bij compositiet video invoer schokkerige beelden bij opname vhs

adegrauwe schreef op 26.01.2021 om 18:27 uur

heb andere videorecorder moeten in dienst stellen.Bij import viedeomateriaal via composiet zeer schokkerige beelden Interlacing op de drie posities getest blijft in play ook schokken.Videobeelden op tvmonitor is perfect via PROx schokken

Wat kan ik instellen Kan iemand me hiermee helpen Dank bijvoorbaat

Reacties

mi-bo schreef op 26.01.2021 om 18:54 uur

@adegrauwe

Beste A.de Grauwe.

Wat is het eind resultaat als U(een klein stukje )er een image files van heeft gemaakt of op een externe harde schijf heeft gezet.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

adegrauwe schreef op 26.01.2021 om 20:40 uur

Dank u wel voor je respons, maar op de harde schijf gezet blijft het intermitterend schokkend beeld zowel in preview box rechts als tijdens weergave

De versie op de pc is gebleven zoals voorheen , geen updates alleen de vcr werd verwisseld -

mi-bo schreef op 26.01.2021 om 20:54 uur

@adegrauwe

Beste A.de Grauwe.

Dank voor Uw feedback

Tussen analoge videorecorder en de Pc wat voor verbinding heeft U.(is dit een usb-omzetter van MAGIX of een ander bedrijf)

Mijn vraag was als U het heeft gedigitaliseerd, en het staat in MAGIX videó Pro X op Uw Pc,en het dan exporteer(mpeg2) als image files of op een externe schijf wat is dan het resultaat.

Jammer hier geen antwoord op gekregen.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

adegrauwe schreef op 27.01.2021 om 00:08 uur

inderdaad een usb-omzetter van Magix (Roodwitbehuizing) Magix pro x staat op HomePC en op harde schijf D op deze zelfde PC opgeslagen

adegrauwe schreef op 27.01.2021 om 00:26 uur

adegrauwe schreef op 27.01.2021 om 00:26 uur

Dank bij voorbaat

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 08:15 uur

@adegrauwe

Beste A.de.Grauwe.

Dank voor Uw Feedback.

U heeft een TV opname van Freek de Jonge die op een videoband staat, nu is het mogelijk dat dit met een code is uitgezonden, gezien de storingen?????

Maar nu Uw verhaal, plus een reactie

Het probleem kan mogelijk de USB omzetter zijn  Deze is niet geschikt voor Windows 10

misschien heeft U iets aan deze linken

https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

en

https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/

om het op te lossen.

bij mij staan de instellingen zo met een USB omzetter K0065

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 27.01.2021 om 15:25 uur

@adegrauwe

Hallo A. de Grauwe,

Het filmpje van Freek de Jonge heb ik bekeken. Volgens mij moet u uw probleem in de kwaliteit van uw videoband c.q. de tracking van uw videorecorder zoeken. Hoe speelt de band af via de videorecorder als deze rechtstreek op uw TV is aangesloten. Hebt u deze al eens heen en weer gespoeld?

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adegrauwe schreef op 27.01.2021 om 19:36 uur

Heb ik herhaaldelijk gedaan en eens van cassette veranderd en eens met een adaptorcassette compactC zelfde resultaat

janheijnis schreef op 27.01.2021 om 19:45 uur

Als ik naar de storingen in dit fragment kijk gaat er hier duidelijk iets fout bij het capturen/wegschrijven naar opslag..

Bol schreef op 28.01.2021 om 00:02 uur

@adegrauwe

Hallo A. de Grauwe,

Ik zie, dat de interlace op progressief staat. Zet deze eens op: onderste of bovenste veld eerst en kijk wat dan het resultaat is.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

adegrauwe schreef op 28.01.2021 om 01:46 uur

Ik denk dat het de wandler zou kunnen zijn ( Red) of zijn software maar bij invoer DV tape met DVcamera geen enkel probleem - invoer met vhscassettes via wandler wel problemen en nu ?

mi-bo schreef op 28.01.2021 om 08:00 uur

@adegrauwe

Beste A.de Grauwe.

Na mijn reactie aan U 27.01.2021 om 08.15 uur.

Dv bandje wordt fire-wire gebruikt .

Dan voor analoge opname,

Misschien heel kort door de bocht,een usb omzetter aankopen die geschikt is voor Windows 10 en Uw probleem is opgelost.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

adegrauwe schreef op 28.01.2021 om 17:38 uur

Heb er aangedacht naast mijn zwarte en rode Magixgrabber heb ik een nieuwe beeldgrabber besteld Hopelijk komt het goed De tapes liggen te wachten om over te zetten

Alvast iedereen bedankt voor de respons

mi-bo schreef op 28.01.2021 om 17:56 uur

@adegrauwe

Beste A.de Grauwe.

Nu schrijft U dat U ook een zwarte versie heeft is dit een K0065.

Dit is de laatste versie.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

janheijnis schreef op 28.01.2021 om 19:45 uur

Tevens adviseer ik een legitiem exemplaar van besturingssysteem; sinds jaar en dag een niet geheel onbelangrijke vereiste voor een stabiel! en veilig systeem: blijf up-to-date. En dat lukt amper met verouderde componenten en/of illegale software.