Contact met Magix zeer slecht

avranken16 schreef op 15.04.2022 om 15:14 uur

Heb al vele jaren vele programma's van Magix. Video en Muziek. Wil nu weer wat programma's kopen maar durf niet goed meer ivm zeer slechte communicatie. Een kennis van me had een program besteld en dat ging met installeren helemaal mis. Niemand te bereiken bij Magix, en daar zit je dan wat nu, het forum bracht ook geen oplossing.

Dus na 10 jaar fan van Magix ben ik nu te twijfelen of ik nog wat aanschaf van Magix.

Ton V.

Reacties

Bol schreef op 16.04.2022 om 00:22 uur

@avranken16

Hallo Ton,

...Een kennis van me had een programma besteld en dat ging met installeren helemaal mis....

Persoonlijk, heb ik geen mening c.q. een oplossing w.b.t. het probleem van uw kennis, omdat ik niet weet wat precies de issue is. Magix Support kan d.m.v. een systeemcheck, meestal de oorzaak wel achterhalen, maar dan moet uw kennis wel een supportticket aanmaken.

Maar het klopt wel, dat Magix Support Nederland vanaf Maart / april 2020 niet meer telefonisch te bereiken is, omdat deze supportafdeling is samengevoegd met de Magix Support Duitsland.

U kunt een topic aanmaken op dit forum, maar u moet er wel rekening mee houden, dat op dit forum forumleden elkaar proberen te helpen met zijn of haar probleem. Dit forum staat geheel los van Magix Support Duitsland. Zie: de communityregels

Als er contact wordt opgenomen met Magix Support Duitsland, moet u er rekening mee houden, dat uw vraag een geschatte antwoordtijd hebt van 5 á 7 dagen, maar meestal is dit in de praktijk ca. 2 werkdagen.

Wanneer ik, als vrijwillige moderator van dit forum er niet uitkomt met een vragensteller, dan geef ik het advies om een mailtje te sturen naar infoservice@magix.net en daar zijn of haar probleem neer te leggen.

Ik wens u heel veel succes met het nemen van uw beslissingen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 16.04.2022, 10:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

avranken16 schreef op 25.04.2022 om 12:06 uur

Beste Rob,

Sorry voor de late beantwoording was geregeld in het buitenland maar nu weer retour.

Ik werk al meer als 10 jaar met verschillende programma's van Magix zoals ik al boven aan gaf.

Ben wel redelijk technisch, maar het probleem wat ik toen bij mijn kennis had is alweer en 8 maanden geleden er waren toen problemen een magix program niet kreeg geïnstalleerd de code klopte niet wat hij van Magix had doorgestuurd gekregen, hij belde me ben toen naar hem toe geweest alles was ok met zijn pc daar lag het niet aan.

Dus daar zit je dan Magix niet bereikbaar op het moment dat er paniek is want je kunt dan helemaal niet meer verder en je voelt je zo machteloos om dat Magix ook niet telefonisch bereikbaar is op dat moment. Hij kon wel met mailen of forum maar dat is niet de oplossing en dat kon tot 5 dagen duren voor dat hij een bericht zou krijgen. Om het verhaal kort te maken het is hem na 3 dagen toch gelukt dat iemand reageerde en via deze persoon in contact gekomen met een van de heren van Magix, heeft met heel veel moeite een nieuwe code van Magix ontvangen.

Ik heb me daar ook zeer aan geërgerd. Nu ben ik al een paar maanden aan het twijfelen of ik die nieuwe video de luxe premium 2022 op mijn montage pc wil installeren. hoor al van verschillende op forums en testen op YouTube dat dit ook verschillende fouten in zitten zodat dingen niet meer werken zoals het moet.

Heb zelf ook weer eens bestudeerd hoe ingewikkeld het is als er iets mis gaat om Magix te bereiken, telefonisch heb ik gehoord kan alleen maar naar Duitsland, maar het zou natuurlijk de beste oplossing zijn dat je hun rechtstreeks kon bellen, maar daar heeft Magix zich voor beschermd.

Maar het moet eigenlijk toch niet zo zijn, Magix verkoopt producten en dan moet een forum een moderator de problemen oplossen.

Ik ben er uit........ ik wacht nog maar met het bestellen van Magix producten.

Vriendelijke groeten Ton Vranken

Bol schreef op 25.04.2022 om 13:34 uur

@avranken16

Hallo Ton,

Bedankt👍 voor uw verlate terugkoppeling. Ik had al gezien, dat u reeds vanaf 2010 forumlid bent.

Dit forum staat geheel los van Magix Support. Zie: de community regels. Wij als moderators kunnen niet bij de persoonlijke gegevens van forumleden. Daarom geven wij meestal het advies om een mailtje te sturen naar infoservice@magix.net als er problemen zijn met programmacodes e.d. Wij als moderators kunnen niets meer doen dan dat.

Persoonlijk, kan ik niet ingaan op dit specifieke probleem, omdat ik daarvan de inhoud niet van ken. Want als dat wel zo was geweest, dan had ik u misschien verder kunnen helpen.

Het klopt, sinds maart / april 2020 is Magix Nederland opgeheven en in zijn geheel ondergebracht bij Magix Duitsland. U kunt alleen nog maar telefonisch contact opnemen met Magix Duitsland en dan nog alleen voor Advies & Verkoop. Dus geen technische vragen, dit loopt altijd via mailverkeer (Supportticket).

......Maar het moet eigenlijk toch niet zo zijn, Magix verkoopt producten en dan moet een forum een moderator de problemen oplossen......

Wij, als moderators van dit forum proberen forumleden, waar het mogelijk is, oplossingen aan te dragen voor zijn of haar problemen. Maar bedenk wel, dat dit forum geheel los staat van Magix Support.

Dat u nog wacht met het aanschaffen c.q. bestellen van Magix producten is de keuze aan u.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.04.2022 om 14:26 uur

Hallo Ton,

Hier nog een aanvulling.

Zie voor verdere informatie: https://www.magix.com/de/support/kundenservice/

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

avranken16 schreef op 25.04.2022 om 17:49 uur

Dankjewel Rob .