branden van ISO bestand

EM-Rijsdijk schreef op 03.01.2022 om 15:05 uur

Hallo iedereen, kan iemand mij vertellen hoe ik van mijn project een ISO bestand maak. Als ik nu aangeef dat ik een BlueRay image schijf wil krijg ik losse mappen met naam AACS BDMV en CERTIFICATE en geen ISO bestand.

 

Ik werk met versie 21.0.1.111

hieronder mijn export gegevens

MPEG-4-Export (Blu-ray)
Video: H.264; 1920x1080i; 25 frames/s; VBR 23000 kbit/s; HW GPU encoding
Audio: AC-3; Stereo; 48000 Hz; 384 kbit/s

Reacties

mi-bo schreef op 03.01.2022 om 15:19 uur

@EM-Rijsdijk

Beste Etienne.

Als U een project op de tijdlijn heeft staan, en naar branden ga, klik dan de brander open en is de optie image files maken, dit wordt dan in een door U gekozen map gezet.

Daarna als er genoeg mappen zijn gemaakt , dan gaat U pas naar Blu-ray om te branden op een Blu-ray schijfje

Sc6.

Blijf gezond en een Covid-19 (omikron enflurona)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 03.01.2022 om 15:24 uur

@EM-Rijsdijk

Hallo Etienne,

Lees i.p.v. DVD dan Blu-Ray

Zie deze link: https://www.magix.info/nl/forum/branden-op-dvd-is-niet-idem-als-montage-film--1285615/#ca1718070

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

EM-Rijsdijk schreef op 03.01.2022 om 15:40 uur

Hallo Michael en Rob, dank voor jullie snelle reactie. Het is niet mijn bedoeling om een daadwerkelijk schijfje te hebben maar wil alleen een iso bestand zodat ik deze kan afspelen met mijn mediaplayer. Nu dacht ik te weten dat met branden van image recorder er direct een ISO bestand zou komen en geen losse mappen

 

Op dit moment ben ik het project nog een keer aan het renderen met iets andere instellingen. weet niet of dit helpt maar kan daarom even geen screenshot delen van de instellingen.

Is het wel zo dat vdl een iso bestand maakt of zijn het altijd losse mappen (die dan later tot iso gemaakt kunnen worden met andere software) ???

 

Bol schreef op 03.01.2022 om 15:51 uur

@EM-Rijsdijk

Hallo Etienne,

Als u bij 1. Brander op image recorder zet, dan wordt er een ISO bestand aangemaakt. Deze kunt u dan via bv. VLC afpelen.

U kunt zo via het Magix Brandprogramma een ISO bestand maken

  • zet bij 1. de brander op Image recorder
  • klik op branden
  • kies een map waar u het ISO bestand wilt opslaan
  • Geef het ISO bestand een naam

Succes, Rob

Aangepast i.v.m. correctie foutieve naam.

Laatst gewijzigd door Bol op 03.01.2022, 17:34, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.01.2022 om 16:23 uur

@EM-Rijsdijk

Hallo Etienne,

...Is het wel zo dat vdl een iso bestand maakt of zijn het altijd losse mappen (die dan later tot iso gemaakt kunnen worden met andere software) ???...

Het klopt, dat er altijd eerst losse bestanden aangemaakt worden in de Disc Image map en daarna wordt het ISO bestand aangemaakt.

Groet  Rob

Diverse keren aangepast i.v.m. correcties, aanvullingen en foutieve naam gecorrigeerd.

Laatst gewijzigd door Bol op 03.01.2022, 17:35, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

EM-Rijsdijk schreef op 03.01.2022 om 16:32 uur

Hoi Rob, Ik doe wat jij schrijft en bij mij werkt het niet

 

 

 

zoals je kunt zien kies ik voor image recorder en toch krijg ik de mappen en geen iso bestand.

EM-Rijsdijk schreef op 03.01.2022 om 16:35 uur

Hoi Rob, lees net je laatste reactie. Wordt deze iso dan wel gemaakt met VDL ? want bij mij krijg ik alleen de mappen zoals je kunt zien

gr Etienne

EM-Rijsdijk schreef op 03.01.2022 om 16:37 uur

oohhhhhh stom volgens mij weet ik het al. Ik gebruik telkens de knop in directory encoderen en niet het schijfje wat er naast staat. Had dit niet als knop opgemerkt.

mi-bo schreef op 03.01.2022 om 16:59 uur

@EM-Rijsdijk

Beste Etienne.

Een positief bericht, dat U het heeft gevonden.

Succes met het maken van Iso files.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m met woord verbeteren

 

 

Bol schreef op 03.01.2022 om 17:55 uur

@EM-Rijsdijk

Hallo Etienne,

Het klopt, als u klikt op In directory encoderen, dat u het gemaakte project in een eigen aangemaakte map encodeer zonder dat er een ISO bestand wordt aangemaakt. Maar als u op diskschijf klikt dan wordt er na het encoderen een ISO bestand aangemaakt, die u dan kan afspelen in een programma of op een apparatuur, die ISO bestanden ondersteunen. Persoonlijk had ik misschien wat duidelijker moeten / kunnen zijn met het aangeven van de diskschijf in de afbeelding. Maar voor mij is dit een automatisme geworden, ik brand al jaren als ISO bestanden. Op deze manier van branden, voorkom je ook verspilling van Dvd's of Bu-Ray's

Maar in ieder geval bedankt👍 voor uw terugkoppeling en wens u succes met het maken van ISO-bestanden.

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren aangepast i.v.m. correcties en een verbeterde afbeelding.

Laatst gewijzigd door Bol op 03.01.2022, 18:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-