Direct sound problemen

archevorm schreef op 22.10.2020 om 16:44 uur

Ik heb een Creative Soundblaster ZxR geluidskaart. Deze kaart gebruikte ik al vóór de 2021-update van Magix Videodeluxe Premium. Het geluid werkte binnen het programma normaal.

Na de Magix-update ben ik totaal niet meer in staat om direct-sound met 5.1 configuratie toe te passen. Het programma stopt acuut en kan alleen verder met het Wave-stuurprogramma.

Het kan dus niet aan de geluidkaart liggen. Het probleem doet zich na de update pas voor.

Het luisteren met direct-sound is belangrijk. Dat heb je nodig voor de kwaliteit! SB ZxR is ook van direct-sound voorzien

Ik heb geprobeerd om de technische ondersteuning om raad te vragen maar weet na maanden nog niks.

Weet u daar raad op?

Een ander probleem is dat ik elke keer bij het openen van het programma de installations-manager (Sjablonen en effecten download) te zien krijg. Alles staat ok geïnstalleerd in het programma maar toch... steeds weer komt dat venster naar voren.

Twee problemen, misschien niet juist, maar ik vraag u om me na maanden zoeken te helpen.

Groet Willem Kampen

Reacties

mi-bo schreef op 22.10.2020 om 17:06 uur

@archevorm
beste Willem.

Op vraag 1,

heb ik geen goed antwoord,

op vraag 2:

zie mijn antwoord

sinds 03.09.2020 heeft MAGIX , update Notifier in zijn programma's gezet, te vinden via configuratiescherm programma en onderdelen

hier mee controleer MAGIX elke dag of U up to date bent, en geen illegale software heeft

Ik weet niet of U ( Update Notifier ) kunt verwijderen, zelf heb ik er geen probleem mee om dit te laten staan.

daar ik 2x MFS en 2 x MVDL en 1 keer MVDL PROX op mijn Pc heb staan en dit alleen maar bij MAGIX video Pro X te zien is, klik ik gewoon op annuleren

er komt geen schermpje van oké of later installeren. ( dit een stap eerder bij installeren voor het eerste keer van het MAGIX video bewerking programma of bv via bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde heeft gedaan) is nu niet van toepassing

op mijn Laptop heb ik de zelfde programma's staan en daar komt alleen de opmerking naar voren als ik MFS 2021 opstart, hier klik ik dan ook op annuleren

Hopend dat U iets aan dit antwoord heeft.

M.vr.gr

Michael

archevorm schreef op 22.10.2020 om 17:13 uur

Ik annuleer het ook elke weer. Verder niets aan de hand! Bedankt

Bol schreef op 28.10.2020 om 13:32 uur

Hallo Willem,

Vandaag is VDL 2021 geüpdatet van versie 20.0.1.65 naar de versie 20.0.1.73. In deze versie is het Directsound probleem opgelost.

zie: https://www.magix.info/nl/forum/directsound-niet-te-activeren-in-magix-video-deluxe-versie-20-0-1-65--1256360/#ca1595415

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2020, 13:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-