Tot voor kort kon ik gewoon bij Bestand van VDL aangeven dat ik een dvd wilde kopiëren. Nu (VDL 2021) kan ik dat nergens meer vinden. Zie ik iets over het hoofd of heeft men deze tool verwijderd? Groet,
Zo te zien hebt Magix Duitsland de tool Cd/dvd branden onder Bestand niet meer opgenomen in VDL 2021. Het is voor mij alleen maar gissen waarom ze dat hebben gedaan. Ik kan mij nog wel herinneren, dat deze tool niet echt vlekkeloos verliep. Misschien is dit een van de redenen, dat het verdwenen is.
# Mi-Bo. Helaas werkt bij mij de voorgestelde oplossing niet. Met alt+ctrl+R gebeurt er helemaal niets en met cntrl+o ga ik naar de mappen maar krijg geen mogelijkheid geboden om ook maar " iets " te kopiëren naar een DVD.
# Bol Rob Ik had al zo'n vermoeden en daarom denk ik dat jij gelijk hebt en de mogelijkheid van het branden van een dvd gewoon door Magix uit het programma is gehaald. Als het om reden van niet helemaal lekker lopen van het progje verwijderd is, is dat natuurlijk geen sterk argument van Magix als een van de grootste ontwikkelaars op het gebeid van videobewerking. 😥 Misschien eens navragen bij deze club? Groet en bedankt voor jullie reactie,
Hallo Geertjan, heb je al geprobeerd om in W10 met de verkenner de mappen van de DVD in de brander allemaal te selecteren d.m.v. <CTRL>+A, en dan <CTRL>+C dan de DVD uit de brander te halen en een nieuwe blanco DVD er in, en dan <CTRL> + V te doen ik heb dat nu zelf niet geprobeerd maar wellicht werkt het. Mvg Kees
Beste Kees, Dank je wel voor de reactie maar ik wilde alleen graag weten of ik iets over het hoofd had gezien omdat deze mogelijkheid eerst zichtbaar aanwezig was. ( zie # Bol) .
Er zijn genoeg gratis programma's om DVD's netjes te kopiëren, dus daar gaat het niet om, maar ik vind het raar zo niet onverteerbaar dat een betaald programma zomaar uit het niets een dergelijke mogelijkheid verwijdert. Maar dat is mijn mening. Groet, Geertjan
MAGIX luistert heel goed na de Duitse MAGIX gebruikers.
Daar het programma steeds uitgebreider wordt en bepaalde functies niet meer worden gebruikt wordt dit uit het zichtbaar systeem gehaald maar is nog duidelijk aanwezig via Ctrl opties net zoals ik om 12.29 uur heb omschreven, en voor het branden van een dvd hoeft U absoluut geen ander programma te installeren, daar de kracht van MAGIX nog steeds is te zorgen dat er een goede dvd is te branden.
Beste Michael. Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.
Het gaat erom dat ik een willekeurige DVD , dus NIET een die ik via VDL heb gemaakt, voorheen op een simpele wijze kon kopiëren via VDL. Dat gaat nu niet meer aangezien Magix gemeend heeft om deze mogelijkheid binnen VDL 2021 weg te moeten halen. Ik zie hem namelijk nergens meer terug en de Ctrl knop heft bij mij het probleem niet op. Groet,
Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling. Ik heb geprobeerd u een zo'n duidelijk mogelijk antwoord te geven op de door u gestelde vraag. Dat voor het kopiëren van DVD's alternatieve mogelijkheden zijn, dat is mijn bekend. Zelf gebruik ik hiervoor AnyBurn (freeware). Te downloaden vanaf: http://www.anyburn.com/
Succes, Rob
Aanvulling: 27-12-2021 om 16:45uur
Voor zover ik het lees, hebt u het niet over een DVD's branden, maar over een DVD's kopiëren
Hallo Rob, Inderdaad het gaat om het 1:1 kopiëren van een DVD en niet om het branden van een in Magix gemonteerd filmpje. Dank je wel voor de tip van het gratis programma Anyburn. Zal eens kijken wat dat te bieden heeft.
Hoi Michael, Daar zit dus het verschil: ik had gevraagd een dvd kopiëren en dat kon voorheen ook in Magix VDL zoals #Bol ook aangeeft met het plaatje van VDL 2016. Branden kan ook nu nog gewoon in VDL en is ook geen zoekplaatje.
Ook voor jou en jouw dierbaren een gezond 2021 toegewenst en veel plezier bij het 1:1 kopiëren van willekeurige dvd's in het prachtige Magix 2021 programma.. Jammer dat jouw oplossing bij mij niet lukt.
......veel plezier bij het 1:1 kopiëren van willekeurige dvd's in het prachtige Magix 2021 programma.. Jammer dat jouw oplossing bij mij niet lukt.....
De opmerking: "Jammer dat jouw oplossing bij mij niet lukt" liet me niet echt los. Ik ben op verschillen manieren aan het experimenteren geweest, maar met optie Alt+ Ctrl +R kwam ik niet verder dan alleen bestanden vanaf de Mediapool van VDL2021 op / naar een DVD kan kopiëren. Wat ik ook probeerde, ik heb geen enkel andere manier gevonden binnen VDL 2021, zoals in VDL 2016 waarmee u één DVD 1:1 kunt kopiëren.
Ik heb in VDL 2016 geprobeerd om een DVD 1:1 te kopiëren naar mijn BD-re-station, maar gaf steeds: Leesfouten bij het maken van het ISO-image...... Misschien is dit wel een van de redenen waarom Magix de Selectie disk-duplicator niet meer aanbied in Magix VDL 2021.
Hallo Rob, Van een kant jammer dat de voorgestelde oplossing ook bij jou niet lukt, van de andere kant voor mij een bevestiging dat het in ieder geval niet aan mij ligt. Groet,