Reacties

mi-bo schreef op 26.11.2016 om 12:50 uur

wat bedoeld u precies met collage, als Photo & Graphic 2013 is geopend, ga naar importeren, klik de foto aan die op de blanke pagina moet komen, dan importeren, is de foto in een hoge resolutie opgenomen, klik dan op gereduceerde import en kan direct naar de blanke pagina worden gesleept
gr
Michael

Willytje65 schreef op 28.11.2016 om 09:26 uur

dat  bedoel ik bv. met een collage, ik maak dat heel dikwijls in Picasa, het werkt als een fluitje van een cent met tal van mogelijkheden in 5 min. gemaakt. Nu Picasa op de helling van verdwijnen staat, zoek ik een alternatief

mi-bo schreef op 28.11.2016 om 12:24 uur

Willytje65 is dit de bedoeling

 

Willytje65 schreef op 28.11.2016 om 15:46 uur

zoiets ja, hoe doe je het dan?

mi-bo schreef op 30.11.2016 om 11:05 uur

Klik eerst een lege pagina aan.
Klik rechts op pagina, optie verander pagina achtergrond.
Lokale kleur is hier wit, zoek een kleur op en de witte pagina zal de kleur krijgen die aangevinkt wordt.
Ga via bestand naar importeren, zoek de map op met de foto’s die geïmporteerd moeten worden. Klik een foto aan, er gaat een scherm open, klik de foto aan, openen, als de foto een zeer hoge resolutie heeft, komt er een scherm met 3 mogelijkheden, klik hier Gereduceerde import aan.
De foto zal verkleind binnen de lijnen van de pagina verschijnen, nu kan de foto verschoven en bewerkt worden, door de T toets aan te vinken kan er een tekst worden geschreven.
En verschoven naar elke positie.
Dan via bestand exporteren opzoeken. Zoek de map op waar het naar toe moet worden geëxporteerd, opslaan als  JPEG ( jpg ).
En het kan overal naar toe worden verplaatst
Gr
Michael

Willytje65 schreef op 01.12.2016 om 16:22 uur

Alvast bedankt, zal ik eens proberen