Bevriezen.. Koud..

janheijnis schreef op 29.11.2020 om 19:23 uur

Hallo,

Iemand énig idee waarom Pro X telkens weer, op willekeurige momenten tijdens bewerkingen op de tijdlijn, mógelijk, zou kunnen bevriezen..? (muiscursor verandert in een klein, wit linksrechts pijltje)

Na geruime tijd lijkt het erop dat ik een hardware fout in mijn montage-desktop heb kunnen verhelpen; het systeem van verse, meest recente software voorzien; énkel Pro X ligt nog dwars.. :-(

Reacties

mi-bo schreef op 29.11.2020 om 20:03 uur

@janheijnis

Beste Jan.

Laat ik een discussie opstarten.

Misschien malware of een virus op Uw montage desktop

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

janheijnis schreef op 29.11.2020 om 20:52 uur

Hallo, Michael,

ik acht nog steeds alles! mogelijk, behalve malware/virus..

..maar wellicht is er iemand die bovengenoemde herkent alvorens reset/ dé -en herinstallatie van Pro X.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 29.11.2020, 20:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

mi-bo schreef op 29.11.2020 om 21:41 uur

@janheijnis

Beste Jan,

Even meedenken ??

heeft U het project dat op de tijdlijn staat( activeren met rechtermuis ) "frametable( nieuw ) aanmaken" gedaan dan komen alle 1 & 0 weer goed onder elkaar te staan.

In vervlogen jaren wel eens een advies van MAGIX support gelezen "project opslaan, de Pc helemaal afsluiten stroom er af even laten rusten en dan weer opstarten".

Verhaal bevriezen ka komen doordat bv.een project een tijdje in pauze stand heeft gestaan en dan kan bevriezen optreden.

Sc6

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 30.11.2020 om 09:51 uur

@janheijnis

Goedemorgen Jan,

Het vastlopen (bevriezen) heb ik ook wel eens gehad. De oorzaak hiervan heb ik (nog) niet echt kunnen achterhalen. Zelf doe ik dan het volgende:

• ik wis de lokale store-inhoud; deze wordt weer automatisch ingelezen
  • ik verwijder het Video-pro_x.ini bestand; deze wordt ook weer automatisch aangemaakt. Hierdoor wordt Pro X12 geheel gereset, ook uw persoonlijke instellingen.

Groet, Rob

PS. Zelf controleer ik mijn PC met: https://www.userbenchmark.com/

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2020, 09:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 01.12.2020 om 15:59 uur

Update: Helaas hebben éérdere adviezen en grondig eigen onderzoek géén soelaas geboden. Pro X blijft bij mij -zowel op desktop alswel op laptop - bevriezen/crashen bij het bewerken van MXV pc beeldschermopnames (A/V) en gedownloade YouTube beelden.

Hallo! allemaal,

Inzake het "bevriezen" van Magix Pro X zoals hierboven omschreven, kan ik melden dat verwijdering van het "video-pro_x.ini" bestand oplossing heeft geboden. Het programma werkt weer zoals het hoort en dat scheelt 'n hóóp tijd -en uitzoekwerk!

Dank! voor het meedenken in deze.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 27.01.2021, 11:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur