crash report

WaRRow74 schreef op 12.03.2023 om 15:45 uur

Sinds kort is er een probleem in de audio recording functie van mij MM (64 bit) Versie 31.0.4.35. Ik heb Cakewalk ernaast geïnstalleerd om hardware issues uit te sluiten en de Roland RC-202 die ik als interface gebruik en deze werkt daar voor 100%.

Is er manier om de details van de verstuurde crash reporten in te zien? Dan weet ik of ik ergens een register instelling moet wijzigen of nieuwe ASIO drivers moet installeren.. of iets anders ?

Zet ik de instelling op de Magix ASIO 2016 driver krijg ik deze fout:

wanneer ik de instelling op de RC-202 zet krijg ik deze foutmelding:

ik ben heel benieuwd wat de oorzaak is..

Reacties

Bol schreef op 12.03.2023 om 18:20 uur

Hallo @WaRRow74,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support

Zet het ASIO stuurprogramma eens op Magix Maker ASIO

U zou ook via Bestand / Instellingen / Programma-instellingen herstellen.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WaRRow74 schreef op 13.03.2023 om 18:24 uur

Hallo Rob,

Wanneer ik deze selecteer dan 'onthoudt' het programma deze niet. Hij springt automatisch op 'geen'.

Dit heb ik nu, en dit had ook voordat ik het gehele programma opnieuw heb geïnstalleerd..

Het 'programma herstellen' geeft exact hetzelfde resultaat.

 

 

alvast bedankt voor je reactie,

René

Bol schreef op 14.03.2023 om 11:56 uur

@WaRRow74

Hallo René,

Probeer eens MMM64 versie 31.0.4.35 te resetten. Ga hier voor naar Programma-instellingen en klik op Reset.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WaRRow74 schreef op 14.03.2023 om 21:07 uur

nou.. ik heb de reset gedaan, MMM opnieuw opgestart, recording op audio gezet en MMM crasht.

crash report:

..op (historische) fora dat het iets met een '.Net framework' te maken kan hebben. Ik kan de laatste .NET ver 4.8. versie niet installeren omdat ".NET Framework 4.8 of een recentere update is al op deze computer geïnstalleerd."

Hoe verder ?

SP. schreef op 14.03.2023 om 21:35 uur

@WaRRow74 Heb je je computer onlangs opnieuw opgestart?  Dit moet regelmatig worden gedaan.  Zorg ervoor dat u "Opnieuw opstarten" selecteert en niet "Afsluiten".

 

 

Have you restarted your computer lately? This should be done regularly. Make sure you select "Restart" and not "Shut down".

Bol schreef op 14.03.2023 om 22:45 uur

@WaRRow74

Hallo René,

Bij het opstarten van mijn computer staan deze updates beschikbaar voor Windows 10 versie 22H2.

Met vriendelijke groet.

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 14.03.2023 om 23:05 uur

@WaRRow74

Hallo René,

Mocht de bovenstaande antwoorden niet tot het gewenste resultaat hebben geleid deinstalleer MMM64 eens zeer grondig. Zie: Installatie/De-installatie (magix.info). Als u de onderstaande melding krijgt, want dit is een vals positieve melding!! Klik op de drie puntjes en dan op Behouden

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 14.03.2023, 23:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WaRRow74 schreef op 16.03.2023 om 17:31 uur

Hi Rob,
Mijn PC is altijd up-to-date en gaat dagelijks in de reboot. Normaal kan ik alle type PC problemen zelf oplossen maar deze keer was er voor mij geen aanknopingspunt om de oorzaak te achterhalen.

ik zal de de- installatie met de probleem oplosser van Windows uitvoeren. Voordat ik deze thread startte heb ik 't programma verwijderd via 'Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen'. Wellicht blijven er met die methode toch DLL's en/of configuratie instellingen achter die bij een herinstallatie hergebruikt worden.. Ik kom erop terug, bedankt.

/René

SP. schreef op 16.03.2023 om 18:27 uur

@WaRRow74 Klik met de rechtermuisknop op het luidsprekerpictogram in de rechterbenedenhoek van de Windows-taakbalk en selecteer vervolgens "Geluiden" om de Windows-geluidsinstellingen te openen.  Ga naar de afspeelopties en klik met de rechtermuisknop op uw afspeelapparaat en open de eigenschappen.  Daar kun je de samplefrequentie aanpassen.  Deze moet gelijk zijn aan de bemonsteringsfrequentie van uw opname in Music Maker.  Je kunt in deze instellingen ook inschakelen dat programma's de samplefrequentie zelf kunnen wijzigen, zonder dit handmatig te doen.  Dit wordt aanbevolen.

 

 

Right click on the speaker icon in the bottom right corner of the Windows task bar, then select "Sounds" to open the Windows sound settings. Go to the playback options and right click on your playback device and open the properties. There you can adjust the sample rate. It must be the same as your recording sample rate in Music Maker. You can also enable that programs can change the sample rate themselves, without doing it manually in these settings. This is recommended.

Bol schreef op 16.03.2023 om 18:29 uur

@WaRRow74

Hallo René,

Wist u, dat door Microsoft Windows 10|11 uw Intel/AMD en videokaartdrivers niet up-to-date wordt gehouden. Bij mij staat de Intel Driver & Support Assistent geactiveerd, zodat ik altijd de laatste drijvers hebt.

Zie eens deze link: Download Intel Drivers and Software

Zelf controleer ik regelmatig of de Nvidia videokaart de drivers nog up-to-date zijn. Zie: Official Drivers | NVIDIA

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WaRRow74 schreef op 16.03.2023 om 19:04 uur

"moet gelijk zijn aan de bemonsteringsfrequentie van uw opname in Music Maker" - Holy Crap!

De samples (opnames die ik zelf maak) zitten op 44100Hz. De samples/loops uit de shop hebben blijkbaar 48000Hz.

..en nu komt het, mijn RC-202 ondersteund alleen 44100Hz. Als ik de 'out' op mijn on-board geluidskaart zet, afspelen = geen probleem. Maar opnemen met de RC-202, i.c.m. de default MM- loops = foutmelding.

Mijn eigen opnames werken weer normaal, en opnemen ook.

Klaarblijkelijk kan ik de loops uit de shop waarschijnlijk niet gebruiken in combinatie met mijn eigen opnames. Ik heb pas sinds kort de loops uit de in gebruik genomen, voorheen deed ik alleen eigen werk.. jammer

Bol schreef op 16.03.2023 om 22:00 uur

@WaRRow74

Hallo René,

Het doet mij deugd om te lezen, dat MMM64 versie 31.0.4.35 standaard nu weer normaal werkt. Zelf werk ik niet met RC 202. Daarom mijn advies, neem contact op met Magix Support door een mailtje te sturen naar: infoservice​​​​​​@magix.net en leg daar uw probleem voor.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-