conversie media database

willklerx schreef op 22.12.2015 om 10:57 uur

Wie kan mij helpen want van Magix hoor ik al drie weken niets.

Bij het installeren van Foto Story 2015 de Luxe krijg ik het bericht; 

Fout in de conversie media data base, u kan daardoor dit programma niet gebruiken.

Als ik doorklik gaat de installatie wel door maar het programma werkt niet goed en stopt er gewoon mee.

Ik hoop dat nu eindelijk iemand met de goede oplossing komt want nogmaals, van magix support hoor ik maar niets

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 22.12.2015 om 11:48 uur

​Hallo Will,

Onder welk besturingssyteem werk je W7 of W10 32 of 64 bits.

Wat zou kunnen proberen is:

1. deinstalleer fotostory 2015

2. ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

3. log hier in en ga naar: Mijn producten

4. ga naar fotostory 2015 en download het installatieprogramma.

succes,

Rob

willklerx schreef op 22.12.2015 om 12:21 uur

Hallo Rob.

Allereerst dank voor je snel antwoord.

Onder Windows 7, maar ik heb hem gekocht voor mijn dochter omdat die ook wil gaan werken met Magix.

Al jaren gebruik ik Magix en ben er erg tevreden over en zij wil het ook gaan proberen.

Tijdens de installatie op haar laptop kreeg ik dat bericht en ben toch doorgegaan met installeren.

Maar ik heb hem nog niet geregistreert want ik dacht, als dit het nu niet doet dan kan ik hem nog retour sturen.

Zou het daardoor dan kunnen, maar ik heb dat bij andere installaties nog niet meegemaakt.

Maar ik ga het proberen en laat het nog weten via dit medium.

In ieder geval bedank beste Rob.

Voormalige gebruiker schreef op 22.12.2015 om 12:35 uur

Hallo Wil,

Wanneer je Fotostory niet registreerd dan kan je deze 7 dagen uitproberen, echter niet alle functie kan je gebruiken. zo kan je bv. maar 3 min branden. 

Je kan Fotostory 2015 op meerdere computers installeren, maar op één computer werken. Fotostory 2015 heeft maar één licentie.

Om op een andere computer te kunnen werken moet je eerst het programma op de ene computer deactiveren en op de andere computer activeren. Dit doe je door te gaan naar: Hulp / programma deactiveren

Succes,

Rob

willklerx schreef op 22.12.2015 om 12:42 uur

Hallo Rob

Het is een nieuw programma wat ik voor haar heb gekocht en deze wordt is alleen op haar laptop geïnstalleerd.Fotostory 2015 de luxe.

Zelf gebruik ik Fotostory 2013 de luxe.

Maar ik ga je advies uitvoeren en laat het weten.

willklerx schreef op 22.12.2015 om 14:21 uur

Hallo Rob

Ik heb gedaan wat je voorstelde maar het is hopeloos.

Ik het programma eerst aangemeld met de licentiecode en toen gedeïnstalleert en via Magix mijn produkten opnieuw geïnstalleert.

Maar dan wederom halverwege de melding; Bij de conversie van uw media databank is een fout opgetreden.

U kunt uw database daardoor niet met dit programma gebruiken. Neem aub contact op met onze support voor hulp.

Nou, ook dat probeer ik dus via het scherm van magix wat ik dan voorgeschoteld krijg maar bij het verzenden krijg ik dan weer de mededeling; klantenserviceaanvraag lukt niet/foutcode 500

Om moedeloos van te worden, zelf Magix is niet bereikbaar en het is nog wel een kerstkadootje van ons aan onze dochter.

Heb je nog enig idee aub.

mvrgr. Will

Voormalige gebruiker schreef op 22.12.2015 om 18:36 uur

​Hallo Will,

Ik kan je niet verder helpen.

Misschien is er een andere magixgebruiker die je verder kan helpen.

Wat de foutcode 500 is, kan ik je niet vertellen.

Je zou ook telefonisch contact met Magix kunnen opnemen.

Succes,

Rob

willklerx schreef op 22.12.2015 om 19:55 uur

Hallo Rob

Na steeds nog niets te hebben gehoord van Magix, slechte service hoor, heb ik zelf alles nagezocht wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Zo kwam ik op het idee eens naar de eigenschappen van het programma te kijken.

Bij het aanklikken van de compatiliteit blijkt dat dit programma onder Windows XP is gemaakt. Raar vind ik, want dat wordt bijna niet meer gebruikt en toch zeker niet bij een nieuwe Magix van 2015.

Ik heb deze modus veranderd in Windows 7.

Ik ben nu bezig het geïnstalleerde programma van Magix uit te testen en tot nu toe gaat het best prima.

Ik hoop dat deze het volhoud en daarmee dit probleem weer is opgelost.

Toch superslecht van Magix vind ik hoor.

met vriendelijke groeten, Will 

RiViS schreef op 22.12.2015 om 22:19 uur

Hallo Will,

Misschien is er een misverstand over het begrip Compatibiliteit: Dat is in de Informatica de mate waarin bepaalde programma's en besturingssystemen met elkaar samenwerken (citaat uit Wikipedia). Als een oud programma (bv uit de Windows XP tijd) niet wil werken onder Windows 10, dan zeggen we: het is niet compatibel met Windows 10. Om dit op te lossen is het soms mogelijk om zo'n programma uit te voeren in een compatibiliteitsmodus voor een oudere Windows versie. In dit voorbeeld zou je dan XP moeten kiezen. Windows 10 gedraagt zich dan alsof het XP is, en dan werkt zo'n programma (soms/vaak) wel.

Nu jouw onderzoek naar Fotostory2015. Als ik rechtsklik op dit programma en kies voor Eigenschappen/ Compatibiliteit, dan krijg ik dit scherm te zien:

Er staat onder compatibiliteitsmodus niets aangevinkt, want bij mij werkt het onder Windows 10.

Als je er een vinkje bij zet krijg je een scala aan keuzemogelijkheden: Vanaf Windows 95 tot Windows 8:

Wees gerust: Fotostory2015 is zeker niet ontwikkeld op basis van XP; en het werkt gewoon onder Windows 10 en ook onder windows 7. Kan het zijn dat bij jou de Compatibiliteitsmodus wel stond aangevinkt en dat daarbij (ooit) is gekozen voor XP? Hoe dat is gekomen kan ik je niet zeggen. In jouw geval hoeft het programma helemaal niet onder Compat.modus te werken, je hebt immers Windows 7 en daar werkt het gewoon onder. Haal dat vinkje dus maar gewoon weg.

Heb je overigens dit programma bij Magix gekocht? Is dat al een tijdje geleden, (want de opvolger Fotostory2016 is al weer een poosje op de markt)? Of wordt 2015 dan voor een lagere prijs aangeboden?

In elk geval: succes met het programma, hopelijk werkt het nu gewoon en heeft je dochter er veel plezier van.

groet,

Rijk

willklerx schreef op 22.12.2015 om 22:54 uur

Goedeavond Rijk.

Dank voor je uigebreide uitleg en zal het gewoon terug zetten naar XP. Ik had zoals je zei zelf het vakje aangevink en zag toen dus XP staan en dacht dat is niet goed.

Ik heb het programma nieuw gekocht via de Duitse ebay. Daar werd deze goedkoper aangeboden imv met het uitbrengen van de nieuw versie. Wel een goed en vertrouwd adres hoor en was helemaal nog nieuw en gesealt.

Misschien kun je me verder helpen met andere twee problemen...pfufff..het is wat.

In dit nieuwe programma zie ik dat de mogelijkheden erg beperkt zijn zoals bij de achtergronden/video's heb ik maar 1 keuze en bij beeld in beeld helemaal niets en nog meer van dat soort effecten die minimaal zijn.

Moeten deze nog ergens free gedownload worden want bij mijn eigen foto's op DVD 2013 heb ik veel meer mogelijkheden.

Het 2e probleem is;

Ik krijg regelmatig een blokje op het scherm met de tekst;

De hardwareversnelling is gedeactiveerd. Mogelijke oorzaken; niet compatibele stuurprogramma's van de grafische kaart of grafische hardware die niet tegemoet komt met de eisen van het programma. Zorg er aub voor dat het meest actuele stuurprogramma voor de grafische kaart heeft geïnstalleert.

Dus ?????

Help me aub want ik wil mijn dochter een prima kerstkadootje geven.

mvrgr. Will

I

RiViS schreef op 23.12.2015 om 11:44 uur

Hallo Will,

Even voor alle duidelijkheid: zet géén vinkje bij Compatibiliteitsmodus. Dat er daaronder dan (vaag) XP staat of iets anders doet dan niet meer ter zake.

Bij de downloadversie krijg je het programma in eerste instantie niet compleet. Ga naar Hulp/ Gratis Download, zorg daarbij wel dat Internet is aangesloten. In het dan volgende scherm kun je aanvinken wat je wilt toevoegen. Vink gerust alles aan, alleen kan het dan vrij lang duren voor alles is gedownload en geïnstalleerd, dus even de tijd er voor nemen (ga iets anders doen). Bij de dvd versie wordt meteen alles geïnstalleerd als je kiest voor de voorgestelde standaard installatie. 

Je tweede vraag: Zonder hardwareversnelling zal de boel ook wel werken, alleen af en toe minder snel dan met. Je kunt het volgende doen:

In het Windows Configuratiescherm kun je (ik meen bij Apparaatbeheer) opzoeken welke grafische kaart/hardware er in de PC zit. Je kunt daar ook vinden welk stuurprogramma er is geïnstalleerd (bv via Eigenschappen/ Stuurprogramma). Vervolgens kun je op Internet bij de leverancier zoeken of er een nieuw stuurprogramma voor jouw grafische kaart is, dat kun je dan downloaden en installeren.  Ik kan je niet meer aangeven hoe e.e.a. er in Windows 7 precies uit ziet, want wij hebben op beide systemen nu Windows 10.

Het kan trouwens nooit kwaad om af en toe eens te kijken of je stuurprogramma's up to date zijn. Er zijn programma's die je daar bij helpen, zoals Glary Utilities 5, let op dat je de gratis versie download (er is ook een professionele versie die geld kost). Dit programa kan ook je register opschonen, wat ook is aan te bevelen (van tijd tot tijd).

Fijne Kerstdagen,

Rijk

mi-bo schreef op 23.12.2015 om 13:46 uur

Hallo Will,

alle goede antwoorden gelezen van Rob & Rijk,

het verhaal Ik het programma eerst aangemeld met de licentiecode en toen gedeïnstalleert en via Magix mijn produkten opnieuw geïnstalleert, is het emailadres en wachtwoord van Uw dochter gebruikt ( of op 2 verschillende Pc's met andere inlog naam en wachtwoord)

Doordat u dit heeft gedaan, zal er een maand gewacht moeten worden voordat het weer geinstalleerd kan worden.

Is de grafischekaart van de laptop van Uw dochter wel krachtig genoeg en up to date, en is het windows programma wel up to date,

gr

michael

willklerx schreef op 24.12.2015 om 14:34 uur

Hallo Michael

Allereerst dank voor je antwoord.

Ik heb alles gedaan zoals het hoort, dus het programma alléén op de laptop van mijn dochter geïnstalleert en met de licentiecode aangemeld. Maar tijdens de installatie kreeg ik dus het bericht dat de hardwareversnelling is gedeactiveert etc. Nog nooit zo'n bericht ontvangen want zelf werk ik al jaren met Magix.

Om een lang verhaal kort te houden, ik kan hem nog steeds niet volledig geïnstalleert krijgen.

En alles is prima in orde op de laptop van mijn dochter, ik heb alles nog eens 10 keer gekontroleerd.

Het ergste is nu dan het kerstkado aan mijn dochter niet doorgaat, ze kan nu niets met dit programma.

En nog erger, Magix support reageert nergens op, ik heb al verscheidene emailtje gestuurd, ook naar andere contaktadresse van hun, maar niemand is thuis.

Dat is toch niet normaal, ze laten je gewoon stikken.

Jammer, moet mijn dochter nu teleurstellen.

mvrgr. Will

willklerx schreef op 24.12.2015 om 15:46 uur

Beste Rijk

Dank voor je advies en ga dat ook weer proberen.

Ook ik wens jou en je familieleden allen fijne feestdagen.

Ook alle andere die me geprobeert hebben te helpen.

Als je wéér niet lukt laat ik het weer weten.

mvrgr. Will

willklerx schreef op 29.12.2015 om 11:13 uur

Beste Rijk, Michael en Rob

Ik dank jullie allen hartelijk voor de hulp die jullie mij geboden hebt.

Het is inmiddels opgelost en mijn dochter kan met veel plezier met Magix aan de slag.

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2016 toe.

Die ik niet dank en niets wens is Magixsupport, want die hebben tot op heden niets van zich laten horen.

Ik neem ze het erg kwalijk, ook omdat het een Kerstkadootje was.

Erg slecht om zo met je klanten om te gaan.