Breedbeeld

Brenner schreef op 29.11.2008 om 18:23 uur

Videodeluxe 15 plus. Video-opnames zijn gemaakt in AVCHD. De montage is gemaakt met breedbeeldinstelling. Achtergondmuziek, tekst en overgangen zijn toegevoegd. De DVD is gebrand op breedbeeldinstelling. Op de PC ziet het er prima uit. Bij het afspelen op een "oude 4:3 TV" (nog geen HD breedbeeld gekocht) wordt rechts en links een deel van de film afgesneden i.p.v. dat er boven en onder een zwarte balk verschijnt.
Omdat bij Videodeluxe de lopende tekst ook boven en onder breedbeeld doorliep. Heb ik bij een 2e versie de teksten verwijderd. Ook dan wordt niet het breedbeeld weergegeven, maar valt links en rechts buiten beeld.
Welke instelling is dan nog fout? 

Reacties

magixagent schreef op 30.11.2008 om 13:22 uur
Dit zal vermoedelijk komen met welke video camera  u werkt. de een geeft balken aan de l\r zijde de ander boven\beneden zijde bij omzetting naar 4:3( analoog).
succes
Bart74 schreef op 12.01.2009 om 23:45 uur
Hoi Brenner,

Ik heb dezelfde camera, maar dit probleem (nog) niet. Ik heb het vermoeden dat je ergens (per ongeluk) in je project de beeldverhouding naar 4:3 hebt omgesteld.

Probeer, voordat je de DVD gaat branden, een MPEG-2 bestand te maken en die op je PC te bekijken.

Daarnaast kun je ook heel wat in de MPEG-2 codec wijzigen. Misschien kun je de instellingen van de codec naar Default omzetten.

Succes.

Bart
Bart74 schreef op 16.01.2009 om 20:45 uur
Hoi Brenner,
Je hebt er behoorlijk wat werk inzitten! Het is van zo'n afstand natuurlijk moeilijk af te schatten wat er fout kan gaan.

Mogelijk kan het ook aan de MPEG-2 codec liggen, dat daar iets fout is geïnstalleerd/ingesteld?
Probeer eens je film vanuit VDL naar een avi/MPEG4 formaat te exporteren en daarbij (op de PC) naar de beeld-verhoudingen te kijken. Als die wel goed is, lijkt het me dat er iets in de MPEG2 codec aan de hand is.

Ikzelf heb de Premium versie en weet niet of de MPEG-4 codec wordt meegeleverd in de Plus versie. Mocht dat niet zo zijn, moet je even contact met me opnemen.

Succes!
Bart