Reacties

Bise schreef op 10.01.2021 om 11:31 uur

Beste Kees,

Probeer eens om het programma terug te zetten op standaardwaarden, wellicht dat dit helpt.

m.v.g Cees

Kees-Bakker schreef op 10.01.2021 om 14:21 uur

Beste Bise,

Ik heb dat ook al geprobeerd, zonder resultaat.

Ik overweg zelfs om alles te deinstalleren en dan opnieuw installeren.

Bedankt voor je antwoord, Kees

Bise schreef op 10.01.2021 om 14:27 uur

Beste Kees, als alles op de tijdlijn staat kan je alles selecteren en dan via effecten de handel 180 gr. draaien. Niet geschoten is altijd mis.

Mvh. Cees

Bol schreef op 10.01.2021 om 14:45 uur

@Kees-Bakker

Hallo Kees,

Uw probleem ben ik meerdere keren tegengekomen op het forum. Volgens mij is dit een bug in het programma. Ik heb uw probleem kunnen reproduceren. U zou dit via effecten / rotatie kunnen oplossen zoals Cees al hebt beschreven in zijn antwoord.

Waarschijnlijk wordt dit in een volgende update gerepareerd.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.01.2021, 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Bakker schreef op 10.01.2021 om 15:51 uur

Beste Rob,

Het is heel wisselend dat de clips op de kop staan.

Bedankt voor de aanwijzing om het vinkje bij de harwareversnelling bij weergave weg te halen.

Ik monteer al meer dan 15 jaar met Magix zonder problemen.

Na een update naar Video de luxe premium 2021 allemaal problemen, om moedeloos van te woorden.

Laat ik hopen dat Magix dit snel met een update gaat repareren.

Groetjes, Kees

Bol schreef op 10.01.2021 om 18:15 uur

@Kees-Bakker

Hallo Kees,

Het klopt, dat VDL 2021 vol met foutjes en bugs zitten. Ik heb er al zes daarvan door gemaild aan Magix Support en deze hebben ze allemaal kunnen reproduceren en doorgestuurd naar programmeurs. Ik ben, net als u, benieuwd of dat deze bugs er ook uit zijn gehaald bij een volgende update /patch.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.01.2021, 18:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Bakker schreef op 27.01.2021 om 17:44 uur

Beste Rob,

Ik heb het het probleem ook bij Magix Support aangekaart.

Ze hebben diversen oplossingen aangedragen, o.a. geheel de-installeren en opnieuw downloaden en dan installeren. Niets heeft het probleem van, clips op de kop opgelost.

De laatste oplossing van Magix Support was, controleer of het probleem zich nog steeds voordoet als u de betrokken bestanden naar een ander formaat converteert. Ik heb 25 MTS bestanden geconverteerd naar Mp 4, met Handbrake, wat heel omslachtig is.

De Mp 4 bestanden op de tijdlijn gezet en mijn eerste indruk is dat het probleem, clips op de kop is opgelost. Een nieuw bijkomend probleem is, geen pictogrammen met filmbeeld in de mediapool.

Mij eerste indruk is, dat VDL 2021 niet goed met MTS bestanden kan omgaan. In de vorige versies had ik totaal geen problemen met de MTS bestanden van mijn Canon camera.

Ik heb Magix Support gevraagd wat ze hier aan gaan doen, of moet ik terug naar de vorige versies van VDL 2016 of 2018 waar ik zonder problemen mee heb gewerkt.

Groetjes, Kees

Bol schreef op 27.01.2021 om 18:47 uur

@Kees-Bakker

Hallo Kees,

Ik ben er zeker voor 99% van overtuigd, dat het hier om een programma BUG gaat. Het is toch van de gekke, dat je MTS bestanden eerst moet converteren met Handbrake, om ze dan vervolgens goed op de tijdlijn van VDL 2021 te zetten. Ik ga vanavond dit weer eens aankaarten bij Magix Support Duitsland. Uw probleem heb ik ook kunnen reproduceren mijn MTS bestanden (Sony camera).  

Wat betreft de pictogrammen met filmbeeld, deze zijn na het converteren via handbrake als pictogrammen met filmbeeld zichtbaar in de mediapool. zie afb.

Als u de pictogrammen niet ziet in de Mediapool, dan kan dit wel eens een Windows probleem zijn. Ga naar: Opties / Mapopties / weergave en klik op Standaardinstellingen herstellen.

Groet, Rob

Aanvulling op: 27-01-2021 om 19:18uur

Deze topic heb ik op Engelse forum gevonden: https://www.magix.info/us/forum/rotated-video-problem--1248445/

Laatst gewijzigd door Bol op 27.01.2021, 19:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Bakker schreef op 27.01.2021 om 19:57 uur

Beste Rob,

bedankt voor je bericht. Laten we hopen dat Magix snel met een path of update komt om dit probleem op te lossen.

Opties / Mapopties / weergave en klik op Standaardinstellingen herstellen, is bij mij niet gelukt. zie afb.

Rob, bedankt voor je expertise.

Groetjes. Kees

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 20:09 uur

@Kees-Bakker

Beste Kees.

Ik ben zelf in bezit van een eenvoudige Canon HF10

Op welke manier haalt U de bestanden vanaf Uw Canon camera binnen in MVDL 2021, is dit vanaf een SD kaartje

Er zijn namelijk 3 mogelijkheden,

het kaartje in de cartreader van de Pc

of inlezen via( Pc connect ) mijn computer via USB poort

of via rode knop onder Preview scherm

Misschien zit daar ergens een probleem

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Gaastmeer schreef op 27.01.2021 om 20:36 uur

Goedenavond,

Ik ben nog maar een week in het bezit van vdl 2021 en ik kom van vdl 2013.

Ik ben nu wat aan het rondstruinen, om me in te werken in vdl2021. Ik ben dus absoluut geen kenner en heb nog een aantal vragen. Vanmiddag bij mijn eerste film in vdl 2021 liep ik ook tegen dit probleem aan.

Mijn bestand las ik in via een card-reader en in magix kwam het op de kop op de tijdlijn te staan. Wat ik gedaan heb, is het bestand een naam gegeven om het vervolgens op te slaan in een map. Daarna dit bestand vanuit die map, weer op de tijdlijn gezet en het werkte. Het kwam er gewoon op te staan. Misschien werkt dat bij anderen ook.

Overigens vraag ik me wel bij alle opmerkingen af over vdl 2021 waar ik aan begonnen ben.

Met vr.gr.

Jan

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 20:45 uur

@Gaastmeer

Beste Jan.

Hopend dat het ook bij @Kees-Bakker zal werken dan is dat misschien wel het ei van Columbus.

Ja ,dan Uw reactie betreffende MVDL 2021 daar moeten de programmeurs nog wel iets aan verbeteren, maar dat zal goed komen.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 27.01.2021 om 20:58 uur

@Kees-Bakker, @Gaastmeer,

Hallo Kees, Jan,

Het rotatieprobleem is al meerdere keren op dit forum besproken. Zoals ik al heb aangegeven, ga ik dit nog eens, als moderator, aankaarten bij Magix Support.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

Kees-Bakker schreef op 27.01.2021 om 21:00 uur

Beste Michael,

Ik heb ook een Canon HF G10. Ik haal de bestanden binnen vanaf het SD kaartje met de cardreader. Dit doe ik al jaren zo, zonder problemen.

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 21:08 uur

@Kees-Bakker

Beste Kees.

Dank voor Uw feedback.

Ja,dat was met MVDL 2018.

MVDL 2021 is een ander programma,misschien via de camera een optie.(ik zelf heb nooit beelden gezien die op z'n kop stonden met de Canon)(wel met de mobiele als hij horizontaal gedraaid is)

Maar Jan @Gaastmeer heeft misschien wel de oplossing vooR U op dit moment .

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

PS. Altijd de camera als harde schijf gebruikt, nooit de SD kaartje via cartreader gekopieerd.

Wijziging aangebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 27.01.2021 om 23:19 uur

Beste Rob,

bedankt voor je bericht. Laten we hopen dat Magix snel met een path of update komt om dit probleem op te lossen.

Opties / Mapopties / weergave en klik op Standaardinstellingen herstellen, is bij mij niet gelukt. zie afb.

Rob, bedankt voor je expertise.

roetjes. Kees

@Kees-Bakker

Hallo Kees,

Uw probleem, omtrent de pictogrammen met filmbeelden heb ik nu ook kunnen reproduceren. De bestanden, die u converteert met Handbrake als M4V, krijgen bij mij ook geen pictogrammen met filmbeelden. Waarschijnlijk worden deze door Windows niet ondersteund. zie afb.

Als u uw MTS bestanden converteert naar MP4 bestanden, dan hebt u wel pictogrammen met filmbeelden. zie afb.

U kunt deze standaard op MP4 zetten. zie afb.

Wat betreft het rotatieprobleem, daar kom ik later nog op terug. Na wat experimenteren ben ik er achter gekomen, dat het de ene keer wel gaat goed gaat en de ander keer niet. Dit hebt niets te maken met hoe de MTS bestanden naar de PC worden gekopieerd.

Tot later...Rob

PC -1-

PC -2-