DVD kopieren

plagge schreef op 27.12.2020 om 10:11 uur

Tot voor kort kon ik gewoon bij Bestand van VDL aangeven dat ik een dvd wilde kopiëren. Nu (VDL 2021) kan ik dat nergens meer vinden. Zie ik iets over het hoofd of heeft men deze tool verwijderd? Groet,

Geertjan

Reacties

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 11:14 uur

@plagge

Beste geertjan,

optie Alt+ Ctrl +R is de optie.

Dan moet er wel een dvd in de speler zitten

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Bol schreef op 27.12.2020 om 11:19 uur

@plagge

Hallo Geert,

Zo te zien hebt Magix Duitsland de tool Cd/dvd branden onder Bestand niet meer opgenomen in VDL 2021. Het is voor mij alleen maar gissen waarom ze dat hebben gedaan. Ik kan mij nog wel herinneren, dat deze tool niet echt vlekkeloos verliep. Misschien is dit een van de redenen, dat het verdwenen is.

Onderstaand voorbeeld is uit VDL 2016

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 11:35 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Als U nu op Ctrl+O klikt gaat er een scherm open, en daar kunt U alles vinden wat is opgeslagen, en evt branden

Sc6

Michael

plagge schreef op 27.12.2020 om 12:15 uur

# Mi-Bo. Helaas werkt bij mij de voorgestelde oplossing niet. Met alt+ctrl+R gebeurt er helemaal niets en met cntrl+o ga ik naar de mappen maar krijg geen mogelijkheid geboden om ook maar " iets " te kopiëren naar een DVD.

# Bol Rob Ik had al zo'n vermoeden en daarom denk ik dat jij gelijk hebt en de mogelijkheid van het branden van een dvd gewoon door Magix uit het programma is gehaald. Als het om reden van niet helemaal lekker lopen van het progje verwijderd is, is dat natuurlijk geen sterk argument van Magix als een van de grootste ontwikkelaars op het gebeid van videobewerking. 😥   Misschien eens navragen bij deze club? Groet en bedankt voor jullie reactie,

Geertjan

Kees-Haremaker schreef op 27.12.2020 om 12:27 uur

Hallo Geertjan, heb je al geprobeerd om in W10 met de verkenner de mappen van de DVD in de brander allemaal te selecteren d.m.v. <CTRL>+A, en dan <CTRL>+C dan de DVD uit de brander te halen en een nieuwe blanco DVD er in, en dan <CTRL> + V te doen ik heb dat nu zelf niet geprobeerd maar wellicht werkt het.
Mvg Kees

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 12:29 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Ja we zijn inmiddels weer 6 jaar verder en de mogelijkheden zijn er wel maar op een andere plaats gezet .

Op verzoek brand ik nog regelmatig een dvd voor iemand

Als U een Dvd in de driver heeft en dan Alt+Crtl+R is het wel degelijk mogelijk om een cd/dvd te(copieeren )en dan te branden.

En als U een cd/dvd heeft opgeslagen ergens in Uw bestand is het via Ctrl+O op te zoeken.

Maar jammer dat het bij U niet werkt,

Een gezond 2021 met veel film en montage plezier.

Sc6.

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 27.12.2020 om 12:40 uur

Beste Kees, Dank je wel voor de reactie maar ik wilde alleen graag weten of ik iets over het hoofd had gezien omdat deze mogelijkheid eerst zichtbaar aanwezig was. ( zie # Bol) .

Er zijn genoeg gratis programma's om DVD's netjes te kopiëren, dus daar gaat het niet om, maar ik vind het raar zo niet onverteerbaar dat een betaald programma zomaar uit het niets een dergelijke mogelijkheid verwijdert. Maar dat is mijn mening. Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 12:56 uur

@plagge

Beste Geertjan. .

een reactie wat U om 12.40 uur schreef.

MAGIX luistert heel goed na de Duitse MAGIX gebruikers.

Daar het programma steeds uitgebreider wordt en bepaalde functies niet meer worden gebruikt wordt dit uit het zichtbaar systeem gehaald maar is nog duidelijk aanwezig via Ctrl opties net zoals ik om 12.29 uur heb omschreven, en voor het branden van een dvd hoeft U absoluut geen ander programma te installeren, daar de kracht van MAGIX nog steeds is te zorgen dat er een goede dvd is te branden.

Sc6

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 27.12.2020 om 16:15 uur

Beste Michael. Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.

Het gaat erom dat ik een willekeurige DVD , dus NIET een die ik via VDL heb gemaakt, voorheen op een simpele wijze kon kopiëren via VDL. Dat gaat nu niet meer aangezien Magix gemeend heeft om deze mogelijkheid binnen VDL 2021 weg te moeten halen. Ik zie hem namelijk nergens meer terug en de Ctrl knop heft bij mij het probleem niet op. Groet,

Geertjan

Bol schreef op 27.12.2020 om 16:34 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling. Ik heb geprobeerd u een zo'n duidelijk mogelijk antwoord te geven op de door u gestelde vraag. Dat voor het kopiëren van DVD's alternatieve mogelijkheden zijn, dat is mijn bekend. Zelf gebruik ik hiervoor AnyBurn (freeware). Te downloaden vanaf: http://www.anyburn.com/

Succes, Rob

Aanvulling: 27-12-2021 om 16:45uur

Voor zover ik het lees, hebt u het niet over een DVD's branden, maar over een DVD's kopiëren

Laatst gewijzigd door Bol op 27.12.2020, 16:44, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 27.12.2020 om 18:35 uur

Hallo Rob, Inderdaad het gaat om het 1:1 kopiëren van een DVD en niet om het branden van een in Magix gemonteerd filmpje. Dank je wel voor de tip van het gratis programma Anyburn. Zal eens kijken wat dat te bieden heeft.

Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 18:54 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Mijn antwoord om 11.14 uur gegeven, gaat over een bestaande dvd branden, niet meer en niet minder.

en dan

Sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info PNG

plagge schreef op 27.12.2020 om 19:09 uur

Hoi Michael, Daar zit dus het verschil: ik had gevraagd een dvd kopiëren en dat kon voorheen ook in Magix VDL zoals #Bol ook aangeeft met het plaatje van VDL 2016. Branden kan ook nu nog gewoon in VDL en is ook geen zoekplaatje.

Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 19:46 uur

@plagge

Beste Geertjan.

U heeft volkomen gelijk,het plaatje wat U zocht is er niet meer.

.Maar gelukkig is MAGIX vdl een veelzijdig programma met meerdere mogelijkheden die het zelfde eindresultaat heeft.

Ik zelf doe het altijd zoals om 18.54 uur is omschreven.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Voor U en uw dierbare een rustige jaarwisseling en een gezond 2021.

Met vriendelijke groet.

Michael

plagge schreef op 27.12.2020 om 20:35 uur

Beste Michael

Ook voor jou en jouw dierbaren een gezond 2021 toegewenst en veel plezier bij het 1:1 kopiëren van willekeurige dvd's in het prachtige Magix 2021 programma.. Jammer dat jouw oplossing bij mij niet lukt.

Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 27.12.2020 om 20:57 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Ja dat is zeker jammer,alles wat U wilt doen zit in het mooie MAGIX programma.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.01.2021 om 14:15 uur

@plagge

Hallo GeertJan,

......veel plezier bij het 1:1 kopiëren van willekeurige dvd's in het prachtige Magix 2021 programma.. Jammer dat jouw oplossing bij mij niet lukt.....

De opmerking: "Jammer dat jouw oplossing bij mij niet lukt" liet me niet echt los. Ik ben op verschillen manieren aan het experimenteren geweest, maar met optie Alt+ Ctrl +R kwam ik niet verder dan alleen bestanden vanaf de Mediapool van VDL2021 op / naar een DVD kan kopiëren. Wat ik ook probeerde, ik heb geen enkel andere manier gevonden binnen VDL 2021, zoals in VDL 2016 waarmee u één DVD 1:1 kunt kopiëren.

Ik heb in VDL 2016 geprobeerd om een DVD 1:1 te kopiëren naar mijn BD-re-station, maar gaf steeds: Leesfouten bij het maken van het ISO-image...... Misschien is dit wel een van de redenen waarom Magix de Selectie disk-duplicator niet meer aanbied in Magix VDL 2021.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 01.01.2021 om 14:31 uur

Hallo Rob, Van een kant jammer dat de voorgestelde oplossing ook bij jou niet lukt, van de andere kant voor mij een bevestiging dat het in ieder geval niet aan mij ligt. Groet,

Geertjan

Bol schreef op 01.01.2021 om 17:18 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Bedank👍voor uw terugkoppeling. We kunnen nu deze topic min of meer als opgelost beschouwen.

Ik wens u een gelukkig en gezond 2021 toe.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.01.2021, 17:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 02.01.2021 om 15:47 uur

Inderdaad Rob wat mij betreft kan het slot erop. 🔒

En uiteraard ook voor jou voor 2021 veel gezondheid toegewenst.

groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 02.01.2021 om 16:00 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Goed te zien dat U een te snel gegeven oplossing verplaatst heeft.

En zal op Uw verzoek de Topic sluiten.

M.vr.Gr

Michael

Bol schreef op 02.01.2021 om 16:13 uur

Hallo Geertjan,

Helaas zijn er geen andere forumleden, die u de gewenste oplossing kunnen geven. Maar het is nu wel min of meer opgelost.

Op uw eigen verzoek sluit ik als moderator hierbij uw Topic.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.01.2021, 16:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-