blokkerig beeld na exporteren

amy-b schreef op 19.09.2021 om 09:22 uur

Ik gebruik al jaren video de luxe 2015 premium.

Ik heb een film geexporteerd Resolutie 1920-1080, frame rates 25. MPG bestand

Heb ik zo vaak gedaan op deze computer , maar nu krijg ik na een half uur goede kwaliteit film opeens blokkerig beeld.

Film op nieuw gemaakt, wederom hetzelfde. Wat is er mis gegaan?

Er zitten geen fouten op de camera, ook niet als ik op het kaartje kijk. Ook niet in het magix programma. Alleen na exporteren.

Heb al gebrobeerd om eerst te exporteren als magixvideo (mxv) dan weer MPG

Wederom het zelfde probleem.

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

 

Reacties

mi-bo schreef op 19.09.2021 om 09:52 uur

@amy-b

Beste Amy

U had 2 jaar geleden het zelfde probleem

https://www.magix.info/nl/forum/fout-beeld-na-exporteren--1230561/

Na gegeven antwoord was Uw probleem opgelost.

Heeft U dit nu ook weer uitgeprobeerd.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

amy-b schreef op 19.09.2021 om 09:54 uur

Dat klopt inderdaad. Heb deze oplossing gedaan. Deze keer is het probleem niet opgelost.

mi-bo schreef op 19.09.2021 om 11:05 uur

@amy-b

Beste Amy.

Misschien een vreemde suggestie,

Project staat klaar op de tijdlijn,dan via bestand,exporteren als mp4,ipv exporten als mxv,kijk eens wat dan het resultaat is,kan dan direct bv op externe bron worden geëxporteerd.

Wij zien wel een reactie van U op hrt Forum

Sc6

M.vr.gr

Michael

amy-b schreef op 19.09.2021 om 13:03 uur

En na exporteren als mp4 zo laten? Of dan mp4 weer exporteren naar mpg

mi-bo schreef op 19.09.2021 om 13:27 uur

@amy-b

Beste Amy.

Dank voor Uw Feedback.

Ja,zo laten en niet teruggaan naar mpeg2, mp4 is het eindresultaat wat U heeft geëxporteerd naar bv.usb schijf.want U schrijft toch over 1920:1080 dat is in principe mp4

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

amy-b schreef op 19.09.2021 om 13:29 uur

ik ga het proberen

Bol schreef op 19.09.2021 om 14:31 uur

@amy-b

Hallo Amy,

Met enige interesse heb ik deze en uw eerdere topic gevolgd. U hebt niet opgegeven wat de beeldresolutie en het bestandsformaat is van de door u gebruikte filmmateriaal. Het kan zijn dat de bitrate (gegevenssnelheid) te laag is. Bij een te lage bitrate kunnen er inderdaad blokkerige beelden ontstaan c.q. optreden. Dat zou tevens een verklaring kunnen zijn dat het bij u de ene keer wel goed gaat en de ander keer niet. Ik kan u pas een goed onderbouwd antwoord geven, als ik deze benodigde gegevens van u hebt gekregen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amy-b schreef op 19.09.2021 om 14:58 uur

Hallo Rob, bedankt voor het mee denken. Ik heb een screenshot gemaakt

Bol schreef op 19.09.2021 om 16:02 uur

@amy-b

Hallo Amy,

De Bitrate, die ik waarneem op uw screenshot zou meer dan voldoende moeten zijn. Maar als ik het goed zie, is dit een screenshot van uw geëxporteerde samengestelde filmproject als. Ik vermoed als een MP4 bestand. Ik zou graag ook willen zien / weten wat deze gegevens zijn van door u gebruikte bronmateriaal is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amy-b schreef op 19.09.2021 om 18:37 uur

oke dat zijn deze gegevens

amy-b schreef op 20.09.2021 om 15:26 uur

exporteren als mp4 is gelukt. De blokjes zijn verdwenen. Wat is de reden van het blokkerige beeld wanneer ik de film naar mpeg2 exporteer denk je?

mi-bo schreef op 20.09.2021 om 16:54 uur

@amy-b

Beste Amy,

Dit is een positief bericht dat het exporteren naar Mp4 is gelukt.

Mp4 is zoals U zelf heeft aangegeven 1920: 1080

Als U terug gaat naar mpeg 2 dat is 720:576 dan gaat U achteruit ipv vooruit,

Dit zou het probleem kunnen zijn.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael