Reacties

Bol schreef op 29.06.2020 om 15:47 uur

Hallo Wouter,

Zelf film ik niet in 3D maar ik wil wel even met u meedenken

1. Druk op "Y" om in de programma-instellingen te komen.
  2. klik op het tabblad "Weergave"
  3. Staat de Videomodus ingesteld op Direct3D

Klik op de drie-streepjes (hamburgertje), staat deze soms nog op Standaard (2D)?

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.06.2020 om 15:51 uur

Hallo Wouter,

Misschien hebt u hier wat aan.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wmvdhoeven schreef op 29.06.2020 om 21:02 uur

Het probleem zit in de laatste update van prox12. De direct3d instelling gaat steeds na opslaan terug naar comp.videoforwindows

wmvdhoeven schreef op 29.06.2020 om 21:04 uur

Maar je raakt de juiste plek....

Bol schreef op 29.06.2020 om 21:27 uur

Hallo Wouter,

Wat voor videokaart zit er bij u in de PC? Kunt u de naam en type van de videokaart beschrijven?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.06.2020 om 23:48 uur

Hallo Wouter,

U schrijft: "De direct3d instelling gaat steeds na opslaan terug naar comp.videoforwindows".

Drukt u op het kruisje rechtsboven of op OK om te bevestigen, dat de Videomodus op Standaardmodus (Hardversnelling Direct3D) moet worden gezet?

Als u op het kruisje rechtsboven klikt, dan wordt uw keuze niet bevestigd, maar als u op "Ok" klikt, dan wordt uw keuze wel bevestigend.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

wmvdhoeven schreef op 30.06.2020 om 13:04 uur

Na OK klikken wordt de instelling niet opgeslagen. Voorgaande versies van prof werken op dit moment wel met direct3d. Mijn videokaart is: AMD RADEON HD 68800 series. Ik gebruik nog steeds windows 7 zolang het gaat. Kan het zijn dat de laatste upgrade prox12 niet voorziet in 3D weergave middels de instelling direct3d. Het programma geeft wel aan dat het zich automatisch insteld, maar dat gebeurt niet.

Dank voor het mee puzzelen, hopende op een oplossing voor mijn 3D projekten.

Gr Wouter

wmvdhoeven schreef op 30.06.2020 om 13:33 uur

Ik ontdek net dat ook de meetinstrumenten in de bronmonitor zich niet laten openen doordat er een grafische kaart met directx11 is vereist. Voorheen werkte dit wel

Bol schreef op 30.06.2020 om 15:05 uur

Hallo Wouter,

Als u alle functies van Pro X12 ten volle wilt benutten, zou u moeten overwegen om Windows10 te installeren.

Dit zijn / waren de systeemeisen van Pro X11 (Windows 7 |8 |10)

Dit zijn de systeemeisen van Pro X12  (Windows 8 |10)

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

wmvdhoeven schreef op 01.07.2020 om 23:20 uur

Rob,

Dank zij jouw suggestie is mijn probleem opgelost. Het blijkt dat windows7 niet meer goed werkt met Magix. Ik heb een nieuwe installatie op mijn windows10 partitie gemaakt, helaas de mpeg4 codec heb ik opnieuw aangeschaft, de waardebonnen voor new blue-elements3 en hitfilm360 pack werken niet meer, maar veel funties waar het mij om gaat wel.

Vr gr .

Bol schreef op 01.07.2020 om 23:44 uur

Hallo Wouter,

Fijn om te lezen, dat uw probleem "Direct3D instellen in videoprox12" is opgelost door een Windows 10 partitie aan te maken. U hoeft / kunt de waardebonnen voor new blue-elements3 en hitfilm360 pack maar één keer activeren. U kunt deze altijd opnieuw installeren via: Effecten / Extra effecten

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.07.2020, 23:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-