Bestandgrootte

wesseling37 schreef op 08.01.2022 om 14:37 uur

Hallo,

Tot vorig jaar gebruikte ik Video deluxe 2014.
Ik neem bijv. films op van tv op mijn Humax en zet dan het *.ts bestand op mijn pc om het te bewerken. Als ik bij het exporteren aangaf dat ik het wilde opslaan met HD-kwaliteit 2 en formaat mpeg-4, dan werd het bestand ongeveer half zo groot als het oorspronkelijke *.ts bestand.
Nu heb ik vorig jaar geüpgradede naar de 2021 versie, maar als ik nu film exporteer met dezelfde instellingen, dan wordt het bestand zelfs groter dan het oorspronkelijk *.ts bestand. Hoe kan dit?
Ik wil wel een goede kwaliteit film, als ik deze bekijk vanaf een externe HD op bijv. mijn tv. Maar met deze groottes, is mijn HD heel snel vol.

Groet,
Wilfred

Reacties

mi-bo schreef op 08.01.2022 om 15:01 uur

@wesseling37

Beste wilfred

Ik hebben geen Humax, maar volgens mij kunt U er toch een externe schijf aan hangen van bv 2 TB kosten rond € 80.00 , dan in de hoogste kwaliteit exporten.

Sc6

Blijf gezond en een Covid-19 ((Omikron, flurona) vrij 2022

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 08.01.2022 om 16:10 uur

@wesseling37

Hallo Wilfred,

....Ik neem bijv. films op van tv op mijn Humax en zet dan het *.ts bestand op mijn pc om het te bewerken. Als ik bij het exporteren aangaf dat ik het wilde opslaan met HD-kwaliteit 2 en formaat mpeg-4, dan werd het bestand ongeveer half zo groot als het oorspronkelijke *.ts bestand......

Voor u heb ik even van overgezette *.TS bestanden van mijn HUMAX geëxporteerd en vervolgens op uw manier geëxporteerd. De export naar MP4 via VDL 2021 / 2022 zijn groter. Zie afbeelding.

Waarom tijdens het exporteren van een *.TS in VDL 2014 bij u een kleiner MP4 bestand opleverde, daar heb ik voor alsnog geen verklaring voor.

Met vriendelijke groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wesseling37 schreef op 08.01.2022 om 16:25 uur

@wesseling37

Beste wilfred

Ik hebben geen Humax, maar volgens mij kunt U er toch een externe schijf aan hangen van bv 2 TB kosten rond € 80.00 , dan in de hoogste kwaliteit exporten.

Sc6

Blijf gezond en een Covid-19 ((Omikron, flurona) vrij 2022

M.vr.gr

Michael

Hallo Michael,

Ik heb een harde schijf van 4 TB vol met *.ts bestanden. Ik heb in de 2014 versie al een aantal bestanden omgezet naar MP4. Daarmee maakte ik al ruimte vrij, maar in de 2021 versie wordt deze ruimte juist kleiner.

Groet,
​​​​​​​Wilfred

Bol schreef op 08.01.2022 om 16:33 uur

@wesseling37

Hallo Wilfred,

U kunt het *.ts bestand kleiner maken door te exporteren als een HEVC... (hier moet u eenmalig de HEVC codec voor aanschaffen ad: € 4,99) IK weet niet of uw TV mp4 (H.265 / HEVC) ondersteund.

Zie de afbeeldingen:

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.01.2022 om 18:27 uur

@wesseling37

Hallo Wilfried,

Hetzelfde bestand gebruikt en geëxporteerd met VDL 2014 premium Dit is het resultaat.

Het MP4 bestand is inderdaad ca. 1 GB kleiner dan het originele TS bestand.

Het is aan u, hoe u de TS bestanden met VDL 2021 / 2022 wilt of gaat exporteren.

Mp4 (H.265 / HEVC) levert het kleinste bestand op.

Maar, zoals ik al eerder schreef. Kijk of met uw TV Mp4 (H.265 / HEVC) ondersteunt!

Ik wens u heel veel succes met het samenstellen van uw *.TS film.

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties.

Laatst gewijzigd door Bol op 08.01.2022, 18:54, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wesseling37 schreef op 08.01.2022 om 19:30 uur

Hallo Rob,
Ik zal het proberen. Dank voor de tips.

Groet,
Wilfred