brandprobleem. kan geen brander vinden alleen maar de image recoeder.

joma4950 schreef op 30.12.2020 om 10:40 uur

Al vele malen aangegeven dat het allen een image word weergegeven en geen brander on een dvd te maken. Oplossing van jullie kant is een image te maken en dan met b.v. Nero te gaan branden. Zit er geen brand prgr in Magix dan ? Zou ik een nieuwe Magix gaan kopen hou ik dan waarschijnlijk het zelfde probleem. Dus urgraden naar nieuwere versie zou dus ook niet werken. Zou U mij daar uitleg over kunnen geven.

Reacties

Bol schreef op 30.12.2020 om 10:46 uur

@joma4950

Hallo Joma,

Als u een DVD / BluRay brander hebt download en installeer dan eens deze laatste brandroutine. zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-dvdmaker-dll-heeft-een-versieconflict-vastgesteld--479/

Succes, Rob

Aanvulling: 30-12-2020 om 10:53uur

Ik zie, dat ik u het bovenstaande advies al eerder heb geven zie: https://www.magix.info/nl/forum/opnieuw-installeren-van-magix-video-de-luxe-2016--1259991/

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2020, 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 30.12.2020 om 10:56 uur

@joma4950

Beste Joma,

Ja er is wel eens geschreven maak een Image, dan kan later met alle thema's een dvd worden gebrand

ga naar

maar

en dan

en dan U activeer de brander, een cd,dvd,dual-layer er in en branden, voor blu-ray te branden heeft U een Blu-ray brander nodig.

Rustige Jaarwisseling en een gezond 2021, blijf gezond voor U en Uw dierbare, met veel film en montage plezier

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 30.12.2020 om 11:03 uur

@joma4950

Hallo Joma,

In eerder antwoord gaf u aan dat u een foutmelding kreeg magix speed burn fout 1603. Als dat nog steeds zo is, zie deze link https://www.magix.info/nl/support/artikel/oplossing-van-de-fouten-59-16xx-en-account-already-existing--537/

Als u het INI bestand hebt verwijderd, wordt deze automatisch weer aangemaakt. Let op!! Alle programma-instellingen incl. uw persoonlijke instellingen worden gereset.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2020, 11:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

joma4950 schreef op 30.12.2020 om 17:22 uur

Het programma bij het willen branden geeft alleen een image recorder weer verder niets dus kan ik ook niet kiezen of selecteren. Dus geen keuze zoals het plaatje boven laat zien.

mi-bo schreef op 30.12.2020 om 18:33 uur

@joma4950

Beste Joma.

Dit is heel erg vreemd.

Heeft U wel een dvd driver in de Pc/laptop,

Sc6

M.vr.gr

Michael

joma4950 schreef op 30.12.2020 om 19:14 uur

Wat dacht je zelf. Heb met Nero wel al dvd's gebrand. Dat is het probleem niet. Magix ziet het gewoon niet.. Ok Magix kan mij hierop geen oplossing geven. Allen de melding van hun om dan maar een image te maken en die met Nero op een DVD te branden. Ik dacht dat Magix zoiets zelf aan boord had maar waarschijnlijk niet. Stel ik koop in de winkel een Magix product die geeft ook hetzelfde probleem. Had kan toch niet W10 liggen. De PC is ongeveer een jaar oud. Heel apart. Kan desnoods naar de winkel gaan waar ik PC gekocht heb en vragen of W10 er opnieuw opgezet kan worden.

joma4950 schreef op 30.12.2020 om 19:16 uur

Ik heb een keer Magix speed burn verwijderd maar er later weer opgezet. Misschien dat daar het probnleem zit.

mi-bo schreef op 30.12.2020 om 19:28 uur

@joma4950

Beste Joma.

Dit zou beste wel eens de oplossing kunnen zijn.

U heeft een dvd van MAGIX vdl 2016.

Doe deze eens in de speler dan optie herstellen,en anders onder addon is het ook te vinden als extra op de dvd.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 30.12.2020 om 20:44 uur

@joma4950

Hallo Joma,

U hebt over steeds maar over NERO. NERO kan wel eens uw probleem zijn. Ik kan mij nog herinneren, dat NERO en MAGIX in het verleden niet goed konden samenwerken. Ik heb NERO 12 al jaren geleden verwijderd van mijn PC omdat ik ook problemen kreeg, dat veroorzaakt werd door NERO. Maar voor mij nooit geen NERO meer.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

joma4950 schreef op 30.12.2020 om 21:21 uur

Ik heb er ook Expres Burn Disc op staan NCH Suite. Wat raad je mij aan?

joma4950 schreef op 30.12.2020 om 21:23 uur

Sorry NCH is wat anders.

joma4950 schreef op 30.12.2020 om 21:24 uur

In W10 zit toch ook een brandprgr. ?

Bol schreef op 30.12.2020 om 23:34 uur

@joma4950

Hallo Joma,

U hebt gelijk, er zit ook een brandprogramma in W10 waar u bestanden op / naar een DVD kan branden. Voor zover ik weet kan je wel het ISO bestand zelf als bestand branden, maar niet als een gebruiksklare DVD.

Zelf brand ik mijn ISO bestanden al jaren met een heel eenvoudig programmaatje n.l. AnyBurn (freeware). Te downloaden vanaf: http://www.anyburn.com/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2020, 23:38, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

joma4950 schreef op 31.12.2020 om 10:50 uur

Ik heb anyburn geïnstalleerd en zal hier nu proberen verder mee te werken. Bedankt voor de tip. Voorspoedig nieuwjaar gewenst.

Bol schreef op 31.12.2020 om 11:16 uur

@joma4950

Hallo Joma,

Ik blijf het toch wel erg vreemd vinden, dat u alleen maar bij: 1. brander voor image recorder kan kiezen. Maar goed, zelf brand ik nooit mijn projecten rechtstreeks op / naar een DVD. Ik maak altijd eerst een ISO bestand. Hiermee voorkom ik verspilling van DVD's

Prettige jaarwisseling en een gezond 2021

Groet, Rob

Keep It Safe

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2020, 11:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.12.2020 om 12:29 uur

@joma4950

Beste Joma.

Nu U weet dat er een conflict is tussen NERO en MAGIX.

En U toch altijd al een Image files heeft gemaakt.

Is het probleem toch opgelost .

Sc6

M.vr.gr

Michael

joma4950 schreef op 31.12.2020 om 13:41 uur

Nou, in het verleden brandde ik de dvd vanuit magix en dat ging altijd goed. Maar nadat ik via configuratie bij een prgr. verwijderen Magix en speed run had verwijderd om alles er weer op te zeten ging het volgens mij mis. Ook na veel heen en weer met Magix heb een link gekregen met een nieuw P3 sleutel om opnieuw te installeren blijft het zelfde probleem bestaan. Heb nu wel de nieuwere versie van Magix. Netjes van hun kant maar wat het branden betreft is er niets veranderd. Ik heb het idee dat het bij W10 zit. Zal aankomend jaar eens naar de leverancier gaan waar ik de PC gekocht heb. Misschien een foutje in W10. Mocht er een oplossing komen dan laat ik het weten.

joma4950 schreef op 31.12.2020 om 13:42 uur

Op de oude PC werkt het wel goed. Maar ja ...........

Bise schreef op 31.12.2020 om 13:56 uur

Zou best kunnen foutje W10. Je denk dat je alles goed verwijderd hebt, maar als je dan in het register kijkt hoeveel "rommel" er nog zit wat misschien nog problemen kan veroorzaken. Maar toch veel montage plezier gewenst en een prettige jaarwisseling.

Cees

Bol schreef op 31.12.2020 om 15:34 uur

@joma4950

Hallo Joma,

Het is mij nog niet echt duidelijk geworden, of NERO bij u ook daadwerkelijk het probleem is. Hebt u op uw oude PC ook Nero staan? Als dat zo is, dan kunnen we NERO wel vergeten.

Als NERO daar niet opstaat, dan is mijn advies verwijder alles wat betreft NERO van uw PC. Doe dit dan met https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/windows-fix-problems-that-block-programs-being-installed-or-removed en dan met CCleaner (freeware) uw PC op schonen. https://www.ccleaner.com/ccleaner#

Nog even dit. Als u VDL 2016 opnieuw op een schone W10 installatie installeert, dan is de kans de groot, dat er nog meer functie uitvallen / het niet meer doen. Zoals bv dat MTS bestanden niet meer worden weergegeven of u moet ze dan converteren naar MP4 bestanden. Maar goed, de keuze is aan u.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2020, 15:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

joma4950 schreef op 28.01.2021 om 12:02 uur

Zo als belooft kom ik nog even terug op mijn probleem. Geloof het of niet maar alles werkt weer zoals het moet. Het probleem is door mijn zoon opgelost door W 10 opnieuw te herinstalleren. Ik heb nu al mijn DVD 's naar MP4 en Mpeg geconverteerd op een externe schijf. Via een usb op de TV aangesloten en dat werkt tot nu perfect. Volgens deskundigen zat het probleem in de software van Magix , maar nee dus. Ondang alles bedankt voor een ieder die mij een tip aan de hand heeft gedaan. IIk ga dus geen DVD's meer branden maar maak er een MP4 of een Mpeg video van. Nogmaals bedankt voor ieders inbreng.

mi-bo schreef op 28.01.2021 om 12:07 uur

@joma4950

Beste Joma,

Een goed bericht, dat Uw zoon het probleem voor U heeft opgelost, en dat het geen MAGIX probleem was.

Dank voor de oplossing voor U op het Forum te zetten.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 28.01.2021 om 14:42 uur

@joma4950

Hallo Joma,

Het doet mij zeker deugd om te vernemen, nadat uw zoon d.m.v. schone W10 installatie uw probleem hebt opgelost. Echter, ik blijf het maar zeer vreemd vinden, dat u met het brandprogramma van Magix Video Deluxe geen DVD's of Blu-Ray's schijven meer kan en durf te branden. Zelf brand ik al meer dan 10 jaar DVD's en Blu-Ray's.

Ik heb uw antwoord, dat u schreef op 31.12.2020 om 13:41 uur nog eens goed doorgelezen en kwam dit tegen: " Nou, in het verleden brandde ik de dvd vanuit Magix en dat ging altijd goed. Maar nadat ik via configuratie bij een progr. verwijderen Magix en speed run had verwijderd om alles er weer op te zeten ging het volgens mij mis." 

U heeft toen het brandroutineprogramma van Magix verwijderd. U had de brandroutine van Magix opnieuw moet installeren met een van deze programmaatje. zie https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-dvdmaker-dll-heeft-een-versieconflict-vastgesteld--479/

Maar goed, dit allemaal achteraf gepraat.

Succes met het samenstellen van uw (film)projecten

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-