chromakey na update 2021 werkt niet meer

oudejans schreef op 30.12.2020 om 17:40 uur

Ik werk in verschillende projecten met chromakey (voor green screen opgenomen beelden) . Na de update naar Videodeluxe 2021 wordt de felgroene achtergrond niet meer transparant, maar een beetje vaalgroen. De verandering van drempelwaarde of overgangsgedeelte heeft geen effect. Iemand een idee hoe dat komt? Bedankt

Reacties

Bol schreef op 30.12.2020 om 18:19 uur

@oudejans

Hallo Oudejans,

....Na de update naar Videodeluxe 2021 wordt de felgroene achtergrond niet meer transparant, maar een beetje vaalgroen....

Het klopt, dat de Chromakey Groen niet goed werkt, maar dit was al in VDL 2019 / 2020 een bug en is bekend bij Magix Duitsland. Wanneer dit gerepareerd met een patch, kan ik u niet zeggen. Maar er is een alternatief. zie filmpje.

Prettige jaarwisseling en een gezond 2021

Succes, Rob

Keep It Safe

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

oudejans schreef op 30.12.2020 om 19:07 uur

Beste Rob, Dank voor dit razendsnelle en inderdaad simpel toe te passen antwoord. Het werkt ! Dank daarvoor, dat scheelt een hoop gedoe. Ik wens je ook een fijne jaarwisseling en ons allen een veel beter 2021! hartelijke groet

Bol schreef op 30.12.2020 om 19:26 uur

@oudejans

Hallo Oudejans,

Bedankt 👍 voor uw terugkoppeling. Fijn om te lezen, dat u weer verder kan met het maken van uw project met deze alternatieve oplossing.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2020, 19:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-