Reacties

mi-bo schreef op 19.10.2018 om 11:57 uur

@sovnor

Beste Ron,

Als het de bedoeling is om via een Excel bestand het te publiceren is dit mogelijk

Mvg

Michael

sovnor schreef op 19.10.2018 om 13:37 uur

Hoi Michael

Eigenlijk is het de bedoeling om data te halen via een MySql database....

Maar als het ook via Excel gaat, kan ik dan ergens iets vinden hoe dit precies werkt.

Mvg

Ron

mi-bo schreef op 19.10.2018 om 17:54 uur

 

@sovnor

Beste Ron, dit is nog een stukje nostalgie van 2014

MAGIX webhosting ondersteunt alleen statische inhoud. Bestanden die voor een correcte weergave moeten worden geïnterpreteerd (zoals .php, ..asp, etc.) of door andere programma's aan de serverzijde verwerkt moeten worden, worden niet ondersteund, met uitzondering van Javascript. In deze gevallen wordt het bestand "zoals het is" doorgegeven, c.q. via HTTP beschikbaar gesteld. Ook worden geen databases (MySQL, Access etc.) ondersteund.

Het bewerken via Excel,

ik maak een bestand met data, activeer dit en kopieer het naar MWD..

kijk even op http://www.magixwebdesigner.nl/extra.htm optie extra.

Mvg

Michael

BeRo schreef op 20.10.2018 om 16:35 uur

Ik begrijp het verzoek van @sonor dat hij eigenlijk een echte database nodig heeft. Bijvoorbeeld een MySQL-database.

De Magix WebDesigner kan dit niet alleen doen. In elk geval moet een extra programmering worden uitgevoerd.
Ook de Website Hoster moet de performance (MySQL) aanbieden. Magix doet dat niet.

Als alternatief kan @sonovor ook programmeren in PHP. Hiermee kan je ook een formulier maken en de gegevens in een gegevenstabel evalueren. Maar ook dan nog moet de aanbieder deelnemen. Magix is ook hier niet de juiste keuze.

De oplossing is: Provider change en programma-ontwikkeling in MySQL en/of PHP

Sorry, maar ik zie geen eenvoudiger oplossing 😒

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓