Reacties

mi-bo schreef op 20.04.2022 om 18:01 uur

@Bennie-Peeters

Welkom Bennie als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Voor DV bandjes heeft U een Firewire aansluiting nodig op de Pc/ Notebook, en anders RGB aansluiting

Hoe worden de Sony bandjes gedigitaliseerd

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Bol schreef op 20.04.2022 om 18:43 uur

@Bennie-Peeters

Hallo Bennie,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Welke type Panasonic hebt u? Ik heb het vermoeden dat uw camera een iLink-aansluiting hebt. Om via deze iLink DV bandjes over te zetten naar uw PC, moet uw PC wel over een FireWirekaart beschikken. zie: [Klik hier], anders moet u een MAGIX USB-video-omzetter aanschaffen. Zie: [klik hier]

Met vriendelijke groet,

Rob (FM)

Laatst gewijzigd door Bol op 20.04.2022, 18:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bennie-Peeters schreef op 20.04.2022 om 18:49 uur

Heb een firewire in pc en de Sony digitale 8 wordt herkend via firewire. En de andere 2 DV camera's worden niet herkend.

mi-bo schreef op 20.04.2022 om 20:02 uur

@Bennie-Peeters

Beste Bennie,

Sony Hi-8 werkt wel met Fire-wire.

Vermoedelijk heeft U voor "DV camera Samsung en DV camera Panasonic" drivers nodig die bij de camera geleverd zijn (cd of dvd) Dan is het ook mogelijk, anders even online kijken.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

mi-bo schreef op 20.04.2022 om 20:17 uur

@Bennie-Peeters

Beste Bennie

Het is niet te hopen dat door verkeerd aansluiten van fire-wire kabel naar camera, dat de ships in de camera is opgeblazen(dit kan gebeuren als fire-wire kabel aangesloten is op Pc als deze aan staat en kabel wordt aangesloten met de camera.) Dit is iets wat vaak gebeurd, en dan is alleen via RGB de beelden via RUV2022 te digitaliseren

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 20.04.2022 om 21:28 uur

@Bennie-Peeters

Hallo Bennie,

Ik hoop maar, dat de chips van uw camera niet zijn opgeblazen. Is de volgorde van aanzetten wel correct uitgevoerd. Ik weet nog uit het verleden, dat ik eerst de FireWire kabel moest aansluiten tussen mijn Canon camera en PC, daarna mijn Camera aanzetten en dan het programma opstarten. In uw geval Video Deluxe 2018. Anders werd mijn camera niet herkend. Misschien is dit de oplossing voor u. Laat het ons weten wat het resultaat is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-