ingeladen in VDL 2021, dan kunt u deze via: Bestand / Film exporteren / Video als MPEG-4..

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

fboukamp schreef op 02.06.2021 om 08:18 uur

Beste Bol,

Weer eens dank voor je bijdrage! Ik ga straks doen wat je zegt en laat van mij horen. Fred.

Kees-Haremaker schreef op 03.06.2021 om 10:48 uur

Hallo Fred, als ik zo de opmerkingen lees, heb je ook b.v. op jou harde schijf (liefst een externe HD) ook alle bij jou project behorende video bestanden in een aparte map met als titel de naam van je project.
Ik weet dat het belang van de verschillende projecten ook op te slaan in specifieke mappen met de naam van het project.
Ik ben zelf medewerker van een lokale omroep en heb daar verschillende items van b.v. opnamen van een muziekprogramma, of opnamen van nu in coronatijd kerkdiensten die ik dan op ons TV kanaal moet plannen.
Daarom heb ik voor die verschillende projecten ook de daarbij behorende mappen en of submappen aangemaakt
Zie voorbeelden:

B.v. de hoofdmap voor de omroep


en hier een submap voor b.v. de kerkdiensten, daar zie je b.v. een map van originelen van de streamingsdienst van kerken, deze bestanden moet ik eerst altijd converteren en het resultaat komt dan in de map geconverteerd.
Zo hou ik er een structuur in.
Daarna zorg ik dat ik met toets 'Y' en dan het tabblad bestanden zie plaatje, hier nu b.v. een willekeurig programma K30 10 jaar ingesteld is

Als je dit van te voren goed hebt ingesteld dan kan VDL altijd de bestanden terugvinden mits je de bestanden niet een keer hebt verwijdert
deze procedure doe ik altijd want schade en schande leerde mij dat structuur hierin erg belangrijk is om videobestanden terug te vinden, en je verschillende projecten die b.v. vaak terug komen makkelijk weer te vinden zijn.
Dan heeft VDL ook minder te zoeken dus worden bestanden sneller gevonden.
Wel er om denken dat als je van project wisselt natuurlijk in de programma instellingen weer even de mappen aanklikt die bij jou project horen.
Wel een lang verhaal maar mijn ervaring kan een ieder gebruiken.
Mvg Kees


 

fboukamp schreef op 03.06.2021 om 16:22 uur

Ik ga proberen jouw structurele aanpak bij mij in kaart te brengen Dank, Fred.

Kees-Haremaker schreef op 06.06.2021 om 15:19 uur

Hallo Fred is het je al gelukt?
Mvg Kees

fboukamp schreef op 06.06.2021 om 22:26 uur

Hallo Kees,

Ja! Mijn video-bestanden hebben nu de extensie mpeg4 (MP4) en kunnen door de schoondochter met twee klikken op haar pc afgespeeld worden.

Later schreef een andere persoon van het Forum dat ik voor ISO moest gaan.

Dank voor het meedenken! Fred.