digitaliseren Hi-8 bandjes

hema schreef op 20.02.2012 om 00:40 uur

Ik heb een aantal Hi-8 bandjes liggen die ik graag wil digitaliseren.Heb daarom een paar weken geleden op advies het pakket   "Digitaliseer uw analoge video G1"  incl.software  "Film op DVD TerraTec deluxe (8)".Volgens de verpakking ideaal voor o.a. Hi-8.

Met de bijgeleverde DVD alles geïnstaleerd, maar als ik de camera met de meegeleverde stick met USB-2 aansluiting aansluit op mijn lab-top en het programma open krijg ik de mededeling: "er is in uw systeem geen opnameapparaat gevonden" .Wat is er aan de hand ???? Hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel mijn oude Hi-8 bandjes kan inlezen en bewerken??? Wie kan mij helpen???

Gr.,Henk

 

 

Reacties

FransS schreef op 20.02.2012 om 22:12 uur

Hoi Hema,

TerraTec de lux is dacht ik geen product van magix en kunnen wij je daar niet mee helpen.

Grt . FransS

hema schreef op 21.02.2012 om 00:02 uur

Hallo Frans,

Volgens de bijgeleverde software,handleiding en de verpakking is dit wel degelijk een Magix product.Ik begrijp dat jij me hiermee niet kunt helpen maar ik hoop dat er anderen zijn die dat wel kunnen.

Gr. Henk

mi-bo schreef op 21.02.2012 om 15:05 uur

Even ter aanvulling van Frans S, Terratec is geen Magix product alleen de software pakket is een light versie van Magix,Terratec.com kan U toch wel een goed advies geven. de persoon die U advies heeft gegeven, is toch wel bekend met Terratec, en anders terug brengen en Red Uw Video 4.0 kopen, en alles werkt naar behoren.

succes,

hema schreef op 26.03.2012 om 16:00 uur

Beste Mi-Bo,

Red uw Video's 4.0 gekocht. Als ik het start en krijg ik via-via het pre-vieuw scherm met opname's van mijn Sony-camera. Klik ik nu op "video naar computer overdragen" dan stopt het pre-vieuw beeld en zie ik nergens meer wat er gebeurt. Als ik de camera , na het afspelen van de opnames stop en op "Videobewerking starten" klik verdwijnt het pre-vieuwscherm en kom ik terug in het programmascherm. Via "bestand" en "openen" kom ik in de videomap waarin het project staat  aangegeven, maar als ik dit aanklik en vervolgens wil openen krijg ik de mededeling "geen actief project". Zijn mijn opnames wel overgedragen??? Waar zijn ze dan gebleven??

gr.

Henk

mi-bo schreef op 27.03.2012 om 13:46 uur

Beste.

ga naar http://www.magixvdlbijspijkeren.nl

rechts boven staat RUV 4.0 hier wordt duidelijk uitleg gegeven, hoe u dient te handelen.

heeft u ook via addon de driver van de usb connector geinstalleerd.

gr

hema schreef op 01.04.2012 om 16:23 uur

Beste mi-bo,

Heb je advies gevolgd,  RUV 4.0 gelezen en afgedrukt , addon opnieuw geïnstalleerd , verder de aanwijzingen gevolgd t/m "klik op de rode knop (video overdragen naar computer)". Als nu na het einde van mijn opnames in de camera weer op deze knop klik gebeurt er niets. Volgens RUV 4.0 zou er direct onder het rode puntje mijn opnme moeten verschijnen, maar ik zie niets ! Zie verder mijn vraag van 26/3- '12. Ik krijg de indruk dat mijn opnames helemaal niet zijn overgedragen naar mijn computer. Wat kan het probleem zijn?? Een andere vraag : Waarvoor dient de zwarte drukknop op de rode USB-videograbber???

Gr. Henk

mi-bo schreef op 01.04.2012 om 19:01 uur

Blauwe knop is om een snapshot te maken.

gr 

hema schreef op 01.04.2012 om 20:18 uur

mi-bo,

bedankt voor je antwoord op het vraagje mbt het knopje op de usb-grabber maar heb je wel de hele vraag gelezen??

ik weet nu nog niet hoe ik de beelden van mijn camera in de computer moet krijgen en daarvoor heb ik toch dit "Red uw Video's 4.0" gekocht.

gr. henk

hema schreef op 09.04.2012 om 16:45 uur

mi-bo,

ik heb het gevonden!! : het antispyware programma uitgezet en RUV 4.0 opnieuw geïnstalleerd . de beelden van mijn analoge camera ( Sony handycam Hi8 CCD-TRV70E PAL) worden nu opgenomen in RUV 4.0 en kan ik gaan bewerken.ik ga er straks mee aan de slag en zie wel wat ik tegen kom.

gr. henk

 

mi-bo schreef op 10.04.2012 om 15:30 uur

Veel succes , met Uw mooie Magix product