Degroeperen.

marcelle.van.eecke schreef op 22.04.2014 om 09:50 uur

Wanneer ik beeld en audio degroepeer (video of audiospoor aanklikken en dan op het gebroken kettinkje klik, zouden beeld en klank moeten gescheiden zijn.

Ik knip een fragment uit de tijdlijn met de T-toets en pas dan het degroeperen toe.  Wanneer ik nu die losgekoppelde audio wil verplaatsen, dan volgt de er achter liggende VIDEO en AUDIO dezelfde beweging. Deze zijn dus nog ergens aan mekaar" gelinkt"    Wat doe ik hier verkeerd?

Bedankt voor de eventuele hulp,

Albert

 

Ik werk met magix de luxe premium 2013

Reacties

RiViS schreef op 22.04.2014 om 11:31 uur

Hallo Albert,

Welkom bij magix.info.

Je probleem heeft te maken met de muismodus, dus hoe de objecten reageren op de muis. Klik op de gereedschapsbalk boven de tijdlijn op het icoontje met het lampje. Kies nu de muismodus Object, en alleen het aangeklikte object zal met de muis meelopen. In de modus Alle Sporen loopt alles mee wat er (in tijd) achter ligt. In de modus Eén Spoor loopt alles mee wat op het zelfde spoor staat. Probeer maar even uit dan zie je snel hoe het werkt. Wil je er meer over weten, geef dan onder Hulp de zoekterm muismodi in en lees.

groet,

Rijk

marcelle.van.eecke schreef op 23.04.2014 om 09:35 uur

Goede morgen Rijk,

Ik heb met veel interesse uw antwoord gelezen en direkt uitgeprobeerd en het resultaat was fantastisch, waarvoor mijn allerbeste dank.

Alhoeweel ik al jaren met montage en filmen bezig ben, zijn er toch nog aspecten die een mens niet onder de knie heeft.

Ik heb altijd gewerkt met Adobe Premiere en dat ging heel goed omdat ik de handleiding stapsgewijze volg, iets wat de meeste gebruikers van programma's en toestellen niet doen.

Ik had onlangs het Magix programma aangeschaft omdat ik met een groep bezig ben (een 10-tal personen) die ik wegwijs maak in het filmen in al zijn aspecten en dus ook de montage.  Aangezien de meeste personen uit de groep met Magix werken, was ik wel verplicht om ook met dit programma te leren werken.

Nogmaals duizend maal bedankt voor de zeer duidelijke uitleg.

Groeten,

Albert