Bevriezen.. Koud.. (deel 2)

janheijnis schreef op 27.01.2021 om 12:12 uur

Hallo allen,

Om te achterhalen of een softwareprogramma in deze een specifieke bug bevat zal het reproduceerbaar moeten zijn; wie o wie..

Zoals eerder gemeld: Pro X bevriest/crasht bij mij zowel op desktop als wel op laptop. Echter, énkel bij het bewerken van MXV (a/v) beeldschermopnames en/of gedownload (Youtube) mp4 A/V materiaal.

Bij het bewerken van bovengenoemd materiaal op de tijdlijn, bevriest Pro X al snel wanneer ik van een fragment A/V ontkoppel en 1 van de 2 met een muishandeling inkort of verleng.

Na grondig onderzoek op 2 machines lijkt het mij nog stug dat ik de enige ben..

Ik kan mij niet voorstellen dat ik voor het bewerken van genoemd materiaal op het over het algemeen instabiele Pinnacle Studio terug zal moeten blijven vallen want hoe verrassend ook, in dat programma gaat het editen probleemloos.. 😐

Reacties

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 12:38 uur

@janheijnis

Beste Jan,

lees deze Tutorial.

https://www.magix.info/nl/tutorials/met-upgrade-garantie-nieuwe-download-update-309-mb--1198414/

Volgens MAGIX moet Crash/bevriezen zijn opgelost.

Misschien een mailtje naar MAGIX Support zou voor U de oplossing kunnen zijn.

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

janheijnis schreef op 27.01.2021 om 12:53 uur

Uiteraard ga ik dat maar eens doen, maar dát is wel de langste weg; en dan doel ik met name op het duidelijk maken van een eenvoudig te reproduceren iets. Maar voordat ze dáár begrijpen wat je bedoelt.. 😂

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 13:20 uur

@janheijnis

Beste Jan,

dank voor Uw Feedback,

Als U de zelfde omschrijving in de tickets plaats als op het Forum, komen zij met een antwoord, en bent U niet tevreden of wilt U meer info geven, dan gaat dit wel via de zelfde ticket nummer.

Als MAGIX Support U een systeemcheck toestuur , download dit wel en geef gewoon antwoord.

In het verleden( 12-13 jaar geleden ) heb ik bevriezen ook mee gemaakt maar de oorzaak was tijdens monteren het in de pauze stand zetten, en dat trad bevriezing op.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

janheijnis schreef op 27.01.2021 om 14:19 uur

Inmiddels kan ik melden dat ik op 2 verschillende machines in Pro X 6 probleemloos! mxv bestanden dan wel gedownload mp4 (Youtube) materiaal kan bewerken. Probleemloos. Geen énkele crash en/of bevriezen. In mijn optiek dus absoluut een bug in iig. Pro X 12, gezien mijn traject aan onderzoek.

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 14:34 uur

@janheijnis

Beste Jan,

Dank voor Uw feedback.

Dit is ook belangrijk als U een ticket aanmaak om dit erbij te melden, dan weten de programmeurs waar zij moeten zoeken.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 27.01.2021 om 15:06 uur

@janheijnis

Beste Jan,

nog een toevoeging, zelf heb ik MAGIX ProX 6,7,12 op mijn Pc staan( in het Nederlands )

Zelf gebruik ik nooit beeldscherm opnamen via MAGIX Pro X 12, want daar gebruik ik het mooie Programma van TechSmith voor ,al jaren Camtasia , en dat werkt perfect.

Wacht met spanning af een reactie van U wat MAGIX support voor oplossing heeft

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

janheijnis schreef op 27.01.2021 om 15:07 uur

Ticket is aangemaakt. Het zal mij benieuwen; maar óók of er wellicht toch nog iemand anders is die crashes/bevriezen ondervindt bij het editen van oa. MXV beeldscherm opname video's.

janheijnis schreef op 27.01.2021 om 20:00 uur

Los van het mooie - duur betaalde - Camtasia, Michael, het lijkt mij dat Magix eigen MXV bestanden gewoon binnen Magix programma's bewerkt moeten kunnen worden. Als ik naar de - middels "4K Videodownloader" - gedownloade mp4 Youtube bestandseigenschappen kijk, dan zie ik nog afwijkende framesnelheden zoals oa. 50.04 of 59,94; een mogelijke reden tot bevriezen..? Maar bewerking van MXV beeldschermopnames met 25 fps zouden normaliter géén problemen moeten opleveren..

Ter aanvulling: bewerking van élk ander materiaal zoals oa. AVCHD (50 fps/26000 mbps) en/of ouder DV materiaal, geen énkel probleem.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 27.01.2021, 20:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

janheijnis schreef op 06.02.2021 om 08:16 uur

Antwoord van Magix in deze:

"Geachte aanvrager,

Be aware that screencaptures and youtube downloads should be converted before importing them. Use a converter like VLC Media Player oder handbrake to convert the files before import.
--
Met vriendelijke groeten

MAGIX Software GmbH"

mi-bo schreef op 06.02.2021 om 09:00 uur

@janheijnis

Beste Jan.

Dank voor de Feedback.

Dit is een duidelijk antwoord van MAGIX support.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 07.02.2021 om 18:38 uur

@janheijnis

Hallo Jan,

..."Geachte aanvrager, houd er rekening mee dat screen-captures en YouTube downloads moeten worden omgezet voordat ze worden geïmporteerd. Gebruik een converter zoals VLC Media Player / handbrake om de bestanden te converteren voordat u importeert.‎ Met vriendelijke groeten, MAGIX Software GmbH"....

Als ik het antwoord van Magix Support goed doorleest, dan lees ik, dat als u screenopnames zou maken met een externe capture programma of direct vanaf de YouTube site download, de bestanden weleens eerst zouden geconverteerd moeten worden met bv. VLC Media player of handbrake en deze dan pas op de tijdlijn van Pro X12 kan zetten. Maar ze geven geen volledig antwoord op uw problematiek. Of zie ik dit verkeerd?

Als ik het goed begrepen heb, maakt u met Pro X12 een screenopname van een YouTube filmpje e.d. Wanneer u de opname stopt, wordt na deze als een MXV bestand op de tijdlijn van Pro X12 geplaatst, die u hier dan kunt bewerken. Echter, bij u bevriest / crasht Pro X12. Ik heb voor u diverse testen gedaan. Ik heb geen bevriezingen noch crashes ervaren. Waardoor bij u dit probleem van bevriezingen / crashes veroorzaakt wordt, daar heb ik helaas ook het antwoord niet op.

Zo doe ik het:

• Pro X12 opgestart
  • klikt op de rode knop audio- of video-opname 
  • klik dan op Beeldscherm
  • klik op configuratie en zet de framerate op 25
  • klik op OK en dan op opname
  • klik op de rode opname knop
  • de opname wordt gemaakt
  • klik dan op stoppen
  • de opname wordt als een MXV bestand op de tijdlijn gezet
  • deze kan dan verder worden bewerkt op de tijdlijn.
  • de framerate is dan 25 frames/s en de audio 48000 / 16 bits (2kanalen)

Ik verneem wel van u.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 07.02.2021, 18:51, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 07.02.2021 om 21:41 uur

Correct, Rob. Mijn werkwijze ook. Al enige tijd overigens omdat ik al wel vaker - 1, 2 versies terug - issues had op beide apparaten. Vandaar dat ik destijds al dacht oa. bestandsgrootte te beperken middels 25 fps 1280x720/1080x1920 beeldschermopnames. Heeft dus (niet altijd) oplossing geboden hier.

Bol schreef op 07.02.2021 om 23:09 uur

@janheijnis

Hallo Jan,

Ik maak mijn beeldopnames (filmpjes) meestal als MXV - 2560x1440px 25 frames/s en exporteer deze dan als 1080x1920px 25 frames/s. Ik heb op deze manier nog nooit problemen ondervonden.

Wat gebeurd er als u bij: Import / Export / Hardwareversnelling beide vinkjes weg haalt?

Nog een vraagje, gebruikt u soms het Mainconcept? Zelf gebruik ik de standaard Codecs.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.02.2021, 23:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 10.02.2021 om 06:46 uur

Volledig schermopnames heb ik nog amper geprobeerd, Rob, ga ik es doen wanneer zich weer opnamemomenten voordoen. Wellicht kan dát nog wel eens het verschil maken! en komt het uitsnijden achteraf.

Ik heb enkel hardware encoding tijdens exporteren altijd (probleemloos..?) aangevinkt staan.

In principe gebruik ik de Mainconcept encoder; érgens - ver weg, diep van binnen - heb ik het idee dan wel het gevoel dat deze 'n fractie betere kwaliteit aflevert. Denk dat het overigens méér een gevoel is ;-)

Thanks!

Bol schreef op 10.02.2021 om 13:20 uur

@janheijnis

Hallo Jan,

Ik heb nog wat verschillende testjes uitgevoerd, met / zonder gebruikmaking van het MainConcept. Zowel op een PC met een Intel i6700K als Intel i9900K processor. Helaas kan ik uw probleem weer niet reproduceren. Hebt u al eens het Video_Pro_X.ini verwijderd? Zo niet, probeer het eens. Bij het opnieuw opstarten Pro X12 wordt dit INI bestand weer automatisch aangemaakt. Let op!! Alle programma-instellingen worden op de standaardwaarden gezet, incl. uw eigen persoonlijke instellingen.

Voordelen van het MainConcept

Op mijn PC heb ik zowel de Intel UHD Graphics 630 als NVIDIA GeForce GTX 1660Ti geactiveerd en de Favoriete codec staat op standaard. Hierdoor wordt bij mij de hardwareversnelling gebruikt.

Voor zover ik ooit heb uit kunnen testen, heeft het MainConcept alleen zin als er geen gebruik gemaakt wordt van een Intel Grafisch kaart. Bij een NVIDIA videokaart is het zinvol om het MainConcept te activeren, hierdoor wordt het exporteren ca. 3x sneller. Zelf heb ik geen verbetering in de filmkwaliteit waargenomen.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-