Digitalisering van DIV cassettes

toon1 schreef op 30.09.2024 om 16:15 uur

Ik heb een Sony digitale HD video camera recorder HDR-HCIE, die opneemt met mini DV Sony cassettes. Voor de verbinding tussen de camera en de computer heb ik de juiste IEEE 1394 kabel. Ik gebruik Windows 11.home, versie 21H2. Ik slaag er niet in deze opnames via Video Pro X, laatste versie, te digitaliseren om te bewerken. Wie kan mij helpen?

Reacties

Bol schreef op 01.10.2024 om 10:54 uur

@toon1

Hallo Antoine,

Ik ben ervan uitgegaan, dat u Pro X16 op de computer hebt staan.

Doe dan eens het volgende:

  • verbind uw Sony digitale HD videocamera via de FireWire kabel aan op uw computer
  • start Pro X16
  • klik op de rode knop
  • klik onderaan op Opnames van een HDV- en of op DV- camera overbrengen met FireWire

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Aanvulling op 01-10-2024 om 11:15uur

Zie: DV-camera/HDV-camera (magix-hub.com)

 

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2024, 11:16, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

toon1 schreef op 01.10.2024 om 14:46 uur

Beste Rob,

Ik gebruik inderdaad Pro X 16 laatste versie, laatste update inbegrepen.

Ik heb gedaan wat u mij vroeg maar het lukt niet, zie bijlagen, de camera wordt niet herkend. Verder krijg u bij de eerste weigering volgende foutmelding "0xA00F4244<noCameraAreAttached>. Wat kan ik nog doen om deze beelden te digitaliseren?

met vriendelijke groeten,

Antoine

Bol schreef op 01.10.2024 om 15:12 uur

@toon1

Hallo Antoine

Helaas kan u afbeeldingen niet goed bekijken en beoordelen. Krijgt deze foutmelding ook als u onderaan klik op Opnames van een DV- camera overbrengen met FireWire

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

toon1 schreef op 01.10.2024 om 19:09 uur

Hallo Rob,

Bij iedere print screen staat dezelfde tekst: "Er kon geen verbinding worden gemaakt met het gedetecteerde apparaat". Onderaan zijn er verschillende mogelijkheden, ik heb ze allemaal geprobeerd, niets functioneerde, zie bijlagen. Wat kan ik nog proberen?

met vriendelijke groeten,

Antoine

Bol schreef op 02.10.2024 om 10:30 uur

@toon1

Hallo Antoine,

Hebt u de MPEG-2 codex geactiveerd, gedownload en geïnstalleerd en daarna geactiveerd in Magix Pro X16?

Dit doet u zo:

Probeer het nog eens nadat u de MPEG-2 codex op MainConcept gezet hebt.

Succes,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2024, 10:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 02.10.2024 om 14:33 uur

Hallo Antoine,

Even ter aanvulling van de prima antwoorden van Rob, alvorens te beginnen, Altijd alles uitzetten, dus PC uit Camera uit dan pas de kabels aansluiten en dan de PC weer aan en camera aan en dan programma starten. Dit is om te voorkomen dat de 1eee 1394 chip in de camera of PC wordt "opgeblazen", is menigeen overkomen!

Succes met digitaliseren,

Cees

 

Bol schreef op 02.10.2024 om 18:11 uur

@toon1

Hallo Antoine,

Ik zie wel in een van u afbeelding, dat uw camera wordt herkend.

Controleer eens of de camera en microfoon wel toegang hebt tot uw Sony Camera

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2024, 19:59, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

toon1 schreef op 04.10.2024 om 10:09 uur

Hallo Cees en Rob,

Nogmaals mijn dank voor jullie hulp en raadgevingen. Het is gelukt de cassettes te digitaliseren.

met vriendelijke groeten,

Antoine

Bol schreef op 04.10.2024 om 10:44 uur

@toon1

Hallo Antoine,

Het doet mij deugd om van u te vernemen, dat de opnames die u gemaakt met uw Sony digitale HD videocamera HDR-HCIE via een FireWirekaart hebt kunnen digitaliseren en op de tijdlijn van Video Deluxe 2025 hebt kunnen zetten en bewerken.

Bedankt👍voor deze terugkoppeling. Ik wens u succes met het maken van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-