Reacties

j.g.gerbranda schreef op 10.10.2022 om 16:25 uur

Vrijdag langdurig met Microsoft dit probleem besproken en zij hebben de laptop onderste boven en binnenste buiten gekeerd maar kunnen niets vinden.

Daarom vandaag langdurig met de helpdesk van Itunes gesproken en daar is naar voren gekomen dat het komt door een incompatibiliteits kwestie tussen Itunes en de externe DVD speler. Waarschijnlijk maakt Magix van dezelfde routine gebruik. Via windows mediaspeler gaat alles goed en speelt hij de muziek gewoon af op mijn beide systemen maar via Itunes of Magix speelt hij niets af maar schiet door de nummers heen.

Bij Itunes staat nu een verzoek uit om dit uit te zoeken. Het lijkt op een probleem uit 2007 dat kennelijk opnieuw de kop opsteekt.

Gelet op het feit dat veel PC's of laptops tegenwoordig zonder interne speler worden geleverd kan dit probleem dus groter worden voor MAGIX gebruikers.

Van het verdere verloop hou ik een ieder op de hoogte.

Tot zover dank aan iedereen voor het meedenken.

 

Joost

Bol schreef op 10.10.2022 om 19:54 uur

@j.g.gerbranda

Hallo Joost,

Persoonlijk, vind ik het heel onwaarschijnlijk, dat uw probleem komt door een incompatibiliteitskwestie tussen iTunes en uw externe DVD speler, die dezelfde routine zou gebruiken als Magix. Maar goed ik heb sinds 2016 iTunes al van mijn Windows PC in de ban gedaan, omdat ik ooit ergens gelezen hebt, dat deze niet meer door Microsoft wordt ondersteund en dat de iTunessoftware kwetsbaar is geworden voor misbruik. Of dit ook zo is, laat ik hier helemaal in het midden. Mijn motto is / was: een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik ben zeker net als u benieuwd met welke oplossing iTunes komt.

Nog even dit. Volgens het onderstaand artikel uit het Algemeen Dagblad van 6 juni 2019 staat dat iTunes gaat verdwijnen.

Na achttien jaar komt iTunes aan z’n einde. Het programma was al langer een doorn in het oog voor veel gebruikers, die zeiden dat het programma onhandig en plomp was geworden. Daarom besliste Apple om de logge app op te splitsen. Binnenkort kan je voor alle media terecht in Apple Music, Apple Podcasts en Apple TV. En ja, daar zal je ook jouw persoonlijke mediabibliotheek terugvinden.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 02.11.2022 om 13:05 uur

Vandaag opnieuw met Microsoft aan de telefoon gehangen. Deze heeft Windows 11 opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft. Ik laat het hierbij.