Bugs in MVD 2022 ??

JM-deBoer schreef op 01.09.2021 om 16:39 uur

Na de upgrade van MVD 2021 naar MVD 2022 liep ik al werkende tegen diverse vreemde zaken aan.
Ben benieuwd of er meer gebruikers zijn met dezelfde ervaringen.

Was in mijn "oude versie" 2021 bezig met een project. Toen ik hier in versie 2022 verder aan wilde werken bleken een aantal bewerkingen niet correct te werken.
Wanneer ik in 2021 een blok tekst kopieerde en daarna met een dubbelklik op de tekst in de monitor wilde bewerken ging dat goed. In 2022 werd er spontaan een nieuwe tekst titel ingevoegd.
Bij het bewerken van de fotoduur liep ook niet alles zoals vanouds.
Wanneer ik meerdere foto's in het project selecteerde en de fotoduur wijzigde en aangaf dat alleen de selectie moest worden gewijzigd, ging dit prima. In versie 2022 werd spontaan alles in het gehele project gewijzigd ondanks dat ik aangaf dat alleen de selectie moest worden gewijzigd.

Heb als proef een nieuw test project aangemaakt met tekst blokken en foto's. Het wijzigen van tekst op de "oude manier" ging wel weer correct maar het wijzigen van de fotoduur blijft in mijn beleving een ramp.

Mijn conclusie is dat de nieuwe versie lang niet foutenvrij is.

 

Groet Joop de Boer

Reacties

mi-bo schreef op 01.09.2021 om 17:55 uur

@JM-deBoer

Beste Joop.

Daar er te veel vragen zijn om om in één keer te beantwoorden, wil ik een begin maken met de eerste vraag,

"Was in mijn "oude versie" 2021 bezig met een project. Toen ik hier in versie 2022 verder aan wilde werken bleken een aantal bewerkingen niet correct te werken."

Heeft U het project wel opgeslagen voor dat U de update heeft gedaan.

Hoe heeft U het project opgeslagen .

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JM-deBoer schreef op 01.09.2021 om 19:09 uur

Hallo Michael

Had het project in versie 2021 al opgeslagen als MVP bestand (20Mb)
Bij het upgraden naar versie 2022 wordt het programma overigens afgesloten.

Groet Joop

Bol schreef op 01.09.2021 om 19:25 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

.....Wanneer ik in 2021 een blok tekst kopieerde en daarna met een dubbelklik op de tekst in de monitor wilde bewerken ging dat goed. In 2022 werd er spontaan een nieuwe tekst titel ingevoegd......

Dit kan ik niet reproduceren

.....Wanneer ik meerdere foto's in het project selecteerde en de fotoduur wijzigde en aangaf dat alleen de selectie moest worden gewijzigd, ging dit prima. In versie 2022 werd spontaan alles in het gehele project gewijzigd ondanks dat ik aangaf dat alleen de selectie moest worden gewijzigd......

Ook dit kan ik niet reproduceren.

Zie filmpje.

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JM-deBoer schreef op 01.09.2021 om 19:30 uur

Hallo Rob

Dank voor je vlotte reactie.
Vreemd maar ik ga er binnenkort opnieuw eens mee aan de slag en zelf wat uitproberen.
👍

Groet Joop

mi-bo schreef op 01.09.2021 om 19:32 uur

@JM-deBoer

Beste Joop.

Dank voor Uw Feedback.

Dit is heel vreemd,want voordat ik U een antwoord had gegeven, een mvp bestand wat in MVDL 2021 is gemaakt,gewoon weer op de tijdlijn gezet,en kan er alles mee doen.

Ook een avi bestand via scenedetectie alle start en stop weer op de tijdlijn gezet ook geen probleem .

Kan het geen grafische probleem zijn, is de kaart wel up to date.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JM-deBoer schreef op 01.09.2021 om 19:38 uur

Deze beeldscherm adapters aan boord

Intel HD Graphics 530
NVIDIA Quadro M2000M

Alle twee met up to date drivers

JM-deBoer schreef op 01.09.2021 om 20:07 uur

Hallo Rob

Ben na enig experimenteren met de fotoduur weer iets wijzer geworden. Wanneer ik bijvoorbeeld twee foto's van een serie van vijf selecteer, daarna aangeef dat ik de fotoduur wil wijzigen, komt een schermpje waarin ik de duur aan kan geven. Hierin zit ook een aanvink vakje waarbij staat dat je alleen de selectie wilt wijzigen. Lijkt me logisch om dat aan te vinken. Maar dan worden alle vijf foto's gewijzigd. Wanneer ik dat niet aanvink komt er daarna een ander schermpje waarin aangegeven kan worden dat alleen de selectie moet worden gewijzigd. Dat gaat wel goed. Vreemd

Groet Joop

 

mi-bo schreef op 01.09.2021 om 20:39 uur

@JM-deBoer

Beste Joop.

"

Deze beeldscherm adapters aan boord

Intel HD Graphics 530
NVIDIA Quadro M2000M

Alle twee met up to date drivers"

Wat is dan Uw werkgeheugen,daar op de site 4 Gb wordt gemeld,is dat zo is het erg weinig om met MVDL 2022 te werken.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.09.2021 om 21:21 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Allereerst wil ik deze opmerking maken. Als het in VDL 2021 wel goed werkte, zal het zeker niet aan uw PC /Laptop configuratie liggen. Zojuist een gelijke test gedaan in VDL 2016 en ik heb de gelijke handelingen moeten doen, zoals ik in het filmpje laat zien. Maar ik ga straks nog een test doen in VDL 2021 op een van mijn andere PC.

Wat betreft het geheugen, dat heeft hier niets mee te maken. Het kan wel zijn, dat het monteren in VDL 2022 happert en niet soepel verloopt, omdat het te veel moet swappen.

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

diverse keren gewijzigd i.v.m. taalcorrecties

 

Laatst gewijzigd door Bol op 01.09.2021, 22:24, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.09.2021 om 22:41 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

De volgende opmerking liet mij niet los: "Wat is dan Uw werkgeheugen,daar op de site 4 Gb wordt gemeld,is dat zo is het erg weinig om met MVDL 2022 te werken." Ik heb het vermoeden, dat er in uw PC / Laptop meer dan 4GB werkgeheugen zit. De 4GB geheugen slaat volgens mij op het geheugen van uw videokaart NVIDIA Quadro M2000M.

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.09.2021 om 22:47 uur

@JM-deBoer

Beste Joop.

Zeker benieuwd of U meer werk geheugen heeft,gezien het mooie MAGIX programma MVDL 2022 niet lekker werkt.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

JM-deBoer schreef op 01.09.2021 om 22:49 uur

Mijn laptop heeft een werkgeheugen van 8 Gb

mi-bo schreef op 01.09.2021 om 22:52 uur

@JM-deBoer

Beste Joop.

Dank voor Uw Feedback.

Dat is ook niet erg veel.

En wat voor schijf heeft U in laptop zitten,isdit nog een toeren schijf 5400/7200 of een ssd schijf.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.09.2021 om 23:09 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Zullen wij ons maar meer concentreren op uw problemen, voordat wij uw PC de schuld gaan geven.

Dit zijn de minimale en aanbevolen systeemeisen.

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 01.09.2021, 23:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.09.2021 om 23:43 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Zoals belooft, hier het filmpje, dat ik gemaakt hebt met VDL 2021 en op mijn tragere PC uit 2016.

Groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Meer dan 6x geprobeerd om een filmpje te uploaden

Laatst gewijzigd door Bol op 02.09.2021, 00:39, in totaal 8 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.09.2021 om 23:47 uur

Zeer interessant filmpje,als het zou werken

Bol schreef op 01.09.2021 om 23:48 uur

@JM-deBoer

Hallo Joop,

Op dit moment kan ik het filmpje niet uploaden. Ik probeer het later nog een keertje, ik denk dat er problemen zijn met de servers van Magix.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.09.2021, 00:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-