Codex installeren

friso-vandooren schreef op 04.12.2017 om 11:17 uur

Ik ben inmiddels 2 dagen bezig om het programma aan de praat te krijgen maar helaas. Vorige week aangeschaft. Ik heb alles geinstalleerd. Op pagina 63 (!!)ontdek ik iets over codex installeren. Ik heb het serienummer van Video Easy ingevoerd dat achter op de dvd staat (P3-xxxx). Ik krijg vervolgens per email een mededeling dat ik succesvol geregistreerd ben en nog iets over een kadobon waar ik nu nog geen behoefte aan heb, Waar het mij om gaat is dat ik analoge video wil kunnen digitaliseren zoals in uw promotie filmpjes aangeeft. Ik wil graag spoedig antwoord anders stuur ik het hele zaakje gewoon weer terug.

Ik gebruik Windows 7.Home Premium 64 bit NL Oem .

Hardware Asus Intel Core i7 4770 3,5 GHz 8 MBLGA 1150

m.vr.groet,

 

Reacties

RiViS schreef op 04.12.2017 om 11:40 uur

Hallo Friso,

Welkom op het forum. 2 opmerkingen: 1) Het is niet verstandig om je serienummer openbaar te maken, ik heb het daarom verwijderd. 2) Zo te zien gaat je vraag over Video Easy, maar je hebt hem geplaatst onder het hoofdstuk "Website &Techniek/ Overige producten", hij hoort echter thuis onder Video. Omdat je haast lijkt te hebben zal ik hem hier laten staan en hoop voor je dat er gauw iemand je kan helpen. Maar volgende keer graag iets beter opletten bij het plaatsen.

groet,

Rijk (moderator)

friso-vandooren schreef op 04.12.2017 om 11:43 uur

Niet alleen haast.........

 

friso-vandooren schreef op 04.12.2017 om 12:21 uur

Weet iemand waar ik het "Computer ID" nummer kan vinden of wat daar ook voor door mag gaan.

Bol schreef op 04.12.2017 om 14:52 uur

Hallo Frisco,

Een Computer-ID nummer is een identificatiecode, dat door een Magix programma wordt aangemaakt. Deze is nodig om een codex te kunnen installeren en te gebruiken. Bij de eerste keer als je een Magix programma (Video Easy) installeert, wordt deze automatisch aangemaakt in een installation.ini bestand.

Voorbeeld is uit: Photostory 2018

zie ook: http://www.magix.com/nl/video-easy/ en klik op technisch gegevens / bestandsformaten. Bij een schone Windows installatie of een wijziging in de pc-configuratie moet deze bij Magix weer opnieuw te worden geactiveerd of te worden aangekocht ad: € 4,99 zie: https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-handelen-bij-het-activeren-van-n-codec--1190235/

Succes,

Bol

PS. dit is een forum van en voor Magix gebruikers. Dit staat geheel los van Magix Support. U kunt ook daar rechtstreeks uw vraag stellen. Ga dan naar: https://support2.magix.com/customer/index.php

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2017, 16:21, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 05.12.2017 om 13:16 uur

Frisco,

Het verhaal.

U heeft MAGIX Video easy RYVT ( 9 )( nieuw ) gekocht als pakket, na het installeren heeft U online met serienummer geregistreerd en geactiveerd.

Dan heeft U dit geactiveerd

https://www.magix.info/nl/tutorials/sinds-25-10-2017-download-update-129-mb-voor-magix-video-easy-ryvt--1195454/

Dan heeft U geen Computer ID nodigen wordt ook niet door MAGIX gevraagd

Om nog wat meer info te geven kijk naar deze link.

https://www.magix.info/nl/tutorials/red-uw-video-ruv-9-is-ook-een-volledig-montage-pakket--1195062/

Computer ID voor MAGIX wordt alleen opgevraagd als U een MAGIX product , met serienummer installeert en U wil geen gebruik maken van Online, dan wordt na aan klikken van online activeren, de optie aangeboden, of per fax - of per brief de codex aan te vragen.

Als antwoord per Fax of Brief wordt de codex die U nodig heeft om Mpeg2 & Mpeg4 te activeren toegestuurd.

En in deze volgorde wordt Uw computer ID kenbaar gemaakt ( let wel dit is maar voor 1 Pc, want als het programma op de zelfde manier op een andere Pc wordt geïnstalleerd, werkt de toegezonden activatie niet )

en dit wordt per Fax of brief maar U toegezonden

Groeten

Michael

 

friso-vandooren schreef op 05.12.2017 om 17:19 uur

Dank voor uw reactie mi-bo.  Ik begrijp dat het zonde is van mijn tijd om naar een ID nummer te zoeken. Dat heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat ik inmiddels behoorlijk gefrustreerd ben geraakt door het feit dat het programma dat ik gekocht heb.nog steeds totaal niet functioneert. Gisteren heb ik een expert aan huis laten komen die na onderzoek tot de conclusie kwam dat het niet aan mij ligt maar aan Magix. (Ik overweeg de rekening na ontvangst dan ook bij Magix neer te leggen als dat waar blijkt te zijn.)

Ik citeer de expert: 'De driver van de usb-videowandler 2 is niet op de juiste wijze ondertekend.
Hierdoor werkt deze niet in de windows 7 64 bit omgeving. (fout code 52). Graag een
link naar de juiste drivers of oplossing.'

Dit heb ik zo naar Magix Support gestuurd. Men studeert er kennelijk nog op want ik heb nog geen antwoord ontvangen. Daar is het wachten nu op. Ik heb nog even geduld. Als er geen fatsoenlijke oplossing uit komt stuur ik het hele zaakje terug en stap ik over op een ander merk dat mijn video's wel kan redden!

m.vr.groet

 

mi-bo schreef op 05.12.2017 om 22:02 uur

Friso,

Mijn schrijven op Uw oproep is gebaseerd op  MAGIX Video easy RYVT ( 9 ) werkende onder Win 7.

Groeten

Michael

Bol schreef op 05.12.2017 om 23:00 uur

Weet iemand waar ik het "Computer ID" nummer kan vinden of wat daar ook voor door mag gaan.

Frisco,

U vraag gaat over het "Computer ID" en nu blijkt dat de driver van de usb-videowandler 2 niet op de juiste wijze ondertekend te zijn.(fout code 52). Omdat ik geen RUV 9 bezit kan ik u niet verder helpen.

Ik wens u veel succes met het zoek naar de juiste oplossing.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 06.12.2017, 10:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-